צילום: פלאש 90

"הרש"פ של אבו מאזן מעוניינת לדחוף אותנו לעימות צבאי בעזה"

מאמצי ההסדרה ברצועת עזה: השר יובל שטייניץ טוען כי הסדרה צריכה להיות מצומצמת לעזה ולא לכלול את הרשות הפלסטינית. חבר הקבינט המדיני ביטחוני מזהיר כי הרשות הפלסטינית מנסה להשתלט על ההסדרה, אך אסור שישראל תסכים לכך

המגעים להסדרה ארוכת טווח ברצועת עזה: חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר יובל שטייניץ,אומר הבוקר בראיון ל'כאן' כי הסדרה צריכה להיות מצומצמת לעזה ולא לכלול את הרשות הפלסטינית. לדבריו, הרשות הפלסטינית מנסה להשתלט על ההסדרה, אך אסור שישראל תסכים לכך.

שטייניץ הסביר: "הרשות הפלסטינית של אבו מאזן היא זו שיצרה בכוונת מכוון את המשבר ההומניטרי בחודשים האחרונים, והיא מעוניינת לדחוף אותנו לעימות צבאי בעזה"

לטענתו, "דווקא אבו מאזן, שאמור להיות שותף של ישראל במשא ומתן לשלום – מסית נגד קיומה של מדינה יהודית. הוא נגד הטרור כמו שאני צנצנת".

מעבר ארז נפתח; ישראל תקדם פרויקטים הומניטריים בעזה

בתוך כך, לאחר שבשבוע שעבר החליט שר הביטחון אביגדור ליברמן לסגור את מעבר ארז לשימוש למט למקרים הומניטריים, אמש הודיעה לשכתו כי לאור השקט הביטחוני שנשמר לאורך השבוע האחרון והירידה המשמעותית באירועים, שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה לאחר התייעצות עם צה"ל, השב"כ, המל"ל ומתפ"ש, לפתוח מחדש את מעבר ארז החל מהבוקר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו