Miriam Alster/FLASH90

בדגל התורה מבהירים: פילוג בשאלת התמיכה לראשות, יביא לפירוק שס"ג

ליצמן החליט לתמוך רשמית במועמדותו של יונה יהב לראשות העיר חיפה, בזמן שדגל התורה מנהלת מאבק נגדו. בכיר בסניף המקומי של דגל התורה בעיר האדומה מאיים בשיחה עם JDN: הרשימה החרדית המשותפת תתפרק ודגל התורה תרוץ בנפרד למועצה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שס"ג – הסוף? במהלך השבוע החולף, נפגשו ראש העיר חיפה, יונה יהב וסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. בפגישה נכח גם סגן שר החינוך מאיר פרוש ולדברי יונה יהב, הוא סגר איתם על תמיכה רשמית במועמדותו. בסביבתו של ליצמן אישרו את הפרטים ומסרו כי הודעה רשמית מטעמו תתפרסם בימים הקרובים.

יהב עצמו אמר בראיון למקומון חיפאי כי הוא סיכם עם ליצמן ופרוש על תמיכה במועמדותו. "אכן דיברתי עם ליצמן ופרוש. נפגשנו במשרדו של ליצמן כשבאתי לברך אותו ליום הולדתו ה-70. הם 'נשבעו לי אמונים'", אמר יהב שהוסיף: "כל מי שלא מיכי אלפר הולך איתי".

למי שלא מתמצא בפוליטיקה המקומית והשם מיכי אלפר לא אומר לו כלום, הנה תמצית האירועים. במערכת הבחירות הקודמת התאחדו יהדות התורה וש"ס והתמודדו יחדיו במסגרת רשימה אחת שזכתה להישג מרשים והצליחה להכניס ארבעה נציגים למועצת העיר, מספר דומה לכמות הנציגים שהכניסה מפלגתו של ראש העיר, יונה יהב, אם כי פער של כארבע מאות קולות הפכה את שסג למפלגה השנייה בגודלה בעיר. לראשות העיר, הצביעו 49% ליונה יהב, למקום השני הגיע יעקב בורובסקי עם 27%, ובמקום השלישי עינת קליש רותם עם 15%. היו עוד שתי מתמודדים לתפקיד, והם קיבלו 5% ו-2% מהקולות.

לטענת מקורביו של ראש העיר יהב, למרות תמיכתה הרשמית של המפלגה החרדית במועמדותו, היו חלקים מהציבור החרדי שהצביעו למועמדים שהתחרו מולו, אך למרות זאת הוא ניצח. בשל חילוקי דעות כאלו ואחרים, סירב יהב למנות את נציג דגל התורה, חבר המועצה מיכי אלפר לתפקיד סגן ראש העיר, אך ניסה להציע פשרה ולפיה ימונה אלפר ליו"ר המועצה הדתית בעיר, והמועמד הבא של דגל שייכנס לעירייה, ימונה לסגן. בדגל התורה סירבו, ומאז המאבק ביניהם עלה דרגה.

במהלך התקופה האחרונה, ניסו בדגל התורה למצוא מועמד שיצליח להדיח את יונה יהב מתפקידו, ובין היתר הציעו את התפקיד לשר יובל שטייניץ שסירב. גם בש"ס ניסו למצוא מחליף ליהב, וכך לדוגמה סיפר יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל כי דרעי הציע לו להתמודד על ראשות העיר האדומה. "אריה דרעי פנה אלי והציע לי לרוץ לראשות עיריית חיפה. הוא אמר שהשיג למועמדות שלי תמיכה פוליטית רחבה. החלטתי לסרב".

כון לעכשיו, המתמודדת המובילה בסקרים והיחידה בעלת הסיכוי הנראה לעין לנצח, היא עינת קליש רותם שהצטרפה בבחירות האחרונות למירוץ ברגע האחרון, קיבלה אומנם רק 15%, אך הצליחה להכניס שלושה נציגים למועצת העיר. במהלך הקדנציה פעלה עינת קליש רותם בשיתוף פעולה במקרים שונים יחד עם מיכי אלפר, וייתכן כי דגל התורה תתמוך במועמדותה, אך הכרעה רשמית צפויה להתקבל רק לקראת השלב האחרון של מערכת הבחירות, על מנת שלא לקחת סיכון.

יצוין כי סקר שהזמין המועמד לראשות העיר דוד עציוני מצא כי הפער בין ראש העיר המכהן יונה יהב לבין המועמדת קליש-רותם עומד על אחוז בודד. יונה יהב מקבל %26, עינת קליש -רותם עם %25, ודוד עציוני מקבל 19% תמיכה. לאחרונה הודיע אבי גבאי על תמיכת מפלגת המחנה הציוני במועמדותה של קליש-רותם, שתזכה ככל הנראה גם לתמיכת דגל התורה, ואולי אף לתמיכת ש"ס.

בינתיים, בדגל התורה מאיימים כי ירוצו בנפרד למועצת העיר, במקרה ואגודת ישראל תתמוך רשמית ביונה יהב. עם זאת, כלל המעורבים בנושא אומרים בצורה רשמית כי הם מקווים להמשיך ולהתמודד גם בבחירות הבאות במסגרת רשימת שס"ג, שהצליחה לפעול מתוך אחדות ולהגדיל את הנציגות החרדית במועצת העיר, אך בכיר בסניף החיפאי של דגל התורה העריך בשיחה עם JDN כי פילוג חרדי לראשות העיר, יוביל בהכרח לפילוג חרדי במועצת העיר.

יו"ר שס"ג, מיכי אלפר, הצהיר היום כי כי אם תינתן בחיפה תמיכה חרדית למועמד לראשות העיר שלא בהתאם לאינטרס של תושבי חיפה החרדים ושלא באופן מתואם, זה דבר שמוביל לפילוג הרשימה ואף לפיצול הקול החסידי. "הבעת תמיכה במי שאחראי לרמיסת השבת והסטטוס קוו בעיר, ונודע ביחסו המחפיר לאוכלוסייה החרדית ולמוסדות התורה והחינוך – מובילה ואחראית לפילוג הרשימה המאוחדת", אמר אלפר, שאף האשים מפורשות את ליצמן, שלדבריו, "יהיה אחראי לפילוג הרשימה המאוחדת בבירת הצפון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture