Abed Rahim Khatib/Flash90

סוכל ניסיון חדירה מעזה; מצרים מזהירה את חמאס מחידוש האלימות בגבול

חיילי צה"ל פתחו באש לעבר מחבלים שניסו לחדור את גדר המערכת והשליכו מטען לעבר כוח באזור רפיח שבדרום הרצועה. האירוע לא דווח על ידי דובר צה"ל. במקביל, מצרים מאיימים על חמאס בסגירת מעבר רפיח בתגובה לחידוש האלימות בגבול

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כוחות גדולים מאוגדת עזה הוקפצו הלילה למעבר כרם שלום בעקבות תקרית ביטחונית חמורה. מפרטי התקרית עולה כי המטען הושלך לעבר כוח צה"ל באזור רפיח שבדרום רצועת עזה. לוחמים פתחו באש לעבר שלושה מחבלים שאף זוהו זוחלים לעבר גדר המערכת. כזכור, רק אתמול נטרלו לוחמי חיל ההנדסה מטען חבלה שהניחו מחבלים במהלך החג המטען סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה.

בערוץ 20 ציינו כי בחטיבת דובר צה"ל בחרו שלא לדברר את האירוע, כאשר גורם צבאי טען כי לא מדובר באירוע חמור. אולם מנגד, מציאת רובה באזור יהודה ושומרון זכתה להודעת דובר צה"ל עם עלות השחר. הרובה, מסוג M16, נתפס במהלך סריקות של לוחמי צה"ל ומשטרת ישראל לאיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים בכפר יטא שביהודה. חשוד נעצר והממצאים הועברו לידי כוחות הביטחון.

במקביל, מקור ביטחוני ישראלי ששוחח עם אל-מוניטור סיפר כי ישראל העבירה בימים האחרונים לחמאס דרך מצרים אזהרה חמורה, כי אם הפגנות הגדר יתחדשו בהיקף ובעוצמה רבה כפי שהיו בחודשי האביב וטרום שיחות ההסדרה, חמאס ישלם על כך מחיר גבוה. יצוין כי כבר בהפגנות גדר "עממיות" קודמות הועברו לחמאס מסרים, כי אם לא יעצור את האירועים בגבול תשקול ישראל לחדש את מדיניות החיסולים של ראשי התנועה.

לאל-מוניטור נודע מפי מקור ביטחוני ישראלי, כי ראשי המודיעין המצרי שהעבירו לחמאס את מסרי האיום והאזהרה של ישראל, הוסיפו גם איום ברור משלהם – אשר נמסר לבכיר התנועה מוסא אבו מרזוק, הידוע ביחסיו הטובים עם ראשי המודיעין המצרי. אם יישברו עתה כללי המשחק החדשים שהוסדרו פחות או יותר בשבועות האחרונים במאמץ מצרי אדיר, כלומר אם יתחדשו העימותים בגבול עזה-ישראל ומנהיגי התנועה יחממו שוב את הגזרה – מעבר רפיח ייסגר. סגירת המעבר, אשר פתיחתו נתפסה בשעתו כסנונית ראשונה להסרת הסגר, תעביר מסר חד משמעי שכל ההישגים שחמאס התהדר בהשגתם בעקבות הפגנות הגדר, ירדו לטמיון.\

מעבר רפיח נפתח באמצע חודש יוני השנה מתוך כוונה לייצר אווירה נוחה לקידום שיחות ההסדרה עם ישראל. עד אז המצרים נהגו לפתוח את המעבר כמחווה, מדי פעם, לכמה ימים או אפילו כמה שעות, כדי להפחית את הלחץ ולאפשר בעיקר לחולים לצאת לטיפולים רפואיים מחוץ לעזה. מעבר רפיח פתוח לרווחה הוא התגשמות מאווייהם של ראשי חמאס. סגירתו עלולה להוות מכה כבדה שתגביר את המצוקה הנוראה ברצועה.

אזהרות מצרים מעמידות את חמאס בדילמה לא פשוטה. אם מנהיגיו יעצרו את תהלוכות השיבה, העניין הבינלאומי שהצליחו לייצר במצבה של עזה ילך וידעך. משמע, הם יישארו עם הפסקת אש מבלי שהוסר הסגר, כלומר יישארו עם כישלון. אם ידחקו בתושבי הרצועה לצאת ולהפגין במלוא הכוח, להתעמת עם צה"ל ולהבעיר את הגזרה, הם יספגו מהלומות צבאיות מישראל ואולי אפילו חידוש חיסולי מנהיגי התנועה, וגם עימות עם מצרים שיחזיר אותם לנקודת ההתחלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture