צילום: פלאש 90

ראש השב"כ לאבו מאזן: אל תחבל בניסיון להגיע להסדרה בעזה

הערכות: אמירת אבו מאזן כי "ברשות מסכימים עם גורמי הביטחון הישראלים ב-99% מהמקרים", בתוספת החלטתו לחשוף את ההצעה להקמת קונפדרציה עם ירדן, הן ניסיון להישאר רלוונטי למרות סירוביו להצעות העבר. ירדן: "הקמת הקונפדרציה הוא נושא שלא נסכים לדון עליו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהמשך יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום עם משלחת של ראשי ארגון 'שלום עכשיו' וחברי הכנסת של מרצ. במהלך הפגישה חשף אבו מאזן כי במסגרת השת"פ הביטחוני עם ישראל הוא "נפגש עם ראש השב"כ באופן קבוע ומסכים איתו על 99% מהנושאים". על פי דיווח הערב בכ'כאן חדשות' בשיחות ניסה ראש השב"כ נדב ארגמן לשנע את אבו מאזן שלא יחבל בתהליך שקורה ובניסיון להגיע להסדרה בעזה ולפיוס. "אל תבזבז הזדמנות היסטורית שכזו" אמר ארגמן לאבו מאזן.

לפי מקור ישראלי, ארגמן ניסה לשכנע את אבו מאזן להפסיק את העיצומים הכלכליים על רצועת עזה, שכוללים הפחתה דרסטית של המשכורות ברצועה, אבל במערכת הביטחון סבורים כי ראש הרשות עדיין נושא עמו את זכר השתלטות חמאס על עזה וגירוש הרשות, ולא מוכן לפשרות. מהשב"כ נמסר: "איננו נוהגים להתייחס ללוחות הזמנים של ראש השירות".

במהלך הפגישה סיפר אבו מאזן לנוכחים כי צוות המו"מ של טראמפ הציע לו תוכנית מדינית שבמרכזה: הקמת קונפדרציה עם ירדן (קונפדרציה היא צורה מסוימת של פדרציה – חיבור של כמה מדינות או אוטונומיות – שבה לישויות החברות יש מידה רבה יותר של אוטונומיה ועצמאות ביחס לשלטון המרכזי). לטענת אבו מאזן, הוא הביע את הסכמתו למהלך רק אם ישראל תהיה חלק מהקונפדרציה.

הממשלה הירדנית פרסמה הערב הודעה לעיתונות ובה תגובתה לדבריו של אבו מאזן על כינון קונפדרציה משותפת לראשות ולירדן. בהודעה מטעם הממשלה נמסר: "הקמת הקונפדרציה הוא נושא שלא נסכים לדון עליו, העמדה הירדנית נשארה קבועה – פתרון שתי מדינות לשני עמים, תוך הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים".

לדבר הפרשן לענייני ערבים של 'חדשות 10' צבי יחזקאלי, החלטתו של אבו מאזן לחשוף את תוכן שיחותיו עם נציגי ממשל טראמפ, בתוספת שאר אמירותיו בפגישה היא איתות ברור לצד הישראלי כי יושב ראש הרשות רוצה לשוב לשיח המדיני. "אחרי שנה שבה אבו מאז סרב לכל הצעה שהונחה על שולחנו, וזמן מועט לפני שגם "עסקת המאה" של טראמפ תצטרף לרשימת ההצעות שסורבו, החליט יושב הראש לשחרר רצף הצהרות מפויסות שכמוהו לא נשמע ממנו זה זמן רב, ולחשוף פתרון אלטרנטיבי שהוצע לו, ולא נתקל בסירוב מצדו. אמירתו לפיה הוא קיים פגישות רבות עם ראש השב"כ, וכי ברשות הפלסטינית "מסכימים עם גורמי הביטחון הישראלים על כמעט 99 אחוז מהנושאים", היא תקדים היסטורי" אמר .

יחזקאלי מסביר כי ניתן לשער שאבו מאזן מבין שהוא מצוי במלכוד. הקיפאון המדיני מביא לכך שהוא סופג מהלומות כלכליות קשות בכל יום, וגם בריאותו הלקויה מתחילה ככל הנראה להשפיע על שיקול הדעת שלו ולגרום לו לשאוף לרשום על שמו הישגים בזמן הקרוב. אם לנתח את אמירתו בנוגע להסכמה בין גורמי הביטחון הישראלים לבין אנשי הרשות בדרך השלילה, ניתן לשער שהאחוז האחד עליו לא מסכימים הצדדים הם הניסיון של הבכירים הישראלים לשכנע אותו לקחת את מה שמוצע לו כרגע על ידי המתווכים הבין לאומיים, לעשות ויתורים כואבים, ולהיזכר בדפי ההיסטוריה כמי שהקים מדינה פלסטינית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד
איך אפשר להגיד למחבל-אל תחבל?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture