צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

הסוף לרדיפה: הפרקליטות הודיעה על סגירת התיק נגד הרב הבר

שנה לאחר שיו"ר עמותת 'מתנת חיים' נעצר תוך שימוש מניפולטיבי בתקנות יבשות ופרסומים על "חשד לסחר באיברים", הוחלט בפרקליטות לסגור את התיק נגד הרב ישעיהו הבר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפרקליטות תודיע בקרוב על סגירת התיק נגד הרב ישעיהו הבר, ראש עמותת 'מתנת חיים': כך חשף בצהרים העיתונאי ברוך קרא. ההחלטה הרשמית פורסמה לאחר מכן.

כזכור, לפני כשנה פשטה המשטרה על משרדי עמותת 'מתנת חיים' בראשות הרב ישעיהו הבר (העמותה תומכת בחולי כליה, מתווכת בין תורמי כליה לנתרמים ועוד. עד היום התבצעו בזכותה למעלה מ-500 תרומות כליה בישראל. ב"ב) , החרימה מסמכים, עצרה את המנהלים לחקירה שלאחריה נאסר על הרב הבר לשוב לפעילות במשך שבועות ארוכים.

החשדות נגד העמותה והרב הבר נגעו לקידום מושתלים מסויימים על פני אחרים בתמורה לתרומות, כך ע"פ המשטרה. בשלב זה לא הוכח שנפל כל דופי בפעילות העמותה, אך חשוב לציין כי גם בשלב הראשוני של החקירה דובר על פעולה המנוגדת במובן מסויים לתקנות היבשות, אך רחוקה מאוד מאיך שהדבר הוצג בכלי התקשורת שדיווחו בהרחבה על "חשד לסחר באברים".

דרך אגב נציין, כי מטעמים עקרוניים נמנענו כאן ב-JDN לסקר את הפשיטה והמעצרים, מתוך הבנת העוול שיש בהטלת דופי באיש רב זכויות, רק על סמך חקירה ראשונית של המשטרה. מיותר לציין שההחלטה התבררה למפרע כנכונה ומוצדקת מאין כמותה.

אייכלר מאשים: "מי שהיה מעוניין לפגוע ב'מתנת חיים' השיג את שלו"


בעקבות ההתרחשויות המתוארות, הגיש ח"כ ישראל אייכלר לפני מספר חודשים הצעה דחופה לסדר היום. על פי ההצעה, מאחר ונגרמה פגיעה חמורה בארגון מתנת חיים ובעומד בראשו, ומעל הכול, לחולי הכליות, יש לכנס את ועדת הבריאות לדיון בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים ולבחון כיצד ניתן לסייע לעמותה ולחולי הכליות בישראל.

"לפני כעשר שנים נסעתי עם אביו של הרב ישעיהו הבר למרכז ההשתלות במטרה לסייע לארגון להתרמת כליות" סיפר ח"כ הרב אייכלר במליאת הכנסת "את האמת אני חייב לומר, לא האמנתי שהדבר הזה יצליח, שאנשים יתרמו ככה סתם. והנה כיום בזכות העמותה ישנם 480 אנשים שתרמו כליה. זה לא יאומן מה שעשה הרב הבר".

"והנה, היום באווירה השוררת במדינת ישראל שכל מי שרוצה לפגוע בחברו הולך ומגיש תלונה, ואז הנאשם נעצר, ואחר כך עד שהתיק נסגר, ובמדינת ישראל כמעט שום תיק לא נסגר, וכך הורסים מפעל חיים".

כאן עבר ח"כ הרב אייכלר לסקור את מצבה של העמותה כיום "גם כשהמשטרה הודיעה שהיא מאשרת לרב הבר לשוב לפעילות, מצבה של העמותה לא פשוט. בתחקיר שהתפרסם ב'גלובס' נכתב כי עמותת מתנת חיים בסכנת חיים ויחד אתה מאות אנשים במדינת ישראל. במשרדים של מתנת חיים מרגישים את הירידה בתרומות, ובפרט כלפי גופים גדולים שמנועים על פי חוק לתרום לעמותות שנמצאות בחקירה"

"יש הרבה דרכים להרוג עמותה, אבל בפתיחה של חקירת משטרה היא אחת הדרכים היותר טובות".

אך מעבר למחסור בתרומות כספיות, ישנו מחסור חמור הרבה יותר: "הבעיה היותר גדולה היא הירידה במספר התרומות האלטרואיסטיות לעמותה. כבר שנים שבכל סוכות יוצאת מתנת חיים בקמפיין גדול שממנו מבשילות כ- 40 תרומות. השנה לא היה קמפיין ומי יודע כמה תרומות נמנעו".

ח"כ הרב אייכלר סיכם את הצעתו: "מי שהיה מעוניין לפגוע בעמותה השיג את שלו. כעת אפשר לסיים את החקירה כי העמותה כבר נפגעה. במקום לכבד את האיש הזה על הפעילות הזו לוקחים אותו למעצר בבושת פנים?"

בסיום דבריו אישרה הכנסת להעביר את הדיון לוועדת הבריאות של הכנסת על מנת לבחון את הנושא יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים ולהציל את העמותה מקריסה ואת חולי הכליות ממוות.

//www.jdn.co.il/news/israel/801447

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגורמים המשטרתיים האחראים על החקירה הזו צריכים לעמוד לדין באשמת הריגה.

סליחה מכבודכם. הרב הבר הצדיק דאג לאחיין שלי שישאר בחיים וממש בימים של משבר דאג להשתלת כליה לילד שכבר היו בטוחים שלא נשאר לו הרבה לחיות.
איך ולמה המדינה ושוטריה ושריה וסריסיה הפושעים מעיזים לחבר עלילת דם על יהודי כל כך יקר. תתביישו לכם פושעי ישראל כל צמרת המשטר והמשפט. אין כאן לא שוטרים ולא שופטים במדינה עלובה זאת. יש כאן יועצי זימה ורודפי בצע .אינכם חלק בעם ישראל כלל.
שהקדוש ברוך הוא יחזיר עטרה ליושנה ויהיו שופטים ושוטרים בכל שערינו כבתחילה ולא יהיה עוד מיצר לישראל.
מן המיצר קראתי קה ענני במרחב קה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture