צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

גבאי לחכ"י העבודה: "אם אני נופל למטה, אני לוקח את כולכם איתי"

אחרי העימות החריף בין יוסי יונה לאבי גבאי שכללו צעקות ואמירות כמו "בריון" ו"בגלל שאתה דורש את זה אני אעשה הפוך". חברי כנסת במפלגה מאשימים את גבי ב"כחלוניזציה" של המפלגה. "איומים של מאפיונר ולא בשיח של ראש מפלגה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מדיניות הסכינים בגב במפלגת השמאל הוותיקה לא הולכת לשום מקום: התסיסה בשבועות האחרונים במפלגת העבודה רק עולה ועולה וזולגת מהחדרים הסגורים. הבוקר מפרסם 'מעריב' דברים של חברי כנסת במפלגת העבודה שמפנים אצבע מאשימה לעברו של אבי גבאי, וטוענים שהוא נמצא בקמפיין של "כחלוניזציה" של המפלגה. "הוא רוצה לשנות את אופי המפלגה וממפלגה דמוקרטית בה יש פריימריז הוא רוצה להפוך אותה למפלגת כחלון 2, כזאת שבה היו"ר הוא זה שקובע כמו ביש עתיד וכמו בישראל ביתנו", אומר אחד מחברי הכנסת שנמנה עם תומכי גבאי במהלך המרוץ לראשות המפלגה.

חברי הכנסת הוותיקים במפלגה פנו אל היו"ר וטענו באוזניו כי מהלכיו מזיקים למפלגה ובמיוחד לו, בתגובה אמר גבאי לכמה מחברי הכנסת הבכירים במפלגה "אל תטעו, אתם כנראה לא הבנתם, אם אני נופל למטה, אני לוקח את כולכם איתי" חברי כנסת ששמעו את הדברים טענו כי מדובר ב"איומים של מאפיונר ולא בשיח של ראש מפלגה". מאז נבחר גבאי ביולי 2017 כיו"ר המפלגה הוא מבקש לבצע שינויים במבנה הבחירה של המפלגה, בין היתר הכנסת שני שריונים לעשרת המקומות הראשונים.

"במידה מסוימת בתהליך שגבאי מוביל אליו דווקא טוב לו שהמפלגה צוללת בסקרים", אומר חבר כנסת במפלגה שאינו נמנה עם מעגל אוהדיו של גבאי. "במקרה כזה של 10 מנדטים, גבאי ולבני עם הסכם ביניהם באותם 10 מקומות יש עוד שני אנשים שגבאי ישריין לתוך הרשימה ובעצם הוא שולט על כמעט 50% מהרשימה, הוא יוכל לבוא עם הרשימה הזאת לנתניהו, לקבל שניים שלושה משרדים, ויוכל לשלוט בשאר חברי הכנסת ביד רמה. עדיף לו 10 שהוא שולט בהם מאשר 20 ומשהו 'טרולים' ש'מפריעים' לו לשלוט", הוא אומר ומוסיף, "זה חד משמעי הרס של מפלגת העבודה. בקצה הזה אני לא רואה איך גבאי מגיע לבחירות". לצד הדברים הללו חברי כנסת אחרים מזהים כי גבאי שהצליח להסתכסך עם לא מעט חברי כנסת ברשימה מבקש כעת להתפייס ופנה לכמה מהם בבקשה כי יתמכו בו. מלשכת אבי גבאי נמסר: לא היה ולא נברא.

ב'וואלה' דיווחו השבוע על עימות פומבי חריף בין גבאי לח"כ יוסי יונה במסיבת יום הולדת לחברת הכנסת לאה פדידה ביקנעם. לדברי גורמים שנכחו באירוע, השניים שוחחו ובשלב כלשהו החל גבאי לנזוף ביונה בצעקות, כשבמוקד העימות מחלוקות בתוך מפלגת העבודה בנושא השריונים. גבאי כעס על יונה והאשים אותו כי הוא "מדבר עם אנשים" בנושא השריונים ואמר לו כי הוא מעוניין לשמור לעצמו שני שריונים ברשימה. כשיונה השיב שהוא מצפה ממנו להביא הצעת החלטה ברוח זו לוועידת מפלגת העבודה, גבאי הטיח בו "בגלל שאתה דורש את זה אני אעשה הפוך! אני אעשה מה שאני רוצה, מה שאני רוצה!".

לדברי הגורמים גבאי היה "זועם ונסער" ויונה אמר לו "אתה בריון. תראו מה נהיה ממנהיג מפלגת העבודה". גבאי המשיך לכעוס ואמר "אני בריון. אם אתם הולכים ככה – אני אעשה דווקא ההיפך". מלשכתו של גבאי ויונה העדיף לא הגיבו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture