Flash90

חקלאות או חקלאים? המאבק החדש בין כולנו לש"ס

ריח הבחירות עדיין נישא באופק והשר משה כחלון הודיע כי "כולנו תדרוש את תיק החקלאות בממשלה הבאה". ח"כ סיידה מש"ס מיהר להגיב: "אנו רואים בו כמשרד שאך טבעי שיוחזק בידיה של ש"ס" • דאגה לחקלאות או רצון לגרוף את קולות החקלאים?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כולנו, השר משה כחלון הודיע כי בממשלה הבאה כולנו תדרוש את תיק החקלאות. השר כחלון הצהיר בסיור ברמת נגב: "בקדנציה הבאה ניקח אחריות על החקלאות הישראלית. נחזיר אותה למקום הממלכתי והמקצועי שהיא אמורה להיות בו". את הדברים אמר כחלון במהלך מפגש וסיור עם חקלאים שהתקיים ברמת הנגב ובו הודיע מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, דמות מפתח במגזר החקלאי המייצג 354 מושבים, על הצטרפותו למפלגת כולנו.

"בקדנציה הבאה מפלגת כולנו תיקח אחריות על החקלאות הישראלית, תדרוש את תיק החקלאות אליה ותחזיר אותה למקום הממלכתי והמקצועי שבו היא אמורה להיות", אמר כחלון. "החקלאות הישראלית שייכת לכל המדינה. היא לא שייכת למגזר, לאזור מסוים או למעמד כזה או אחר. החקלאות הישראלית היא הביטחון שלנו. הביטחון למזון איכותי בכל מצב שניקלע אליו, לשמירת קרקעות, לגבולות המדינה, לאיכות הסביבה וליצוא הישראלי".

"אלו ניצנים ראשונים להצטרפות האדירה למפלגת כולנו," אמר כחלון על הצטרפותו של מאיר צור לכולנו, "לבחירות הבאות נגיע עם האנשים הטובים ביותר מכל המגזרים ומכל מקום בחברה הישראלית. אנשים ערכיים וישרים שרוצים שמדינת ישראל תהיה מקום טוב יותר לכולנו."

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור אמר: ״אני מברך את שר האוצר, משה כחלון על החלטתו לקחת בבחירות הבאות את תיק החקלאות למפלגת כולנו. כחלון הוא אדם ערכי, אדם שפועל ללא לאות למען החברה הישראלית וחיזוקה. בזכות פועלו ניתן יהיה להביא את החקלאות והחקלאים למקום טוב יותר, לחזק את הייצור המקומי זאת לצד שמירה על האינטרסים של הצרכן, לשמור על המרחב הכפרי, הריאה הירוקות ולפתח אותו ולגבש הסדרה כוללת בנושא הקרקעות במרחב הכפרי. אני מאמין שבאמצעות תפיסת עולמו הערכית והרצון שלו להטיב איתנו- החקלאים במושבים ובקיבוצים ועם עם ישראל כולו נוכל להמשיך להוות כמנוע לצמיחה כלכלית תוך כדי שמירה על הייצור המקומי וביטחון המזון. אני מאמין במשה כחלון ובמפלגתו ואי לכך החלטתי להצטרף לכולנו״.

בתגובה, כתב ח"כ דני סיידה פוסט: "בוקר טוב שר האוצר כחלון התעוררנו כולנו לבוקר בו לשר אוצרנו הייתה "הארה" בדבר חשיבותה של החקלאות בארצנו הקדושה וזאת לאחר שנים בהן הקפיטליזם הדורסני מבית מדרשם של נערי האוצר שאליהם חברו באופן תמוה מר אורי אריאל ומנכ"לו מר בן אליהו כילה כל חלקה טובה.

"ידידי שר האוצר, דרישתך לקבל את משרד החקלאות בבחירות הבאות מעודדת מאוד אך מאידך נראה שהמצאת הגלגל מתרחשת עכשיו. אין ספק ששנת בחירות גורמת לפרץ יצירתיות, אך אני פה כדי להזכיר לכולם שהתנועה היחידה שעמדה כחומה בצורה למען החקלאות והעמידה מתוכה שני חקלאים פעילים אנשי הפריפריה בגבול הצפון, את מר חקלאות ח״כ וקנין ואנוכי הח״מ וביחד עם מאיר צור ואחרים ניהלה ומנהלת מלחמת מאסף להצלת החקלאות.

סיידה הוסיף, "אין ספק שהחלטתו של מאיר צור שוברת את כל המוסכמות ההיסטוריות, אך בטוחני כי הוא יידע ללחוש באוזנך מול מי הוא עשה את העבודה המפרכת והשחורה בפרלמנט הישראלי. הוא עשה זאת מול תנועת ש״ס ואנשיה. בסופו של דבר משרד החקלאות יגיע למי ששומר על החקלאים באמת ואנו רואים בו כמשרד שאך טבעי שיוחזק בידיה הנאמנות של תנועת ש״ס".

יצוין כי לפני הקמת הקואליציה הנוכחית, לא התעקשה אף מפלגה, לא כולנו ולא ש"ס לקבל את משרד החקלאות ומי שמכהן בו כיום הוא השר אורי אריאל מהבית היהודי. במערכת הפוליטית תמהו היום האם מדובר בדאגה כנה למצב החקלאות בישראל, או שמא בדאגה לגריפת קולות החקלאים…

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture