צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

המועמדים של ארדן למפכ"לות: הלוי, ביתן ואדרי; "אין לי עדיפות"

השר גלעד ארדן הכריז במסיבת עיתונאים על מועדיו להחלפת אלשיך: "לאור לקחי העבר, בכוונתי להגיש שלושה מועמדים ובמקביל אקיים סבב ראיונות". על אלשיך: "אינני מתחרט על מינויו, היו גם חילוקי דעות שהייתה להן השפעה על אמון הציבור במשטרה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שהודיע בצהריים למפכ"ל אלשיך כי הוא לא מתכוון להאריך את כהונתו, כינס הערב השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מסיבת עיתונאים בה הכריז על שלושת המועמדים שלו לתפקיד. מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביטן וניצב בדימוס צ'יקו אדרי שמכהן כמנכ"ל המשרד לביטחון הפנים.

"לאור לקחי העבר החלטתי לקיים הפעם שני תהליכים מקבילים", ציין השר ארדן. "בכוונתי להגיש לוועדת גולדברג הבוחנת את "טוהר המידות" של המועמדים, שלושה מועמדים מתוך שורות המשטרה, ובמקביל אקיים עם המועמדים סבב ראיונות מעמיק ובו אבקש מהם להציג בפניי את תכניתם ליישום מדיניותי כפי שהצגתי בפניכם". לשאלת העיתונאים השיב השר כי לו עדיפות בין המועמדים וישב איתם בכדי להתרשם איך יישמו את המטרות שהוא רואה כיעדים של המשטרה לשנים הקרובות.

ראש בראש. אדרי, הלוי וביטן

ארדן לא הסביר את החלטתו שלא להאריך את כהונת אלשיך וטען כי זה ההתנהלות הרגילה, "ישנה טעות מושרשת בשיח התקשורתי בקשר למשך כהונת מפכ"ל המשטרה. הארכת מינוי של מפכ"ל מכהן איננה דבר מובן מאליו ומעולם לא הייתה. החוק איננו קובע מהו משך הכהונה, לא היה מעולם אפילו נוהג כזה והארכת כהונה של מפכ"ל היא בעצם ההחלטה החריגה, עד כדי כך שמשרד המשפטים ביקש בעבר מהממשלה לקבוע, שהארכה כזו תתבצע אך ורק אם קיים במדינה מצב חירום או מצב ייחודי שמצדיק זאת". ארדן הוסיף כי "לאחר ששקלתי גם את ההישגים שהשגנו וגם את הנושאים שלא קודמו או יושמו באופן שרציתי, הגעתי לכלל החלטה, שלא להאריך את משך כהונת המפכ"ל מעבר למועדה המקורי".

ארדן ציין כי בשונה מלפני שלוש שנים אז החליט למנות מפכ"ל מחוץ לשורות המשטרה, הפעם הוא בוחר דווקא לקחת מפכ"ל מתוך שורות הארגון, "כאשר מוניתי לתפקיד השר לביטחון הפנים, קיבלתי לאחריותי משטרה שנמצאה במשבר אמון חריף מול הציבור ולאחר שכמעט ממחצית הסגל הפיקודי הבכיר שלה נאלץ לפרוש. בנסיבות הייחודיות ההן הגעתי אז למסקנה שיש צורך במהלך חריג ביותר, ולאחר עשרות שנים בהן דבר כזה לא קרה, החלטתי למנות מפכ"ל מחוץ לארגון שיביא עמו "ארגז כלים" חדש, יבצע במשטרה שינויים משמעותיים ויפעל לשינוי התרבות הארגונית במשטרה". לדבריו, "כיום, לאחר שלוש שנים אני סבור, כשר הממונה, אשר נושא באחריות לפעילות המשטרה, שיש להשיב במשטרה את הדברים למסלולם ולמנות מפכ"ל חדש למשטרת ישראל מתוך שורות הארגון".

אלשיך. צילום: פלאש 90

השר הוסיף לפרט על יחסיו עם אלשיך ואמר כי "על אף שכאשר החלטתי למנות מפכ"ל מחוץ לשורות המשטרה היו לכך מתנגדים רבים, אינני מצטער על החלטתי ואינני מתחרט על מינויו של רוני אלשייך למפכ"ל המשטרה ותיארתי לכם חלק מההישגים שהושגו בתקופתו. עם זאת, היו למפכ"ל ולי גם חילוקי דעות והבדלי גישות בסוגיות שונות, חלקן מהותיות וכבדות משקל שבעיני יש להן והייתה להן השפעה ניכרת על אמון הציבור במשטרה, אולם מתוך בגרות ואחריות וראיית טובת הארגון והמשרתים בו, שהיא בסופו של דבר גם טובת האזרחים, נמנעתי כמיטב יכולתי מלתת ביטוי פומבי למחלוקות אלו. אני חושב שכך ראוי לנהוג, וכך אמשיך לנהוג".

הבוקר נפגש ארדן עם אלשיך, והודיע לו כי החליט שכהונתו כמפכ"ל לא תוארך לתקופת כהונה נוספת וכי היא תסתיים כמתוכנן, בחודש דצמבר. אלשיך מסר כי "משטרת ישראל עומדת בחזית ההגנה על דמותה, צלמה, ביטחונה ויושרתה של המדינה. משימות אלה הם צו מצפונה של משטרת ישראל. הן עמדו והועמדו למבחן ואני משוכנע שמשטרת ישראל תמשיך לעמוד על המשמר על עצמאותה של המדינה, חוסנה החברתי ואיכות חיי תושביה". אלשיך הוסיף כי הוא מאחל הצלחה למי שייבחר ויעמוד לרשותו לסייע ככל שיידרש לכך.

ארדן עדכן את אלשיך: לא תוארך תקופת כהונתך כמפכ"ל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture