Yonatan Sindel/Flash90

כישלון? הדירות התייקרו ב-0.9% בתוך חודש בלבד

מטה הדיור הלאומי הגיב לפרסום מדד מחירי הדירות של הלמ”ס: “ממשיכים במלחמה עבור הזוגות הצעירים והדורות הבאים”; אבי גבאי תקף: “המדינה הפקירה את הצעירים ושלחה אותם לחפש את האופק שלהם בירושות; ראש הממשלה ושרי האוצר והשיכון בעשור האחרון שותפים לפשע הנוראי הזה”

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אמש כי מדד מחירי הדירות (הכולל דירות חדשות ויד שנייה) עלה ב-0.9% בחודשים מאי ויוני לעומת חודשי אפריל ומאי 2018. עם זאת, בשנה שבין מאי ויוני 2017 ועד לחודשי מאי ויוני 2018 לא חל כל שינוי במדד. מהנתונים עלה כי מחיריהן של דירות חדשות עלו ב-0.8%, וכי הפרויקטים המוזלים, כמו ‘מחיר למשתכן’ עמד על 22% מכלל עסקאות הרכש שבוצעו. במדד שכר הדירה נרשמה עלייה של 0.2% ובשיעור 3.5% מתחילת השנה.

המחיר הממוצע של דירה חדשה ויד שנייה שנמכרה ברבעון השני של השנה בכל הארץ הגיע ל-1.53 מיליון שקלים, על פי פרסום הלמ”ס. בנוסף, למעט מחוז חיפה, שבו נרשמה ירידה של 0.8% – ביתר המחוזות בישראל נרשמה עלייה במחיר הדירות. במחוז תל אביב עלייה של 2.2% ובירושלים 0.8%. בדרום נמדדה עלייה של 0.7%, במרכז של 0.6% ובצפון 0.2%. המחוז היחיד בו נרשמו ירידות מחירים היה מחוז חיפה.

ביזנעס שימושי

התגובות במערכת הפוליטית למדד מחירי הדיור לא איחרו לבוא. יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, פרסם פוסט נוקב בפייסבוק בו קבל על עליית מחירי הדיור: “משהו דפוק כאן. אני מסתובב בארץ ופוגש יותר מדי צעירים שמחכים לרגע שיקבלו ירושה. כי זו הדרך היחידה בה יגיעו לדירה משלהם. מחירי הדירות כל כך גבוהים ולא פרופורציונליים לשכר הממוצע שרק דרך ירושה של ההורים, יוכל צעיר ישראלי כיום להגיע לדבר הבסיסי ביותר אליו שואף כל אדם להגיע – בית משלו. זהו המצב הנוראי כיום איתו צריכים הצעירים של ימינו להתמודד. זו המדינה שהורשנו להם אחרי עשור של הזנחה מזעזעת וחסרת גבולות של שוק הנדל״ן שהפך למפלצת פראית ואכזרית שמונעת מכל אותם צעירות וצעירים טובים, מיטב בנינו ובנותינו להגיע לבית משלהם מבלי לעבור קודם אצל עו”ד של ירושות".

“אני עבדתי קשה מאוד, בלי קשרים ובלי קומבינות, בכדי לייצר לעצמי מציאות טובה יותר מזו שגדלתי בה – מציאות צפופה בצריף של 60 מ״ר ביחד עם שבעת אחיי ושני הוריי במעברת צפון תלפיות. ואני גאה בדרך שעשיתי שאיפשרה לי לרכוש בית יפה משלי, אבל אני שואל את עצמי לו הייתי עושה זאת כיום האם הייתי יכול להגיע לבית משלי? אני בכלל לא בטוח".

“אם בזמני הספיקו 70-80 משכורות לרכישת דירה, כיום אנחנו מדברים על 150-200 משכורות לפחות. והנתון הזה הוא הרבה מעבר למספר, הנתון הזה הוא מכת מחץ לתקווה של דור שלם של צעירים שלא רואים עתיד אמיתי ומתנהגים בהתאם – מבזבזים כסף על דמי שכירות מטורפים בטווח המידי, כי בטווח הרחוק הם אינם רואים דירה משלהם. הם אפילו לא יכולים לדמיין את הרגע הזה. חיים כאן ועכשיו, מתוך הנחה שאם גם ככה אין עתיד אז לפחות את ההווה הם יסחטו וינצלו מבלי להתחשב בעתיד שגם ככה לא קיים מבחינתם".

“משהו דפוק כאן במדינה הזו שהפקירה את הדור הצעיר ושלחה אותו לחפש את האופק שלו בירושות. ראש הממשלה ושרי האוצר והשיכון בעשור האחרון שותפים לפשע הנוראי הזה ואני מסתכל על המצב הנוראי הזה אליו הגענו ואני כולי תקווה שזה לא מאוחר מדי לתקן את הנעשה ואני יודע שהאמת היא שלא אני ולא אף פוליטיקאי אחר בארץ, יכול להבטיח לתקן מעכשיו לעכשיו בעיה בסדר גודל כזה מפלצתי, אבל אני יודע שני דברים: הדבר הראשון הוא שאין אדם שהולך להילחם על הנושא הזה כמוני. והדבר השני הוא שכמו שאלברט איינשטיין אמר: ״מהי אי שפיות? לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאה שונה״. כלומר, אי אפשר להמשיך להצביע לנתניהו ולצפות שאחרי 10 שנים שהוא לא מצליח לטפל במשבר הוא יעשה את זה בשנה ה-11… “, חתם גבאי את תגובתו החריפה.

אך זאב ביילסקי, יו”ר מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר, לא נותר חייב. בהודעה שפרסם, נאמר בתגובה למדד מחירי הדיור של הלמ”ס: “לפני כשלוש וחצי שנים הוקם מטה הדיור הלאומי במשרד האוצר. ברקע, מחירי הדיור מאמירים ומשתוללים בקצב שהגיע עד ל-20% בשנה. היום אפשר לומר בביטחון שזו כבר שנה שנייה שהשתוללות המחירים בשוק הנדל”ן שפקדה את ישראל בעשור האחרון פסקה.

“בשנה החולפת, לראשונה זה למעלה מעשור, מחירי הדירות שינו את כיוונם ועליית המחירים נעצרה. כל הנתונים מצביעים על השינוי החד שמתחולל בשוק הנדל”ן בחודשים האחרונים, המשקיעים נוטשים בהמוניהם את השוק בעקבות פעילות משרד האוצר וכמובן בגלל הציפיות להמשך ירידות המחירים".

“עשרות אלפי הזוגות הצעירים, זכאי מחיר למשתכן, מצביעים ברגליים ומביעים את תמיכתם בתוכנית. נתוני הלמ”ס שפורסמו רק שלשום הצביע על ירידה חדה במכירות הקבלנים בשוק החופשי. המלחמה הזאת היא מלחמה ארוכה וסיזיפית, יש בה חודשים טובים יותר ופחות, אבל אנחנו נלחמים בה באומץ ובנחישות עבור הזוגות הצעירים והדורות הבאים. אנחנו נמשיך בפעילות שלנו במלוא הכוח ונאפשר לזוגות צעירים חסרי דיור לקבל דירה במחיר שפוי והוגן”.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture