מבכים את הסתלכותו. צילום: Gershon Elinson/FLASH90

אלפים בהלוויית ארי פולד הי"ד; צה"ל מיפה את בית המחבל

אלפי בני אדם ליוו הלילה את ארי פולד הי"ד, אביו ספד לו: "הבן שלי מסר את נפשו על קידוש ה' וקדושת הארץ". אל בית משפחת הוריו של פולד הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר נפתלי בנט ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפי בני אדם ליוו הלילה את ארי פולד הי"ד, שנרצח על-ידי מחבל ערבי בצומת גוש עציון. פולד הובא למנוחות בבית העלמין בכפר עציון. יונה פולד, אביו של ארי, ספד לו: "ציון בוכה וארץ ישראל בוכה. ארי השפיע על אלפים בכל רחבי העולם. הבן שלי אמר לי שהיה מקבל אלפי מכתבים מכל העולם. גם מסעודיה. הוא היה גיבור של כולם". האב, שמדי פעם בכה במהלך ההספד אותה נשא באנגלית, הוסיף: "בנינו נלקח מאיתנו בהפתעה. היה לו הכוח והתשוקה באהבה למשפחתו ולארץ ישראל. הוא היה גיבור של כולם. היית גאה בילדים שלך. היית מאוד מחויב לילדך".

במהלך ההספד, שבמהלכו נשמעו זעקות כאב מצד משתתפים בהלוויה, אמר עוד האב: "הבן שלי מסר את נפשו על קידוש ה' וקדושת הארץ. אם היית שואל אותו זו הייתה הדרך שבה היה רוצה למות. הייתה לו תשוקה לתורה. אם לא היה נלחם על ארץ ישראל בתקשורת, היית מוצא אותו עם ספר. מהרגע שהיה צעיר היה נשאר עד 2:00 בלילה והיה מעביר שיעורים לתלמידים אחרים ותמיד המשיך ללמוד. הוא היה גיבור כארי".

משה פולד, אחיו של ארי, ספד: "כל כל הרבה אנשים הגיעו לפה כדי לתת לו כבוד אחרון. אם יש מילה אחת לתאר את אחי זה גיבור, פשוט גיבור". האח סיפר על גבורתו של ארי: "מי יכול להתמודד מול מחבל, להוציא אקדח, לקפוץ מעל גדר ולירות במחבל כדי שלא יפגע באחרים". אחיו הגדול של ארי הוסיף: "ארי אני כל כך מצטער שלא אמרתי לך על גדלותך. אתה ענק אמיתי".

אל בית משפחת הוריו של פולד בשכונת בקעה שבירושלים הגיעו מנחמים רבים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. נתניהו מסר להוריו של קורבן הפיגוע מילות נחמה: "פגשתי הערב את הוריו ואחיו המופלאים של גיבור ישראל הנפלא ארי פולד ז״ל. חיבקתי אותם בשם כל עם ישראל בעת יגונם הנורא. אנו חיים בזכות גיבורים כמו ארי. נזכור אותו תמיד".

השר בנט אמר: "הכאב נורא, אין דרך להכיל את האסון. נקודת האור היחידה היא שארי לא הלך כצאן לטבח, הוא הציל גם אחרים. נלחם עד הרגע האחרון. מעולם לא ראיתי דבר כמו מה שראינו היום". גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיע לחזק את המשפחה: "התרגשתי לשמוע את חברי ללימודים, הרב יונה פולד, אבא של ארי, מדבר בעיניים נוצצות על בנו הי"ד. כשפוגשים כזו משפחה נפלאה מבינים טוב יותר איך צומח כזה גיבור. יהי זכרו ברוך ונצור בליבנו תמיד".

נתניהו, בנט וסמוטריץ בניחום אבלים. צילום מתוך הטוויטר של השר בנט

הלילה פעלו לוחמי צה"ל בשיתוף כוחות שב"כ ומג"ב למיפוי ביתו של המחבל שרצח אתמול את ארי פולד הי"ד, בכפר יטא שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה". מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות הביטחון ממשיכים לפעול להגנת ובטחון התושבים במרחב".

בנוסף, אמש ביקרו מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, ומפקד אוגדת איו״ש, תת-אלוף ערן ניב בזירת הפיגוע בו נרצח ארי פולד הי"ד על ידי מחבל בצומת הגוש. בהערכת המצב שהתקיימה בשטח סקר מפקד החטיבה המרחבית "עציון", אלוף-משנה דוד שפירא, את עיקרי האירוע.

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי אינזקוט, התייחס לפיגוע ואמר: "גם היום הכה הטרור וגבה את חייו של ארי פולד, זכרו לברכה, בפיגוע הדקירה בגוש עציון. גם לאחר הפיגוע המשיך ארי במאמציו לנטרל את המחבל ולמנוע פגיעה באזרחים נוספים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture