Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90

צה"ל מודה בתקיפה בסוריה: "מצטערים שנהרגו רוסים, הסורים אשמים"

דובר צה"ל: "ישראל תעביר לממשלת רוסיה את כל המידע הנחוץ לאישוש העובדות שעלו בתחקיר הישראלי". גורם מדיני: "ישראל עומדת בקשר רצוף עם גורמי הממשל וגורמי הצבא הרוסיים בכל הדרגים". פוטין: "ישראל לא הפילה את המטוס"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר התקיפה החריגה הלילה בסוריה, שהובילה את צבא אסד לנסות להפיל את המטוסים הישראלים באמצעות טילי נ"מ אך גרם לנפילת מטוס תובלה רוסי. ישראל לוקחת אחריות לתקיפה אך מאשימה את סוריה באסון הרוסי. "ישראל מביעה צער על מותם של אנשי צוות המטוס הרוסי שהופל הלילה כתוצאה מפגיעת אש נ״מ סורית. ישראל מטילה את האחריות המלאה לאירוע על משטר אסד שצבאו הפיל את המטוס הרוסי. ישראל רואה גם באיראן ובארגון חיזבאללה שותפות באחריות לאירוע מצער זה", כך נפתח ההודעה החריגה של דובר צה"ל.

על יעד התקיפה נמסר כי "מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה מתקן של הצבא הסורי ממנו עמדו להעביר מערכות לייצור נשק מדויק וקטלני עבור איראן וחיזבאללה בלבנון. נשק זה נועד לתקוף את ישראל ומהווה איום בלתי נסבל כלפיה".

בצה"ל הוסיפו כי "בין צה"ל לצבא הרוסי פועל מנגנון מניעת חיכוך שסוכם בין מנהיגי המדינות והוכיח עצמו מספר רב של פעמים בשנים האחרונות. מנגנון זה פעל גם הלילה. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי: א. ירי נ״מ ( טק"א) סורי נרחב ולא מדויק הביא לפגיעה במטוס הרוסי ולנפילתו. ב. כאשר צבא סוריה שיגר את הטילים שפגעו במטוס הרוסי, מטוסי חיל האוויר כבר היו בשטח ישראל. ג. בזמן שבוצעה התקיפה כנגד היעד בלטקיה, המטוס הרוסי שנפגע לא היה במרחב הפעולה. ד. סוללות הנ"מ הסוריות ירו ללא הבחנה ולהבנתנו לא טרחו לוודא שאין מטוסים רוסיים באוויר. ישראל תעביר לממשלת רוסיה את כל המידע הנחוץ לבירור האירוע ולאישוש העובדות שעלו בתחקיר זה".

גורם מדיני מסר אחר הצהריים כי "ישראל עומדת בקשר רצוף עם גורמי הממשל וגורמי הצבא הרוסיים בכל הדרגים ומעבירה להם פרטים״. שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו שוחח עם שר הביטחון ליברמן בעקבות הפלת המטוס הרוסי ואמר לו כי ישראל אשמה בכך. בלשכת שר הביטחון אישרו כי אכן התקיימה שיחה, אך סרבו להוסיף פרטים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשוחח עם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין בדקות הקרובות. בינתיים מסר פוטין כי ישראל לא הפילה את המטוס. לדבריו, "המטוס הופל בשל שורת תקלות טראגיות. ננקוט צעדים להגנה על כוחותינו בסוריה".

בהודעה תקיפה שפרסם הבוקר משרד ההגנה הרוסי הוא הטיל את האחריות לתקרית על ישראל, תוך שהוא מציין כי "15 אנשי צבא רוסים נהרגו עקב פעולותיה חברות האחריות". הטענה של הרוסים היא שחיל האוויר הישראלי השתמש במטוס הרוסי כפיתיון עבור מערכות ההגנה הסוריות ש"ינעלו עליו" במקום על מטוסי הקרב שתוקפים את היעדים הסורים-איראניים בלטקיה. הרוסים מביאים כהוכחה לטענתם את העובדה שישראל עדכנה את הגורמים הרלוונטים בתקיפה דקה בלבד לפני שהיא יצאה לפועל, פרק זמן נמוך משמעותית מהמקובל בין הצדדים. "רוסיה שומרת לעצמה את הזכות להגיב בהתאם לפעולותיה העוינות של ישראל", כך בהודעת משרד ההגנה הרוסי.

סוריה ניסתה ליירט טילים ישראלים, והפילה מטוס רוסי

רוסיה מטילה על ישראל האחריות להפלת המטוס: "זכותנו להגיב"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture