צילום: פלאש 90

"הח"כים הערבים התירו את דמה של קהילת יהודי בריטניה"

ח"כ מוטי יוגב על מכתב התמיכה שפרסמו חברי הרשימה המשותפת ביו"ר מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, מעל דפי "הגרדיאן" הבריטי. יוגב הגיש אתמול קובלנה בנושא לוועדת האתיקה של הכנסת

בעקבות מכתב התמיכה שפרסמו חברי הרשימה המשותפת ביו"ר מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין מעל דפי "הגרדיאן" הבריטי, הגיש ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת.

בפנייה הזכיר יוגב כי קורבין זוכה לביקורת רבה בשל התעלמותו מגילויים אנטישמיים בתוך מפלגתו. "קורבין עצמו אינו חף מיחס פוגעני כלפי העם היהודי בכלל ומדינת ישראל בפרט: הוא השתתף באזכרה לזכרם של מחבלי "ספטמבר השחור" שטבחו בחללי הי"א באולימפיאדת מינכן. בכנס עם משוחררי עסקת שליט כינה את המחבלים "אחים", פיאר את נאומיהם והגדיר אותם כ'מרתקים ומחשמלים'", כתב יוגב.

סערה בבריטניה: קורבין עלה לקברו של אחד ממתכנני טבח מינכן


כזכור,בשבת הפיצו חברי הכנסת יוסף ג'אברין, מחמוד גנאים, ג'מאל זחאלקה ואחמד טיבי מכתב תמיכה בקורבין בעיתון הגרדיאן הבריטי. לדבריהם, מדובר באיש של שלום וצדק ה"מתנגד לכל צורה של גזענות, בין אם היא מופנית כלפי יהודים, פלסטינים או כל קבוצה אחרת".

נוסיף כי רבה הראשי לשעבר של בריטניה הרב ג'ונתן זקס אמר כי ביטויו של ג'רמי קורבין גרמו ליהודים בבריטניה לחוש איום קיומי. גם יו"ר הסוכנות ח"כ לשעבר בוז'י הרצוג, ציין שהתגברות האנטישמיות בבריטניה יוצרת חשש ממשי אצל היהודים מפני היפגעות.

יוגב הוסיף במכתבו כי "כמדינה יהודית ודמוקרטית, אנו חייבים להגן על עצמנו מפני הניסיונות החוזרים ונשנים של חברי הרשימה הערבית המשותפת, לחתור תחת ערכיה של מדינת ישראל. כמדינה יהודית, אין אנו יכולים להתעלם מאפשרות הפגיעה באחינו שבגולה".

בעקבות הדברים, דורש יוגב מוועדת האתיקה של הכנסת לבחון את התבטאויות חברי הכנסת הערבין ולזמנם לבירור, על מנת למנוע הישנות מקרים בהם חברים בכנסת ישראל מלבינים התנהגות אנטישמית.

יוגב אמר הבוקר, כי "הח"כים הערבים התירו את דמה של קהילת יהודי בריטניה. תמיכתם בג'רמי קורבן חותרת תחת ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. דמוקרטית, משום שחברי הרשימה פועלים נגד הכרעתה הדמוקרטית של הכנסת מחוץ למדינה. ויהודית, משום שהם מלבינים את תמיכתו של קורבין באנטישמיות. הגיע הזמן שוועדת האתיקה תשים להם קו אדום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו