סגן נשיא הנציבות האירופית ל'ועידת רבני אירופה': קולות היהודים ימשיכו להישמע באירופה

במכתב הברכה החמים לשנה החדשה מצהיר מר פרנס טימרמנס בשפה העברית; 'ההתייעצויות איתכם על האתגרים העומדים בפני חיי היהודיים באירופה; הנרחבות ביותר שהתקיימו מאז ומעולם, על ידי הסוכנות לזכויות יסוד של האיחוד האירופי. המטרה הסופית מבחינתנו להבטיח את זכויות היהודים באירופה' • 'חובתנו להגן על עושרה של התרבות היהודית ולחזקה, ולהגן על תרומתה ליבשת שלנו' • 'תחיית החיים היהודיים באירופה היא מתנה יקרה.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

'כנגד האיומים הגוברים שוב ושוב, תחיית החיים היהודיים בחלקים רבים של אירופה היא מתנה יקרה. התמלאתי בגאווה כשנטלתי חלק בטקס מינויו של הרב החדש באזור מגוריי בשנה שעברה וכשראיתי את המשכיותן של אלפי שנים של קהילות יהודיות באירופה. כל בית כנסת חדש, מרכז קהילתי חדש ובית ספר חדש הוא צעד לחיזוק החיים היהודיים, אך גם צעד לחיזוקה של אירופה ולחיזוקן של החברות שלנו – כך כותב סגן ראשון לנשיא הנציבות האירופית מר פראנס טימרמנס במכתב ברכה חם ולבבי ששיגר לקראת השנה החדשה הבעל"ט לרבני ויהודי אירופה.

מר טימרמנס שהנו אוהב ישראל העביר את אגרת הברכה בשפה העברית לנציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי ורבה של בלגיה הרב אברהם גיגי.

את מכתבו המרשים פותח טימרמנס באיחולים לבביים; 'ראש השנה הוא תמיד זמן טוב להביט אחורה על השנה שחלפה ולתהות על מעשינו. זוהי הזדמנות לא רק לעשות חשבון נפש אלא גם לחדש את מעורבותנו במטרות שבהן אנו מאמינים ולכוון את נתיב הפעולה שלנו בהתאם.

'הייתה זו שנה מאתגרת לאירופה ולקהילות היהודיות שבה. בשנה זו שוב עמדו למבחן החברות שלנו. היינו עדים להפגנות מצד אנשי קהילות יהודיות במספר מדינות באירופה, שהתייצבו נגד האנטישמיות ותבעו את זכויותיהם כאזרחים. אירופה מושתתת על גיוון רב ועל אחדות ערכי היסוד שלנו. לכן אני כה בטוח בעתיד השיתופי שלנו.

'הקשר של הנציבות האירופית עם הקהילות היהודיות, ועם הארגונים והנציגים היהודיים מעולם לא היה הדוק כל כך. ברית זו מחזקת אותנו במאבק נגד שנאה, קיצוניות ואנטישמיות. לכבוד גדול היה לי לקבל השנה את פרס יהדות אירופה על שם הלורד יעקובוביץ. מבחינתי, זהו אות לאמון בקשר הקיים בין האיחוד האירופי לקהילות היהודיות'.

מר טימרמנס מוסיף כי 'לא ייתכן שיהודים לא ירגישו בטוחים בהציגם את זהותם בשכונות מגוריהם, בעיר או במדינה שבהן הם מתגוררים. אירופה חייבת להישאר מקום שבו אורח חיים יהודי יוכל לפרוח ויהודים יוכלו לנהוג על פי אמונתם באופן חופשי ללא מורא או הגבלות. אין זה משנה מאין מגיעה השנאה, בין אם מהימין ובין אם מהשמאל, בין אם ממוסלמים קיצוניים ובין אם במסווה של אנטי-ציונות, על כולנו מוטלת החובה להתנגד לכל ביטוי שנאה ולצעוק נגדו בקול גדול.

'כנגד האיומים הגוברים שוב ושוב, תחיית החיים היהודיים בחלקים רבים של אירופה היא מתנה יקרה. התמלאתי בגאווה כשנטלתי חלק בטקס מינויו של הרב החדש באזור מגוריי בשנה שעברה וכשראיתי את המשכיותן של אלפי שנים של קהילות יהודיות באירופה. כל בית כנסת חדש, מרכז קהילתי חדש ובית ספר חדש הוא צעד לחיזוק החיים היהודיים, אך גם צעד לחיזוקה של אירופה ולחיזוקן של החברות שלנו'.

את מכתבו מסיים סגן נשיא הנציבות האירופית בהתחייבות חד משמעית; 'אנו נבטיח שקולות היהודים ימשיכו להישמע באירופה, והרשו לי להודות לכל אלה מכם שהשתתפו בהתייעצויות הנרחבות ביותר שהתקיימו מאז ומעולם בנושא האתגרים העומדים בפני חיי היהודיים באירופה, אשר נערכו על ידי הסוכנות לזכויות יסוד של האיחוד האירופי. התוצאות יוצגו בדצמבר 2018 , וניתן עליהן מענה במדיניות שלנו, כאשר המטרה הסופית מבחינתנו היא להבטיח את זכויות היהודים באירופה.

'האיחוד האירופי מושתת על ערכים של כבוד האדם, זכויות האדם, חירות, דמוקרטיה, שוויון ושלטון החוק. זוהי חובתנו להגן על עושרה של התרבות היהודית על גווניה השונים ולחזקה, ולהגן על תרומתה ליבשת שלנו. שנה טובה ומתוקה!'.

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture