Tomer Neuberg/FLASH90

מחר: משלחת צה״ל תצא למוסקבה "יציגו את ממצאי תחקיר צה"ל"

בראשות המשלחת יעמוד מפקד חיל- האוויר, אלוף עמיקם נורקין אליו יצטרפו ראש חטיבת קשרי החוץ של צה"ל וכן קצינים מאגף המודיעין, חיל האוויר ואגף המבצעים. לפני כניסת הצום: ראש הממשלה שוחח עם נשיא רוסיה שניקה את ישראל מאחריות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרוסים אישרו הערב (רביעי) את הצעתו של ראש הממשלה נתניהו להטיס את מפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין לרוסיה להציג את תחקיר האירועים בלטקיה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר לעיתונאים כי מומחים רוסים ילמדו את המידע שיספק למוסקבה מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.

דובר צה"ל אישר את הפרטים ומסר כי "מחר (חמישי) בשעות הבוקר, תצא משלחת צה״ל בראשות מפקד חיל- האוויר, אלוף עמיקם נורקין למוסקבה בעקבות הפלת המטוס הרוסי על ידי אש נ"מ סורית ביום שני בלילה. מפקד חיל האוויר והמשלחת יציגו את תמונת המצב של האירוע על כלל היבטיה כולל המידע המקדים ועיקרי ממצאי תחקיר צה"ל אודות האירוע".

דובר צה"ל הוסיף כי המשלת תציג גם את המשך הנסיונות האיראניים להעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחזבאללה ולהתבססות בסוריה. אל מפקד חיל האוויר יצטרפו ראש חטיבת קשרי החוץ של צה"ל, תת-אלוף ארז מייזל וכן קצינים נוספים מאגף המודיעין, חיל האוויר ואגף המבצעים.

זמן קצר לפני כניסת יום כיפור, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והדגיש כי ישראל נכונה להעביר לרוסיה את כל הפרטים הנחוצים לתחקור האירוע, והציע לשלוח את מפקד חיל האוויר למוסקבה כדי להעביר את מלוא הפרטים הנחוצים.

ראש הממשלה הביע צער בשם מדינת ישראל על מותם של החיילים הרוסים ואמר שהאחריות להפלת המטוס מוטלת על סוריה. נתניהו ציין את החשיבות של המשך התיאום הביטחוני בין ישראל לרוסיה, שהצליח למנוע אבדות רבות משני הצדדים בשלוש השנים האחרונות. נתניהו אמר לפוטין כי "ישראל נחושה לבלום את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, ואת ניסיונותיה של איראן, שקוראת להשמדת ישראל, להעביר לחיזבאללה נשק קטלני נגד ישראל".

מהקרמלין נמסר כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הבהיר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יש להשתדל ולהימנע מתקריות שיסכנו את הכוחות הרוסיים שמוצבים בסוריה. "ראש ממשלת ישראל הביע את תנחומיו על מותם של 15 חיילים שהיו על המטוס הרוסי. נתניהו הבטיח לספק מידע מפורט על פעילות המטוסים הישראלים כדי לערוך חקירה מעמיקה של התקרית. הנשיא פוטין אמר לנתניהו שפעולות כאלה של חיל האוויר הישראלי מתבצעות תוך הפרת ריבונותה של סוריה. פוטין אמר לנתניהו כי במקרה זה לא יושמו ההסכמים בין רוסיה לישראל למניעת תקריות מסוכנות וכתוצאה מכך היה המטוס הרוסי חשוף לירי הסורי. הנשיא פוטין דחק בנתניהו לא לאפשר מעתה ואילך מצבים כאלה", נמסר בהודעת הקרמלין.

צה"ל מודה בתקיפה בסוריה: "מצטערים שנהרגו רוסים, הסורים אשמים"

השיחה בין נתניהו לפוטין מהווה עדות נוספת לרצון בקרב שני הצדדים להמשיך בתיאום הצבאי האדוק – חרף התקרית. כזכור, ביום שלישי בבוקר היה נראה שמדובר במשבר דיפלומטי – ואולי צבאי – בלתי הפיך, אלא שאז הגיעה הבהרת דובר צה"ל ודבריו המפוייסים של פוטין שניקה את ישראל מאחריות לאירוע.

במקביל, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס במסיבת עיתונאים לתקרית ואמר: "נראה לי על בסיס העובדות שסוריה הפילה מטוס רוסי. אני מבין שבערך 14 חיילים רוסים נהרגו וזה עצוב".

נשיא רוסיה פוטין הצהיר כי ישראל לא יירטה בכוונה את המטוס הרוסי. "זו תמיד טרגדיה כשאנשים מתים", אמר הנשיא הרוסי במסיבת עיתונאים שערך עם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, והוסיף "הפלת המטוס הרוסי בסוריה היתה תוצאה של שרשרת טעויות. בניגוד לטורקיה, ישראל לא יירטה בכוונה את המטוס הרוסי, אנו עדיין צריכים לבדוק מה קרה". פוטין ציין כי התגובה הרוסית תהיה מכוונת להבטחת כוחות הביטחון הרוסים שנמצאים בסוריה. בד בבד, שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, אמר כי ישראל הניחה שמערכת הנ"מ הסורית לא תגיב למתקפה.

המבחן של נתניהו: יצליח למנוע מגבלה על פעילות ישראל בסוריה?

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יציגו?
עד כדי כך מדת הפחד והחנופה שלכם? אתם באמת מאמינים שהרוסים צריכים את המידע שלכם? שהם לא יודעים שלא אתם הפלתם את המטוס? חבל על הזמן. חבל על הדלק על חשבון משלמי המיסים..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture