בתמונה: מעמד סליחות השבוע בתל ציון

הנס שמסעיר את תל ציון: החזירו את ההלוואה והחולים נתרפאו

הסיפור הבא הפך לשיחת היום ביישוב החרדי. תחילתו בסיפור על הלוואה, המשכו בחלום מסעיר מעולם האמת וסופו בחולים שנתרפאו באורח נס מהמחלה הקשה • "שטר בגימטריה שדרה", אמר אחד הרבנים. כאשר קרעו את השטר, נתרפאה השדרה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ערב שבת קודש ואתחנן-נחמו תשע"ח, עם דמדומי חמה, נפטר אחד מתושבי הישוב תל ציון בפתאומיות. כשעתיים קודם לכן חש מיחושים בלבו, אמר לבנו שהולך הוא לבית המדרש ללמוד מעט, שכן "החש בלבו יעסוק בתורה" ואולי יחלפו הכאבים. לאחר מכן עלה לביתו לנוח מעט וכעבור שעה קלה הגיע הבן וראה את אביו שרוע על הרצפה ויצאה נשמתו במיתת נשיקה.

באותה שבת, מספר שעות לאחר מכן, ללא כל קשר 'הנראה לעין', במשפחה אחרת בתל ציון אירעה טרגדיה נוספת. תינוקת כבת חודשיים שנולדה חולנית ועם מום בלב, לאחר ניסיונות רפואיים שלא צלחו, נפטרה למגינת לב הוריה.

*

הנפטר, זמן מה קודם פטירתו לווה מאחד מתושבי הישוב סך 2600 ₪, בשטר שעליו חתום ערב.

שלשה ימים לאחר פטירתו הגיע תאריך הפירעון, והמלווה – ששהה באותה עת בחו"ל ולא ידע מפטירתו – התקשר לפלאפון של הנפטר. מעבר לקו ענה הבן, והמלווה ביקש לשוחח עם אביו. הבן, בחור צעיר, השיב במבוכה כי אי אפשר לדבר עם אבא. המלווה מתעקש שיש לו דבר חשוב לדבר עמו ומתי יהיה אפשר לדבר איתו, אך הבן משיב שוב: אי אפשר לדבר איתו. לאחר דו-שיח-חרשים קצר, הגיב הבן: דבר עם הרב … הוא כבר יסביר לך.

ואכן, המלווה התקשר אל הרב וכבר בראשית השיחה הבין שבנסיבות אלו כנראה לא יקבל את כספו, לפחות לא בשלב זה. הוא פונה אל הערב, אך גם ממנו הוא מבין שלא מהר תבוא הישועה. בצר לו, סיפר המלווה את דבר ההלוואה לאחד מחבריו בישוב, כנאמר: "דאגה בלב איש ישיחנה", תוך הבעת כאב על הכסף שהלך ומי יודע אם ישוב…

*

היה זה ביום ראשון בשבוע.

ביום שני, אחד מתושבי הישוב שלא שמע דבר מכל ההלוואה, נם את שנתו והנה חלום. בחלומו רואה הוא את הנפטר שמצד אחד נראה טוב ומאושר, אך פניו מעט זועפות. לשאלתו איך הוא מרגיש, השיב לו שמנוחתו נטרדת בעולם הבא בגלל איזה 'שטר חוב' שיש עליו. בקומו בבוקר, רוחו נפעמה. פשר החלום הטריד את שלוותו והוא החליט לספר את דבר החלום לאחד מחבריו. משמים גלגלו שאת הסיפור סיפר באזני לא אחר מאותו אחד שהמלווה סיפר לו על ההלוואה יום קודם. אותו חבר קם כנשוך נחש ואמר לו: "איזה מדהים! בדיוק אתמול בבוקר המלווה סיפר לי על החוב ועל כאבו על כספו שלא יחזור".

אל השיחה ביניהם הצטרף חבר שלישי ששמע את דבר המעשה, ולאחר שעה קלה פגש את אחד מחבריו הקרובים של הנפטר וסיפר לו על החלום ששמע ועל החוב שנותר לנפטר. חבר זה, היה לא אחר ממיודענו אבי התינוקת שנפטרה כאמור באותה שבת שבו נפטר המנוח. הקשר ביניהם התהדק מאוד בתקופה האחרונה עם לידתה של תינוקת זו, כאשר הנפטר השתתף בצער חבירו ולקח על עצמו לערוך מסע תפילות על קברות צדיקים לרפואתה, וכן נסע לכמה וכמה מצדיקי הדור שליט"א שיברכו אותה לישועה.

על כן, כאשר שמע החבר הקרוב את דבר החלום, תיכף גמר אומר בלבו לפרוע את החוב מידית, כאות הכרת הטוב כלפי הנפטר שנשא עמו בצער חולייה של בתו התינוקת ועודד את רוחו, ועכשיו יש לו הזכות להניח לנשמתו של הנפטר לנוח מנוחת עולמים.

באותו יום, למרות מצבו הכלכלי הקשה הוא השיג בהלוואה מחצית מן הסכום הנדרש, סך 1300 ₪, ובהגיעו לביתו סיפר לאשתו על דבר החלום ועל רצונו לפרוע את החוב, והיא תיכף נרתמה למצווה הגדולה שנקרתה בדרכם. ביקשה ממנו שיסיע אותה לבנק, הוציאה סכום של 1300 ₪ שהיו לה בחשבון ונתנה לו שיפרע את החוב.

כאשר הסכום בידו, יצר קשר עם המלווה וקבעו להיפגש בערב. כל אותו היום עבר עליו במתח גדול, כל כך חשקה נפשו לקיים את ה"חסד של אמת" הגדול שנקלע אליו עד כי פחד שלא תישמט המצוה מידיו. בערב פגש את המלווה, החזיר לו את הכסף וקיבל לידיו את השטר חוב.
ואז, בהתרגשות גדולה, קרע את השטר לגזרים דקים ושרף את החתיכות עד שלא נשאר מהם מאומה, הרים ידיו כלפי מעלה ונקב בשמו של הנפטר ואמר לו: "לך לאבא! תנוח בשלום על משכבך"!

*

כאן, לכאורה, תם הסיפור המרגש המביע את האחווה הנדירה שיש בעם ישראל, בבחינת 'כל ישראל ערבין זה לזה'. אך לא!

מתברר שאצל השי"ת הסיפור רק התחיל…

לפני כשבועיים גילו באופן פתאומי אצל אחת מתושבות תל ציון – אשה צעירה ושמחה, אֵם לילדים רכים – את המחלה הנוראה שקוננה בגופה בצורה קשה, בעמוד השדרה, עם סימני התפשטות במקומות נוספים בגוף. תיכף הובהלה החולה לחדר הניתוח, שם עמלו הרופאים זמן רב להסיר את הגידול, כשבמקביל פשטה השמועה על מצבה הקשה של האשה עם חשש כבד מאוד לחייה.

כמובן, כל תושבי תל ציון – אנשים נשים וטף – הרבו בתפילה לרפואתה ולהחלמתה, קיבלו על עצמם קבלות טובות, נערכו עצרות תפילה והכל צפו בדאגה רבה על מצבה הקשה.

לא עברו 24 שעות מאז סיפור פירעון ההלוואה – שהיה ביום רביעי, והנה בבדיקה שגרתית שערכו לה ביום חמישי, נדהמו הרופאים לגלות כי כל סימני המחלה נעלמו כלא היו! לא בגב ולא בשאר חלקי הגוף! והיא השתחררה לביתה!!!

ולא היא בלבד, אלא ילד נוסף מילדי הישוב, כבן 7, שגם הוא נחלה לאחרונה במחלה הנוראה באותו מקום בדיוק – בעמוד השדרה – באותו יום קיבלו הוריו את תוצאות הבדיקה המבשרות שהילד נקי לגמרי!!!

אחד מרבני הישוב שסיפר לאחד מצדיקי הדור שליט"א על שני המקרים, השיב לעומתו כי אין ספק שאהבת ישראל כזו גדולה שיש בישוב תל ציון, היא שעמדה לרפואתם של שני החולים הללו.

אחד מתושבי הישוב אף מצא קשר נפלא בין המקרים: "שטר" בגימטרייה "שדרה", וכשנפרע החוב וה"שטר" נקרע לגזרים, גם משמים נקרע רוע הגזירה ונרפאה ה"שדרה" של החולים הללו.

ולמה שני חולים התרפאו, זכר ונקבה? כאן – מרגיש פורע החוב – כי זכות זו שנחלקה על ידו ועל ידי אשתו שווה בשווה, בשותפות מלאה, גרמה לכך שיתרפאו בזכות זה שני חולים, זכר ונקבה.

והעיר תל ציון צהלה ושמחה וכל תושביו שמחים ומודים לה': ברוך שעשה לנו נס במקום הזה!…

יודו לה' חסדו ונפלאותיו לבני אדם – שירו לו זמרו לו שיחו בכל נפלאותיו

הסיפור פורסם בציבור במוצ"ש כי תצא תשע"ח – בדיוק ביום השלושים לפטירתו של הנפטר ר' משה יעקב ז"ל ב"ר בנימין שמואל שליט"א. תנצב"ה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture