צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל באוגדת עזה: "הכוחות ערוכים לכל התפתחות אפשרית"

הרמטכ"ל איזנקוט סייר היום בעוצבת 'שועלי האש' וקיים הערכת מצב בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, המתפ"ש ומפקד עוצבת 'שועלי האש'. הרמטכ״ל סייר גם בגזרת האוגדה וסקר את פעילות הכוחות במרחבה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום (ראשון), ביקר הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, בעוצבת "שועלי האש״. הרמטכ״ל קיים הערכת מצב בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון ומפקד עוצבת "שועלי האש", תת-אלוף יהודה פוקס.

כמו כן, סייר הרמטכ״ל בגזרת האוגדה וסקר את פעילות הכוחות במרחבה. הרמטכ״ל הביע את הערכתו הרבה לאופן שבו פעלו כוחות האוגדה בחמשת החודשים האחרונים אל מול האתגרים השונים מרצועת עזה. הרמטכ״ל הדגיש כי הפעילות האחראית והמקצועית של הכוחות הביאה להישגים רבים וכי הכוחות ממשיכים להיות ערוכים ומוכנים לכל התפתחות אפשרית.

שר הביטחון אביגדור ליברמן נפגש ביום שישי עם ראשי הרשויות בעוטף עזה בקיבוץ כיסופים, שם אמר "לגבי כל סיפורי ההסדרה, אין לי שום קשר, אני לא מעורב בכל נושא ההסדרה, לא מאמין בהסדרה, ההסדרה היחידה היא המציאות בשטח. מה שראינו בימים האחרונים שחמאס שולט באופן מוחלט לגבי כל מה שקורה פה וכל הסיפורים, מחאה ספונטנית, התושבים והכל בשליטה המחולטת של חמאס. היה להם עניין, היה את חג הקורבן, עובדה שבימים האחרונים כל האלימות ירדה כמעט לאפס".

"לכן אני מנסה לקבע את המשוואה הזאת, בין שקט ביטחוני לכלכלה. יש טרור אין כלכלה, אין טרור אז תהיה כלכלה, זו חייבת להיות זיקה ישירה וזה המסר החשוב שאנחנו מנסים להעביר לתושבי עזה, לעזתי הממוצע, שדואג למקום פרנסה וחושב איך להאכיל את משפחתו. לכן גם ביום שישי הזה, יהיה שקט, אז כל המעברים, מעבר כרם שלום ישאר פתוח, לא יהיה שקט 10- אז המעבר ייסגר. בכרם שלום עברו מאות, אולי אלף משאיות ביום בימים האחרונים כי היה שקט מוחלט. ולכן יש פה זיקה ומי שהולך להפר את השקט צריך להבין שהוא הולך לסגור גם את מעבר כרם שלום".

ליברמן נשאל האם לא היה עדיף להתייחס אחרת לחמאס וענה: "זה ארגון טרור שהמטרה העיקרית שלו היא השמדת מדינת ישראל. לכן אני לא חושב שיש לנו על מה לדבר עם חמאס. הדבר היחידי שאנחנו מדברים דרך המצרים ודרך האחרים וגם את זה הם מבינים, לא תהיה שום התקדמות ושום הסדרים חדשים מעבר למאבקים ומרחב הדיג עד לפתרון בסוגיית שבויים ונעדרים".

שר הביטחון הדגיש כי "קודם כל אנחנו צריכים להביא את חמאס להכרה שאם הם רוצים להתקדם לאיזשהו מקום, הדבר הראשון זה שבויים ונעדרים. אבל חמאס החמאס זה ארגון טרור, כל עוד הוא לא ויתר על הרעיון המרכזי שלו – השמדת מדינת ישראל, כל עוד הוא לא ויתר על ההתעצמות ועל ההתנהלות הבלתי סבירה בעליל, גם אותם תקציבים מעטים שהם משיגים הכל מושקע במנהרות וביצור רקטות. וכל הנושא של הטיפול במים ובחינוך ובבריאות הם משאירים לקהילה הבינלאומית ולאחרים. זה לא משהו שאנחנו נקבל לכן אנחנו מעשה כל מה שצריך בהתאם אינטרס ביטחוני ישראלי וזה שקט ביטחוני בעוטף עזה. כל השאר יחכה".

במהלך הסיור התייחס ליברמן גם לביקורת שהעביר עליו השר נפתלי בנט, ואמר כי "כל הסיפורים בתקשורת והדיבורים וההאשמות, אמי למדתי בזמנו מאריק שרון דבר אחד חשוב, כשאתה חזק והעוצמה בידיים שלך, תדבר ברוגע תדבר בשקט, וכשצריך לתת מכה תן את המכה הכי חזקה והכי כואבת. ואני מדבר על התקופה לפני חומת מגן. אז גם במקרה הזה קודם כל אנחנו רוצים להשיג שקט ביטחוני. אם נחליט שאין ברירה וצריך להוביל מהלך צבאי, נעשה את מה שצריך לעשות. אנחנו נקבע את העיתוי. ואנחנו נקבע את התנאים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture