תלמידי כיתה ח' בלשכתו של קינג

כיתה בלשכה: ילדי ת"ת 'אמונת ציון' עדיין ללא מבנה

חבר מועצת עיריית י-ם אריה קינג הפך היום את לשכתו לכיתה ח'. ברקע המאבק, יו"ר ועד ההורים מספר את סיפורו המצמרר של החיידר לבעלי תשובה. "הרב בכה לי, זה לא שאין להם מקום, אין להם מקום בלב, אני אפתח לכם חיידר'' • האזינו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מזה למעלה מעשרה ימים שילדי תלמוד תורה 'אמונת ציון' של רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס נמצאים ברחוב ללא כל מבנה, אחרי שפונו מהמבנה אותו שכרו ברחוב הנביאים. יו"ר סיעת מאוחדים וחבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג שהצטרף למאבק הפך היום את לשכתו לכיתת לימוד שבה לומדים תלמידי כיתה ח' במוסד. במהלך הבוקר אמר קינג: "מדובר בימים עצובים מאוד לעיריית ירושלים ולראש העיר ברקת שמחזיק בפועל את תיק החינוך בעירייה ולמנהלת החינוך בירושלים בראשות אביב קינן. רק לפני חמישה ימים העבירה העירייה מיליוני שקלים מתקציב החינוך לתקציב תרבות ופנאי ובאותה שעה כ-260 תלמידי התלמוד תורה לומדים ברחוב".

עוד הוסיף "אני קורא לכם חברי המועצה שרואים את תלמידי ורבני התלמוד התורני מדי יום מוחים ולומדים בכיכר ספרא לא לעמוד מנגד. פיתחו את לשכותיכם לכיתות התלמוד תורה עד שיימצא לנושא פתרון. בושה שהעירייה מפנה גב לציבור גדול ואיכותי כל כך שלא זוכה לאוזן קשבת בלשכת ראש העיר והנהלת העיר, ועצוב מאוד שפעם אחר פעם קבוצה אחרת הופכת לקורבן ומוצאת כתף קרה מצד המערכת העירונית".

הבוקר (שלישי) עלה יו"ר ועד ההורים יהונתן לוי לראיון בתכוניתם של העיתונאים אלי ביתאן ומנדי גרוזמן ברדיו מורשת וסיפר את סיפורו היווסדותו של החיידר, שמרבית המשפחות השולחים את ילדיהם אליו נמנים על קהילת החוזרים בתשובה בירושלים.

"אני השתחררתי מהצבא מייחידה 406 בערבה והגעתי לירושלים לקהילה של הרב שמואל שטרן. לפני 15 שנים, כשהגיע הזמן שאני צריך לרשום את הילד שלי לחיידר, הלכתי ל-13 חיידרים בירושלים לרשום אותו. חזרתי לרב שטרן, ואמרתי לו, 'הרב, לאף אחד אין מקום'. הרב שטרן התחיל לבכות 'אין להם מקום בלב, זה לא שאין להם מקום. אני אפתח לכם חיידר'.

WhatsApp Audio 2018-08-28 at 15.43.08

"אני לא הבנתי את כל הפוליטיקה הו שמתייחסים אלינו כבעלי תשובה לעוד זנב בחרבה החרדית. אני מדבר על זה בצער גדול. תמיד הדחקתי את הנקודה הזו, אבל עכשיו הכל עולה. החיידר בהתחלה מנה 3 ילדים, לאט לאט התווספו עוד תלמידים והיום אנחנו מונים כ-260 ילדים, אבל עכשיו הגענו למציאות שכל הזמן מפנים אותנו".

"בוא נתייחס לזה בצורה הכי אנושית. אף אחד לא אשם. אבל אנחנו כחברה צריכים למצוא פתרון ל-260 ילדים ברחוב. הסיפור הזה כבר שבועיים בכותרות, אף גורם בתקשורת החילונית לא התערב בזה. אם היה כלב בצפון שאין לו מלונה, כבר היו נפתחות קבוצות בפייסבוק שהיו דואגות לו למלונה. מה זה משנה מי אשם, אנחנו צריכים פתרון. אין לנו מישהו שיעזור לנו חוץ מהעירייה. זה 260 ילדים שרשום להם בתעודת זהות 'ילד ירושלמי'. איך אנחנו כחבר'ה נותנים לזה לקרות".

כזכור, ילדי הת"ת פונו ביום ראשון שעבר מהמבנה אותו שכרו מרשת אורט ברחוב הנביאים, ומאז הם נמצאים ברחוב ללא כל פתרון. הילדים לומדים מדי בוקר ברחוב בכיכר ספרא בשל העובדה כי לא נמצא עבורם עדיין מבנה ציבורי חלופי. עיריית ירושלים טרם איתרה ולא הקצתה מבנה חלופי לתלמוד התורה, כשהתוצאה היא 250 תלמידים שנותרו בביתם ולא פתחו את שנת הלימודים הנוכחית.

עם דמעות בעיניים: 250 ילדי הת"ת פונו; "מרגישים ילדים חורגים"

המחאה נמשכת: ילדי אמונת ציון הפגינו שוב בכיכר ספרא • צפו

צפו: ילדי ת"ת 'אמונת ציון' התפללו בכיכר ספרא

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture