נשיא פרגוואי הנוכחי. מתוך חשבון הטוויטר של אבדו בניטס

נשיא פרגוואי בתגובה להחלטת ישראל: "תגובה מוגזמת"

נשיא פרגוואי התייחס להחלטה להחזיר את השגרירות לת"א וטען כי הוא דבק בחוק הבינלאומי ובהחלטות האו"ם. "אני מביע צער על החלטת ישראל, מפציר לשקול אותה מחדש". ביקורת בפרגוואי: "כל עם שהפנה עורף לישראל שילם על כך מאוד ביוקר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא פרגוואי מריו אבדו בניטס התייחס הלילה (שישי)  להחלטה להחזיר את השגרירות מירושלים לתל אביב. לטענתו פרגוואי דבקה בחוק הבינלאומי ובהחלטות האו"ם הרואות בירושלים שטח תחת מחלוקת.

הוא כינה את ההחלטה הישראלית לסגור את השגרירות בבירה אסונסיון וכינה אותה "תגובה מוגזמת", תוך שהוא קורא לישראל לשקול מחדש את המהלך. "אני מביע צער על החלטת ישראל. סגירת השגרירות באסונסיון היא תגובה מעט מוגזמת ואני מפציר בישראל לשקול אותה מחדש", אמר בניטס במהלך מסיבת עיתונאים שקיים במחוז איטפואה.

הצעד הישראלי התקבל בתגובה להודעתו של בניטס על החזרת שגרירות ארצו מירושלים לת"א. על רקע העימות הדיפלומטי עם ישראל, הודיעה אתמול טורקיה כי תפתח שגרירות בבירת פרגוואי.
 
החלטתו של בניטס זכתה לביקורת בארצו, בין היתר מצדו של קודמו בתפקיד הוראסיו קארטס, שתקף אותה בחריפות: "בגדו כאן בערכים של התרבות היהודית-נוצרית", אמר מי שחנך את השגרירות הפרגוואית בטקס שנערך בגן הטכנולוגי בירושלים בחודש מאי. קארטס הוסיף כי "כל עם שהפנה עורף לישראל שילם על כך מאוד ביוקר". 

שגריר ישראל בפרגוואי (לשעבר?) זאב הראל, ששב ארצה, התייחס למהלך בפוסט שכתב: "אני רוצה לכתוב לכם מעומק לבי, אני לא אתייחס לשום דבר בעל אופי פוליטי", ציין הראל. "לצערי, אני עוזב את פרגוואי באופן בלתי צפוי ובלתי מתוכנן. אתם כבר יודעים למה. הייתה לי כאן שנה נפלאה ונהניתי מכל רגע כאן ונשמתי קשורה לפרגוואי. כואב לי הלב. אני אוהב את פרגוואי ואני מתפלל לדברים טובים".

בתוך כך, טורקיה הודיעה הלילה כי תפתח שגרירות באסונסיון, בירת פרגוואי, יום לאחר שהמדינה הדרום אמריקנית הודיעה על החזרת השגרירות שלה בישראל מירושלים לתל אביב. שר החוץ של פרגוואי, לואיס אלברטו קסטיגליוני, מסר כי ההחלטה הטורקית נועדה להביע תמיכה במדינה בעימות הדיפלומטי מול ישראל, אשר סגרה את השגרירות שלה בה בתגובה.

אתמול פורסם כי סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, שוחח עם נשיא פרגוואי, מריו אבדו בניטס. שר החוץ של פרגוואי לואיס אלברטו קסטיליוני הודיע כי "הנשיא קיבל שיחת טלפון מסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס כדי לדון בנושא. השיחה התקיימה בנעימות. הנשיא עדכן את פנס בהחלטתו וציין כי המדינה קיבלה את ההחלטה מתוך רצון לתרום לתהליך המו"מ לשלום". גם בבית הלבן אישרו שהייתה שיחה ומסרו כי סגן הנשיא ביקש מבניטס שלא להעביר את השגרירות לתל אביב.

כזכור, שר החוץ של פרגוואי, לואיס אלברטו קסטיגליוני, הודיע כי מדינתו תעביר חזרה את השגרירות מירושלים לתל אביב. בשיחה עם כתבים אמר: "פרגוואי מעוניינת לתרום להרחבת המאמצים הדיפלומטיים באזור במטרה להשיג שלום נרחב, יציב ובר-קיימא במזרח התיכון". בעקבות כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד החוץ לסגור את שגרירות ישראל בפרגוואי. "ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה החריגה של פרגוואי שתעיב על היחסים בין המדינות", נכתב בהודעת נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הוא בהחלט צודק. תגובת נתניהו מוגזמת ובעלת התנשאות והתגרות באומות.

כל הכבוד לנתניהו!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture