FLASH90

המשבר הבא: העבודות להקמת גשר יהודית יתקיימו תוך חילול שבת

העבודות להקמת הגשר מעל נתיבי איילון יתקיימו תוך רמיסת קדושת השבת. ליצמן, שהתפטר מתפקידו כשר בעקבות חילולי השבת שיגר מכתב לשר התחבורה ישראל כץ: "מדובר בהפרת הסיכום שהתקבל באחרונה, לפיו לא ייערכו עבודות מעין אלו בשבת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משבר השבת הבא? במכתב ששיגר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לשר התחבורה ישראל כץ הוא מבהיר כי העבודות הצפויות בפרויקט 'גשר יהודית' מעל נתיבי איילון בשבת נוגדות באופן חמור את הסטטוס קוו.

"נדהמתי לראות כי משרד התחבורה בראשותך, מתכנן יחד עם עיריית ת"א-יפו ומשרד העבודה והרווחה, ביצוע עבודות בימי שבת קודש, במשך מספר שבתות, במסגרת פרויקט גשר יהודית מעל נתיבי איילון", פותח ליצמן את מכתבו.

לדבריו, מדובר בחילול שבת הפוגע בכלל הציבור המסורתי בישראל. "מדובר בחילול שבת המוני, המהווה הפרה חמורה של הסטטוס קוו, תוך פגיעה קשה במסורת ישראל וברגשות רוב הציבור הישראלי, חרדי, דתי ומסורתי כאחד, הרואים בשבת קודש את יום המנוחה הלאומי. מעשה זה מחייב הבעת מחאה פומבית באשר לאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על יום השבת שהוא אות שבין הקב"ה לישראל".

עוד הדגיש ליצמן כי מדובר בהפרת הסיכומים שהתקבלו לאחרונה בין ראש הממשלה והסיעות החרדיות. "מעבר לעובדה שלפי כל הידוע לנו אין מדובר בעבודות שיש בהן פיקוח נפש וכי אפשר לעשותן בימי חול אחרים, מדובר בהפרת הסיכום שהתקבל באחרונה, לפיו לא ייערכו עבודות מעין אלו בשבת".

"כשר בממשלת ישראל, שכפי שאני מכירך ערכי הדת והמסורת חשובים בעיניך, אבקש אם כן, כי תעשה הכל שעבודות אלו לא ייערכו בימי שבת חלילה", חתם ליצמן את מכתבו.

גם בש"ס הביעו מחאה נגד העבודות הצפויות. ח"כ ינון אזולאי מהמפלגה פנה הערב במכתב לנתניהו ולשרים ישראל כץ וחיים כץ וטען כי בעיתוי הנוכחי של חודש אלול "חודש הרחמים והסליחות" יש למנוע את קיומן. במכתב שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS נכתב כי "אין עיתוי מזעזע יותר המעורר שאט נפש, מלהקים גשר בשם 'יהודית' במהלך השבתות של חודש הרחמים והסליחות והימים הנוראים".

אזולאי דרש במכתבו למנוע "הפרת סטטוס קוו על כל המשתמע מכך" והוסיף כי "בהסכם הקואליציוני קיים סעיף הקובע כי יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל".

כזכור, בשנה שעברה איימו החרדים בפירוק הקואליציה בגלל עבודות הרכבת בשבתות. בסופו של דבר התפטר יעקב ליצמן מתפקידו כשר הבריאות, וחזר לממשלה לאחר מכן כסגן שר הבריאות. ליצמן אמר כי הגיש את התפטרותו "בעקבות עבודות חילולי שבת ברכבת ישראל, אתמול וגם בתקופה האחרונה. בכל הדורות ידענו שהשבת שומרת עלינו, ידענו שזה יסוד הברית בין עם ישראל והקב"ה. לצערי רכבת ישראל עשתה לאחרונה את יום השבת יום השיפוץ הלאומי. כל השיפוצים שלהם ברכבות הם עושים בשבת, שלא לצורך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה ישנים? הפרסום אודות חילול השבת נעשה כבר ממזמן אז למה נזכרים אחרי שהכל מוכן. יו"ר ועדת השבת אמר שהם לא קוראים עיתונים!!! אז קדימה תתחילו לקרוא. יש דברים ידועים וכשנזכרים מאוחר הרבה יותר קשה לטפל בזה, לדוגמא בקיץ הבא אמורה להערך בישראל תחרות שירים בנלאומית (הארויזיון) התחרות אמורה להיות בשבת תוך כדי חילול שבת גדול,וכבר עכשיו הם מתכננים ועובדים על הכל אבל כמובן לא מתכננים איך להסתדר עם שבת, וכשועדת השבת תזכר בערב שבת זה יהיה מאוחר!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture