גינוי מקיר לקיר: מפגינים בדרום תל אביב שרפו את תמונתו של השר דרעי

מאות פעילי ימין ותושבי שכונות דרום תל אביב הפגינו נגד מדיניות הממשלה בסוגיית המסתננים. מספר מפגינים העלו באש תמונות של השר דרעי, צעד שגרר גינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית. בש"ס קוראים לפתוח בחקירה פלילית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קרוב לאלף פעילי ימין ותושבי השכונות בדרום תל אביב השתתפו הלילה (חמישי) ב"הפגנת זעם" נגד מדיניותה הרופסת (לטענתם) של הממשלה בנושא הטיפול במסתננים.

המפגינים קראו קריאות בגנות נתניהו, דרעי ושרים נוספים. כמה מהם אף העלו באש תמונות של שר הפנים, מה שגרר גינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית.

סגן שר האוצר, יצחק כהן, שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה על פתיחת חקירה פלילית. "מעשים דומים הובילו בעבר לאלימות קיצונית ומסוכנת. אני קורא לכם שלא לעבור לסדר היום על המעשה החמור ולטפל בכל חומרת הדין במסיתים. אסור לשתוק על פעולות מסוג זה!", כותב כהן.

לדבריו, "מיותר לציין כי שר הפנים הרב דרעי הוביל בממשלה את הקו הבלתי מתפשר להחזרת המסתננים לארצותיהם ואף גרש אלפים רבים עד כה במסגרת המשפטית שהותרה לו, ומזעזע להיווכח כיצד מעוותים את המציאות ואת האמת בדרום תל אביב. אותם בריונים שדחו את מתווה ראש הממשלה ושר הפנים הרב דרעי לפתרון בעיית המסתננים בדרום ת״א וגרמו לדחייתו, מפגינים הערב נגד שר הפנים ושורפים את תמונתו. יש להוקיע את הבריונות שאין מקומה במדינתנו העלולה להידרדר לשפיכות דמים. אני דורש להורות על פתיחת חקירה פלילית על הסתה לאלימות נגד שר בכיר בישראל, ויפה שעה אחת קודם".

ח"כ ינון אזולאי הציג דרישה דומה, והסביר: "חופש הביטוי אינו יכול לסבול קריאות לרצח בכלל וכנגד שר בממשלה בפרט, וחומרת המעשה מחייבת התערבות מצד גורמי אכיפת החוק. נוכח האיום המופנה כלפי שר הפנים אבקש כי השר ארדן יציב אבטחה לשר הפנים עד לבירור העניין והסרת האיום כלפיו".

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "הערב נחצה קו אדום מסוכן, שעלול לגרום למדרון חלקלק. אני דורש משרת המשפטים איילת שקד להורות על פתיחת חקירה בחשד להסתה חמורה כנגד שר הפנים. במקביל, קורא לכל המפלגות מכל הקשת הפוליטית ולפעילים שדואגים תדיר למסתננים, לגנות ולהוקיע זאת".

השר זאב אלקין: "אני מגנה מכל וכל את שריפת תמונות השר דרעי בהפגנה בתל אביב. דרישתם של תושבי דרום תל אביב מהממשלה לפתור את בעיית המסתננים היא דרישה צודקת. אפשר להבין אפילו את כעסם על הממשלה בגלל שהבעיה טרם נפתרה, למרות שבית משפט העליון לצערי כבל את ידי הממשלה והכנסת והרחיק את הפתרון כשביטל פעמיים את החקיקה של הכנסת. אבל שום דבר לא מצדיק שריפת תמונות של איש ציבור. נחצה כאן קו אדום!".

שר התיירות יריב לוין: "ראש הממשלה ושר הפנים עושים כל מאמץ על מנת לפתור את בעיית המסתננים, והמחאה המופנית כלפי השר דרעי אינה מקובלת, אינה לגיטימית וראויה לכל גינוי. האחריות למצב מוטלת על כתפי בג״ץ אשר פעם אחר פעם מטרפד כל ניסיון חקיקה אשר יביא לפתרון הסוגיה".

יו"ר 'יחד', אלי ישי: "יש לי ביקורת חריפה על התנהלות השר דרעי בסוגיית המסתננים, וסבור כי הוא לא עושה דיו בכדי לפתור את מצוקת תושבי דרום ת״א. אך מכאן ועד לשרוף את תמונתו, הדרך רחוקה. גם במאבק יש קווים אדומים שאסור לחצות. מצוקת התושבים ברורה, אך ראוי שיבחרו בדרכי מחאה ראויות יותר. המטרה לא תושג באלימות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל מתחיל מקיצונים שקוראים לעצמם "חרדים" ומשמיצים את החכי"ם בצורה אנטישמית נוראה,
ואח"כ כבר אין פלא שחילונים שמאלנים כבר יקצינו בכך

המפגינים תומכי אלי ישי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture