צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

ליברמן הורה להקפיא את דיוני הועדה לבחינת קיצור עונשי המחבלים

"הנחתי להקפיא מיידית את מינוי הועדה המייעצת לבחינת קציבת עונש מאסר למחבלים. אני עומד לקיים דיון מקיף בנושא עם צה"ל, הפצ״ר ויועמ״ש מערכת הביטחון. לא נאפשר למחבלים המנוולים לחלום על קיצור עונש", כתב שר הביטחון

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הנחה להקפיא את מינוי הועדה המייעצת לבחינת קציבת עונש מאסר למחבלים. מלשכתו נמסר כי "בכוונת שר הביטחון לקיים דיון מקיף בנושא עם צה"ל, הפרקליט הצבאי הראשי והיועץ המשפטי למערכת הביטחון".

ליברמן עצמו כתב: "הנחתי להקפיא מיידית את מינוי הועדה המייעצת לבחינת קציבת עונש מאסר למחבלים. אני עומד לקיים דיון מקיף בנושא עם צה"ל, הפצ״ר ויועמ״ש מערכת הביטחון. לא נאפשר למחבלים המנוולים לחלום על קיצור עונש".

סערה: צה"ל בוחן שחרור מוקדם של מחבלים שנשפטו למאסר עולם


כזכור, הבוקר פורסם בעיתון 'ידיעות אחרונות' כי בימים הקרובים יפורסם באופן רשמי צו שיעגן את הקמתה של ועדה שתבחן בקשות לקציבת עונש לאסירים שמרצים מאסרי עולם שגזרו עליהם בבתי דין צבאיים ביהודה ושומרון.

"עד היום המדיניות הצבאית שללה קיצורי עונש, אך כעת הוחלט על מהלך, שלמעשה מיישר קו עם המדיניות הקיימת, בנוגע לאסירים שנידונו בבתי דין אזרחיים ויכולים לבקש קיצור עונש. הקמת הוועדה תלווה בתיקון חקיקה, שטיוטה שלו מתגבשת בצה"ל בימים אלה", כך בדיווח.

עוד דווח כי "המהלך נחשף במסגרת דיון שנערך בבג"ץ בבקשתו של המחבל שרצח את הנערה זיוה גולדובסקי ז"ל להשתחרר ממאסר אחרי 30 שנה בכלא, בטענה שהוא מופלה לעומת מחבלים שנשפטו במערכת המשפט האזרחית. הרוצח, שעבר בכלא הליך שיקום, פנה במשך השנים לגורמים הצבאיים, שהם הריבון בשטחי יהודה ושומרון, וביקש לקצוב את עונשו – בקשה שנדחתה בכל פעם.

הוא עתר לבג"ץ בטענה כי המדיניות הקיימת כיום מפלה בין אסירי העולם שנשפטו ביהודה ושומרון לבין האסירים שנשפטו בישראל. שופטי בג"ץ החליטו לדחות את עתירתו ולא להתערב בשיקולים הצבאיים, אך במהלך הדיון המשפטי נחשף שינוי המדיניות שיתבצע בקרוב".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לאחרונה נחתם צו על פיו בקשות לקציבת עונש המוגשות למפקד פיקוד המרכז על ידי אסירים שנידונו למאסר עולם בבית משפט צבאי ייבחנו על ידי ועדה ממליצה בראשות שופט צבאי טרם הבאתן להחלטת מפקד הפיקוד. הרכב הוועדה וסדרי פעילותה הינם בדומה לוועדה הפועלת מכוח חוק שחרור על תנאי ביחס לאסירים שנידונו למאסר עולם על ידי בית משפט אזרחי (לרבות מחבלים שנשפטו בישראל) בהתאמות הרלוונטיות לאזור יהודה ושומרון".

יצוין כי מיד לאחר הפרסום מיהרו ראש הממשלה ושר הביטחון להתנער מהמהלך. "באשר לשיח על קיצור עונשם של מחבלים – אני מתנגד לכך בתוקף. אני יודע שזאת גם עמדת שר הביטחון, ולכן זה גם לא יקרה", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

ליברמן עצמו הבהיר: "כל עוד אני שר הביטחון, אף מחבל לא יזכה לקיצור עונש, אפילו של שעה אחת".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו