צילום: נתי שוחט / פלאש 90

הפסד למשטרה: השופטים זיכו את הנהגים מדו"חות מצלמות המהירות

הדוחות ניתנו באמצעות מצלמות מהירות נייחות, מהולנד, שאמינותן הוטלה בספק • המשטרה נחלה הפסד צורב בדיון לאחר שהובכה בנושא בדיקת אמינות המצלמות בהולנד מטעמה • לעומת זאת, המצלמות מבלגיה הוכחו כאמינות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הפסד למשטרה: בית משפט השלום בעכו זיכה היום (חמישי) 21 נהגים שקיבלו דו"חות תנועה באמצעות מצלמות המהירות הנייחות מדגם א-3, שמקורה מהולנד. השופטים קבעו כי המצלמות אינן אמינות.

כזכור, במהלך הדיון המשפטי הוקפאו הדו"חות שהונפקו בידי המצלמות הללו.
ביזנעס שימושי
בהחלטת בית המשפט נקבע כי "המומחה לא אמר אמת בבית המשפט עת העיד שהוא ואחרים מהמכון נכחו בניסויים שבוצעו בהולנד לצורך דיוק המדידה של המערכת. בהתאם, יש לתת לעדותו משקל נמוך אם בכלל. לא הובאו לעדות המומחים ההולנדים שחתומים על דו"ח בדיקות יחידות הקצה שבוצעו לכאורה במעבדה. לא הוגש כל מסמך מטעם המאשימה המעיד על ניסויים שהיא ביצעה". לכן, טענו השופטים, מדובר "באופן חד וברור" כי הבדיקות שקיימה לכאורה היו "בגדר שמועה בלבד, על כל המשתמע מכך" ולכן "עובדות כתבי האישום לא הוכחו מעבר לספק סביר ולטעמי לא הוכחו כלל מעבר לנדרש".

כזכור, בדיון שהתקיים בבית המשפט לפני כשנה וחצי טענה המשטרה מכון התקנים הוא זה שבדק, וגם קבע, כי מצלמות המהירות הדיגיטליות עומדות בתקן הישראלי.

במכון התקנים הישראלי פרסמו היום, במקביל להחלטת בית המשפט בעכו, את הדו"ח המסכם של המעבדה ההולנדית NMi לבדיקת אמינות מצלמות המהירות א3. "הדו"ח קובע כי המצלמות אמינות, מהימנות, ועומדות בתקן", טוענים במכון.

הבדיקות התקיימו במהלך החודש האחרון באמצעות המעבדה ההולנדית NMi, הנחשבת למעבדה המובילה בעולם בתחום זה. הבדיקות בוצעו על המערכת למדידת מהירות כלי רכב מדגם Gatso GTC-GS11 IL, מהסוג המצוי כיום בכבישי ישראל.

קיבלתם דו”ח ממצלמת מהירות? תמתינו עם התשלום


בהתאם לדרישת התקן, הבדיקה כללה מעל 500 מדידות, אשר בוצעו ברובן במסלול מיוחד בבלגיה. בדיקת המהירויות הגבוהות (150 עד 250 קמ"ש) נעשתה במסלול בגרמניה המתאים לבדיקות מסוג זה.

הבדיקות למהירויות בין 50 ל-220 קמ"ש, בוצעו במסלול בבלגיה על מגוון סוגי רכבים: פרטי, מסחרי ורכב פרטי עם נגרר. סך הכל בוצעו 458 מדידות, כאשר המערכת עמדה בדרישת הדיוק של התקן ברמה של עד 3 קמ"ש במהירויות עד 100 קמ"ש. הבדיקות למהירויות 150 עד 220 קמ"ש בוצעו במסלול המיוחד בגרמניה, שם בוצעו 75 מדידות על רכב פרטי ומסחרי. גם בבדיקות אלה עמדה המערכת בדרישות התקן. סך הכל בוצעו 533 מדידות.

בנוסף, המעבדה ביצעה בדיקות לדיוק המדידה בזמן האטה והאצה, וגם בהן דייקה המערכת בכל הפרמטרים. בהתאם לדרישת התקן, לפני כן בוצעו גם בדיקות מקדימות, כגון: בדיקות עמידות בחום וקור (על יבש ועל רטוב), בדיקה של חדירות מים למארז, שינויים על קווי המתח, בדיקה אלקטרומגנטית, ועוד.

יו"ר מכון התקנים הישראלי, אורי דורי, אמר: "מתחילת הדרך ידענו והאמנו כי יוכח כי מצלמות המהירות אמינות, מהימנות ועומדות בדרישות התקן. אני שמח שגם הדו"ח הסופי קובע זאת, ומצר על כך שגורמים אינטרסנטיים ניסו להשחיר לכל אורך הדרך את מכון התקנים".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, מסר בתגובה לפס"ד בעניין מצלמות המהירות שניתן היום בבית המשפט: ״לצערי, נכון לרגע זה ההחלטה של בית המשפט איננה ברורה דיו עבור אזרחים רבים כי אומנם התובעים זוכו אך גם עתה טרם נקבע באופן חלוט אם המצלמות אמינות! עקב כך נותרו עדיין שאלות מהותיות שאינן פתורות: האם המצלמות אמינות, כן או לא? והאם המקרים בפס"ד הם אירועים נקודתיים או שהם מעידים על הכלל?

"האם המצלמות אינן אמינות רק בבית המשפט בעכו? במידה ומשמעות הפסיקה היא שהמצלמות אינן אמינות, יש כאן השלכות דרמטיות לא רק על אלו שהגישו את התביעה אלא היא חייבת להיות משורשרת כלפי כל מי שצולם באמצעות אותן מצלמות. ויש מי שיטען שהדין צריך להיות מוחל גם על מי ששילם את הקנס.

"יש כאן כאוס גדול שמחייב את הפרקליטות והמשטרה להוציא הודעה מסודרת שתבהיר את התמונה ועוד היום אוציא פנייה לפרקליט המדינה שיוציא הבהרה בעניין. בכל מקרה, עם חזרתנו למושב החורף נכנס את ועדת הכלכלה לדיון מיוחד בנושא.

"ברוח הימים האלה אפשר לקרוא למשטרה ולפרקליטות לעשות חשבון נפש אמיתי ולבדוק את עצמם ברצינות בכל הנוגע למצלמות המהירות״.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture