צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

דיווח: מקורביו של אלשיך מפצירים בו להודיע על סיום כהונתו

בעקבות הסימנים המתרבים על כך שהשר לביטחון פנים לא יאריך את כהונתו של המפכ"ל בשנה נוספת, לוחצים בכירים במשטרה ובשב"כ על אלשיך להודיע מיוזמתו על סיום תפקידו בתום כהונתו הנוכחית ולוותר על הארכת כהונתו בשנה נוספת

מקורביו של המפכ"ל רוני אלשיך ייעצו בשיחות פרטיות עמו להודיע על סיום תפקידו בתום כהונתו הנוכחית, ולוותר על הארכת כהונתו בשנה נוספת – כך נחשף הבוקר באתר 'וואלה'. ע"פ הדיווח, "בין המקורבים, כמה ניצבים ורבי ניצבים בדימוס, וכן עמיתים לשירות בשירות הביטחון הכללי, שלחשו באוזנו של המפכ"ל כי עליו להוציא הודעה רשמית באשר לעתידו לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, כדי להימנע ממצג שווא ציבורי לפיו האחרון מדיח אותו מתפקידו, בעוד שבפועל הוא מסיים את כהונתו בלבד".

גורם במשטרה המקורב לאלשיך הסביר: "העניין כאן מורכב. מצד אחד צריך למנוע פגיעה בעצמאות המשטרה, ומצד שני צריך לחשוב איך מונעים פגיעה קשה ברוני עצמו. עשינו השבוע דיון ושוחחנו איתו בנושא".

לדבריו, "דיברנו על כך עם אלשיך ואמרנו לו שבעת הזאת נכון יותר שהוא יגיד שהוא מסיים את כהונתו בתום שלוש שנים ואם הממשלה רוצה להאריך את כהונתו לשנה רביעית הוא ישקול זאת…רוני שמע את הדברים אנחנו יודעים כי גם מקורבים אחרים שמעו על העניין וייעצו לו בנושא".

סוף עידן אלשיך? השר ארדן מגשש אחר מועמד חדש למפכ"לות


כזכור, ביום שלישי פורסם כי השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מתכוון למנות למפכ"ל המשטרה אדם מתוך שורותיה ולא להאריך בשנה נוספת את כהונתו של המפכ"ל המכהן רנ"צ רוני אלשיך. עוד דווח כי ארדן פנה בימים האחרונים לגורמים משפטיים בגישוש לגבי מועמדותו של ניצב מכהן למפכ״ל הבא במקום אלשיך. הסיבה לגישוש היא שבבדיקות הפוליגרף הנרחבות שנערכו לניצבים נכללו גם פרטים מביכים וישנים אך לא פליליים. כמי שנכווה בפרשת גל הירש המטרה היא לוודא שמינוי המחליף יעבור חלק.

לדבר הפרשן הפוליטי עמית סגל, "מוזר שמועמד אחד למפכלות (אלשיך) מחזיק במידע שיכול להביך מועמדים אחרים (הניצבים) בזכות פוליגרפים שהם עברו. אני כמובן משוכנע שהמפכל קדוש ולכן לא עולה על דעתי שהמידע ידלוף, אבל לולא היה מדובר בקדוש היה כאן חשש לשימוש במידע פנים". הדברים של סגל הם בהתייחסות לדבריו של אלשיך בעבר כשנשא האם יש מישהו בסגל הפיקוד של המשטרה רואי ומתאים להחליפו והשיב כי "את מה שיהיה לי להגיד, אומר בפני ועדת אישורי המינויים אם הדבר יגיע לכך". וכן על כך שלאחרונה נערכו לניצבים במשטרה פוליגרפים שבהם הם נשאלו שאלות אישיות מהעבר שאין בינם לבין עבירות פליליות או עבירות משמעת דבר.

בריאיון בועידת המשפיעים של 'חדשות 2' נשאל אלשיך אם במקרה שלא היה מנהל את חקירות נתניהו, הכהונה שלו כמפכ"ל הייתה נמשכת. אלשיך התחמק ממתן תשובה ישירה לשאלה זו ורק ציין כי הוא יבצע "את השליחות" שבתפקיד כל עוד מבקשים זאת ממנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו