סיאט איביזה דור חמישי הגיעה לישראל, האיביזה שמובילה בשנים האחרונות את המכירות בסגמנט מגיעה לארץ עם תצורה חדשה לגמרי שאוצרת בתוכה, כמה בשורות וחידושים, יצאנו לבדוק

הדבר הראשון שתופס את העין, הוא העיצוב המוקפד והשרירי שאפילו בלבן נראה מצוין. רכב המבחן הגיע בגירסת איבזור בשםFR , שמגיעה עם תאורת לד מלפנים ומאחור, מראות שחורות ומתקפלות, חישוקים קלים, ספויילר אחורי עם פנס בלימה עילי, חלונות אחוריים כהים, צינור מפלט כפול וספורטיבי, חישוקי סגסוגת וצמיגי R17.

פתיחת הדלתות מציגה תא נוסעים בוגר, מושב נעים לנסיעות ארוכות (ומעט צר) יש מקום בשפע לרגליים ולראש. כדי לשבור את השחור שחור הזה ששולט בתא הנוסעים הכניסו בסיאט כל מיני אלמנטים שוברי שגרה כמו יחידה מבריקה לרוחב (אבל סובלת מטביעות אצבע וסנוור מהשמש) תפרים על ההגה המושב וידית ההילוכים, נגיעות של אפור ואדום בבד המושבים ותאורת אווירה אדומה.

כבר מגירסת הסטייל מקבלים את המולטימדיה החדשה של סיאט בגודל שמונה, עם ים של אופציות ויכולת התמצאות פשוטה וקלה ורק אנחנו ביכינו את מותה של המערכת הקודמת שצוידה בכפתורים אמיתיים בצדדים ויכולת שימוש על עיוור גם בנהיגה.

כל שאר המתגים נמצאים בדיוק איפה שציפיתם למצוא אותם וזה בהחלט כיף, אנחנו מכוונים את המושב וההגה ומוצאים זווית מתאימה, מפעילים את הוויז ויוצאים לדרך, יש מפתח רגיל ולא כפתור ההתנעה ואנו מכוונים את עצמנו לכיוון ירושלים.

בשלב זה אנחנו מתעלמים מהקטלוג שנמצא לידינו ומנסים לנחש את גודלו של המנוע, הוא חזק ומאיץ מעולה. אנו מתאפקים לא ללחוץ יותר מידי על דוושת התאוצה כי המשימה החשובה לנו כרגע היא לדעת "כמה דלק אוכל". קצת פקקים קצת סיבובים ואחרי 150 קילומטר של נסיעה רגועה במיוחד אנו מתחילים לטפס לכיוון פסגת זאב. בשלב זה מד הדלק עדיין עומד במקומו ולא ירדה אפילו קוביה אחת, מחשב הדרך מציין צריכת דלק של 18 ק"מ לליטר, אבל עכשיו בעליות התלולות אנו מרשים לעצמינו או יותר נכון בקרת השיוט מתחילה להוריד הילוכים בקצב וכאן אנו שומעים לראשונה את הצליל המאפיין מנוע שלשה צילינדרים, האיביזה ממשיכה להאיץ בקצב משביע רצון והמנוע הקטנצ'יק נחוש לעשות את העלייה בקצב נאה מבלי להוריד את המהירות. המחיר של זה היא צריכת דלק גבוהה יותר ושאון מנוע חזק יותר.

מדובר באחד המנועים הכי מפורסמים בקונצרן פולקסוואגן הוא משרת בין השאר את הסקודה אוקטביה, סיאט לאון וארונה, אאודי 1A ועוד… ניפחו עומד על 1 ליטר בלבד ובעזרת הטורבו ותיבת בת שבעת הילוכים הוא מספק 115 כוחות סוס בריאים ו-20 קג"מ ואם לא יגידו לכם לא תנחשו שמדובר במנוע שלש צילינדרים, שבשונה מהמתחרים הוא לא סובל מהרעידות שמאפיינות מתחרות אחרות בקבוצה, אלא אם ממש תתאמצו לנהוג באיטיות במצב חסכוני…

ברשימת האיבזור יש פונקציה שמתאימה במיוחד לקיץ. לחיצה חזקה על שלט הרכב פותחת את כל החלונות כולל את חלון הגג ולחיצה חזרה סוגרת את כל זה וגם מקפלת את מראות הצד. בנוסף יש בתא הנוסעים: בקרת שיוט, בקרת אקלים, ארבעה חלונות שנפתחות ונסגרות בנגיעה, תאורת לד אישית, משענת יד קדמית, חיישני אורות, חיישן גשם, פנסי ערפל עם תפקוד סיוע בפנייה ועוד

במעבר לשורה האחורית נראה שמישהו שכח לשים שם דברים בסיסים כמו תאורה וידיות אחיזה, מרווח הרגלים השתפר מאד מהדגם הקודם אבל עדיין לא מדובר ברכב מנהלים…

תא המטען מכיל 355 ליטרים לעומת 292 ליטרים בדור היוצא, מה שהופך אותו לתא המטען הגדול בסגמנט!

כנהוג בקונצרן פולקסוואגן האיביזה יציבה מאד על הכביש אבל גובה מחיר קל בנוחות הנסיעה, המתלים מכוונים לאזור הקשיח וזה בגדר הסביר.

ומה עם בטיחות אקטיבית. האיביזה החדשה כוללת מערכות שהם הפתעה בסגמנט הזה כמו: מערכת ניטור מרחק מלפנים ובלימת חירום, (זה אומר שברגע אחד של היסח דעת ואתם מתקרבים במהירות לרכב שלפניכם, האיביזה פשוט תבלום את עצמה בחדות) והדובדבן שבקצפת היא בקרת שיוט אדפטיבית (החל מרמת האבזור Style). שעובדת נפלא בפקקים, היא בולמת ומאיצה בהתאם לרכב שמלפנים, ברגע שהיא מגיעה לעצירה מלאה תצטרכו להשתמש בדוושת הבלימה עד להחלפת האור ברמזור.

מחירים:
גירסת רפרנס 90,990 ₪
גירסת סטייל 98,990 ₪
גירסת FR 107,990 ₪

לסיכום: האיביזה היא סופר מיני מרשימה ומאובזרת, חסכונית ובטיחותית ורלוונטית גם לאנשים שהתרגלו לנסוע בסגמנטים גבוהים יותר. אנחנו אהבנו.