צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

"אסור שנתניהו יהיה מעורב": בג"ץ הוציא צו ביניים, מינוי הרמטכ"ל ידחה

בצל סאגת ההארכת כהונת המפכ"ל, החליטו היום שופטי בג"ץ להקפיא את דיוני הועדה למינוי בכירים זאת לאור קרבתם של שניים מחברי הועדה לנתניהו ש"עשוי להיות לו ענין בזהות המפכ"ל". המשמעות: בחירת הרמטכ"ל החדש אמורה להידחות

שופטי בג"ץ קיבלו היום את העתירות נגד הועדה למינוי בכירים והורו להקפיא את פעילותה. הסיבה: ניגוד העניינים הפוטנציאלי של שניים מחברי הועדה (רו"ח איריס שטרק ויעקב נגל – לשעבר מ"מ ראש המועצה לביטחון לאומי), שמקורבים מאוד לנתניהו, לו עשוי להיות אינטרס מובהק בזהותו של המפכ"ל הבא.

"כיוון שלראש הממשלה עשוי להיות עניין בזהותו של המפכ"ל שצפוי להתמנות בקרוב, כיוון שיש לו אינטרס, לכן אסור לו להיות מעורב בהליכים שנוגעים למינוי הוועדה שצריכה לאשר את מינוי המפכ"ל", כלשונו של השופט מני מזוז.

יצוין כי בעוד על גורל הארכת כהונתו של המפכ"ל מוטל סימן שאלה, הרי שסיום הכהונה של גדי אייזנקוט הוא עובדה מוגמרת, ופסק הדין הזה יעכב מן הסתם את מינויו של רמטכ"ל חדש.

השופט מני מזוז עמד על הקרבה בין נגד לנתניהו וציין: "‏ראש המל"ל עובד באופן צמוד וקבוע עם רה"מ. אם זה היה הדבר היחיד, הוויכוח היה אם חלוף שנה היא תקופת צינון מספקת. אבל אנחנו יודעים שנגל המשיך לתת שירותים לרה"מ, מקצועיים כמובן, אבל נשאר קשור לממשלה ולרה"מ גם אחרי שסיים לשמש ראש המל"ל. האם הוא נציג ציבור או נציג הממשלה?".

דיווח: מקורביו של אלשיך מפצירים בו להודיע על סיום כהונתו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו