בצל השביתה המסתורית, רכבת ישראל מקבלת מעצור נוסף בדרך להשקת הרכבת לירושלים • נסיעת מבחן התקיימה, נסיעת הרצה בהשתתפות נתניהו מתוכננת ליום חמישי הקרוב – אך אישור מהותי חסר מעמיד בספק את הפתיחה החגיגית

אם לא די לרכבת ישראל ולשר התחבורה ישראל כץ בשביתת נהגי הרכבות, עלה החשש כי הרכבת המהירה לירושלים, לא תיפתח במועד שנקבע לה, ערב חג הסוכות.

כבר ביום שישי האחרון ביצעה רכבת ישראל נסיעת מבחן של הקו המהיר לבירה, במקטע שבין נתב"ג לירושלים – וביום חמישי הקרוב, תתקיים נסיעת הרצה מיוחדת בקו בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ, מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, יו"ר רכבת ישראל דן הראל ומנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון.

הנסיעה המדוברת תצא מ'תחנת נבון' ('האומה') בירושלים עד לתחנת נתב"ג.
ביזנעס שימושי
אלא שבתוך כך, ב'גלובס' דווח היום כי למרות ההכנות להפעלת הקו בעוד כשבוע, טרם התקבל עבורו אישור הבטיחות הנדרש ממכון התקנים הבינלאומי (ISA (Independent safety assessor. "כמו כן, חלק מתרגילי החילוץ וההצלה שנעשו בשבועיים האחרונים לקראת הפתיחה המתקרבת הסתיימו ללא הצלחה", דווח.

האישור, ההכרחי להפעלה מסחרית של רכבת נוסעים וכולל את מערך המנהרות של הקו, אישור כיבוי אש, חשמל ותקשורת, עשוי להתקבל השבוע, אך לא ברור מה יקרה אם הוא לא יינתן.

ב'גלובס' ציטטו "גורם מקצועי בכיר המלווה את הפרויקט", שאמר כי "ברכבת לא יעזו לפתוח את הקו ללא אישור ISA".

פרויקט הרכבת המהירה, כולל מערכת של 9 גשרים באורך כולל של 3 קילומטרים וכן 5 מנהרות שאורכן 19 ק"מ.

מקור: http://bizzness.net/

הנה באה הרכבת (או שלא) / נתן גלנט