צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

שגריר ארה"ב: "לא מתאר מצב שהגולן לא חלק מישראל לנצח"

"אני באופן אישי לא יכול לתאר לעצמי מצב שבו רמת הגולן תוחזר לסוריה. אני לא יכול לתאר לעצמי, בכנות, מצב שבו רמת הגולן אינה חלק מישראל לנצח", אומר דיויד פרידמן ומבטיח: "שום ממשל לא יבטל את ההכרה בירושלים"

"אומר בכנות, איני יכול לתאר מצב שבו רמת הגולן אינה חלק מישראל לנצח, ובוודאי שלא תחזור לידי אסד": כך אומר שגריר אצות הברית בישראל, דיויד פרידמן, בראיון לכתב המדיני של 'ישראל היום', אריאל כהנא, שיפורסם מחר .

לדבריו, "אני באופן אישי לא יכול לתאר לעצמי מצב שבו רמת הגולן תוחזר לסוריה. אני לא יכול לתאר לעצמי, בכנות, מצב שבו רמת הגולן אינה חלק מישראל לנצח. אין ברמת הגולן אפילו אוכלוסייה ילידית מקומית השואפת לאוטונומיה. ויתור על השטח הגבוה של רמת הגולן עשוי לשים את ישראל בנחיתות ביטחונית גדולה, ומיותר לומר שאני לא יכול לחשוב על אדם יותר בלתי ראוי לקבל פרס כזה מאשר אסד. אז יש שורה שלמה של סיבות למה אני צופה שהסטטוס קוו יישמר".

בנוסף הבטיח פרידמן בראיון כי "שום ממשל לא יבטל את ההכרה בירושלים" וסיפר על כך ש"המודיעין הישראלי מנע פיגועי טרור על אדמת ארה"ב".

בולטון על ההכרה ברמת הגולן: "הרעיון עלה, אך אנחנו לא דנים בכך"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגולן אינו חלק מארץ ישראל.כעת באופן זמני הוא חלק ממדינת ישראל הזמנית. אך לענייני ערלה ושביעית ותרומות ומעש' בהחלט הגולן הינו חלק ממצוות התלויות בארץ מכיוון שאיזור זה הינו סובב סביב גבולות ארץ ישראל ולכן יש לו חלק ממצוות התלוי' בא'י. כגון שסוריא ומצרים הן בדומה להנ"ל.
כן לפי הרמב"ם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו