Miriam Alster/FLASH90

נתניהו: "אם נסראללה יתעמת – יקבל מכת מחץ"‏

זה בא מאותו אדם שאמר שאם הוא היה יודע מה תהיה תגובת ישראל על חטיפת שלושת חיילינו, הוא היה שוקל פעמיים אם לעשות זאת. אז היום אני מציע לו לשקול לא פעמיים, אלא עשרים פעם, משום שאם הוא יתעמת איתנו, הוא יקבל מכת מחץ"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב לדברי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה כי "יש לנו טילים מדויקים שיכולים לפגוע בכל נקודה. אם נשתמש בהם – המשוואה בינינו לבין ישראל תשתנה. ישראל יודעת את זה ולכן חוששת מאוד ממלחמה כזאת".

"שמעתי את דברי הרהב שבאו מהכיוון של חיזבאללה. זה בא מאותו אדם שאמר אחרי 2006 שאם הוא היה יודע מה תהיה תגובת ישראל על חטיפת שלושת חיילינו, הוא היה שוקל פעמיים אם לעשות זאת. אז היום אני מציע לו לשקול לא פעמיים, אלא עשרים פעם, משום שאם הוא יתעמת איתנו, הוא יקבל מכת מחץ שהוא לא יכול אפילו לדמיין אותה" אמר הערב נתניהו.

"באשר ליחסינו עם רוסיה – אני שוחחתי עם הנשיא פוטין ערב יום כיפור, ממש לפני כניסת החג", אמר ראש הממשלה התייחס לתקרית נפילת המטוס הרוסי והוסיף כי, "הבעתי בשמי ובשם אזרחי ישראל צער על מותם של 15 אנשי צוות אוויר רוסי, שמטוסם הופל על ידי אש סורית. אמרתי לו ששורש הבעיה זה הניסיון של איראן להשתמש בשטח סוריה להתקפות נגד ישראל ולחימוש אויבינו כמו החיזבאללה. אמרתי לו שעומדת לנו הזכות להגנה עצמית, ועם זאת יש חשיבות גדולה מאוד לשמר את התיאום הביטחוני בין ישראל ובין רוסיה, ולכן החלטתי לשלוח את מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, למוסקבה, בעצם במטרה כפולה. אחד, להמשיך להגן על אזרחינו, ומנגד לשמר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות".

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה בטקס האזכרה לזכר חללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל בירושלים כי "הכשל בפתיחת המלחמה היה כפול. תחילה – העיוורון המודיעיני לגבי כוונות המלחמה של מצרים וסוריה, ידיעות שהצטברו בזו אחר זו, ולאחר מכן – חוסר הנכונות לפעול באופן מיידי ונחרץ לסיכול האיום כשהסכנה כבר הייתה ברורה לחלוטין, מונחת לפתחנו".

"לפני ימים ספורים הציבור נחשף למברק הבהול שכתב ראש המוסד צבי זמיר כמה שעות קודם למלחמה. הוא מתריע, שחור על גבי לבן, מפני הסכנה הברורה והמיידית. גם הספקנים הגדולים ביותר היו חייבים להשתכנע ולפעול בהתאם. אינני ממעיט בגודל ההחלטה הנדרשת. ההחלטה לתקוף בהתקפת מנע היא החלטה לא פשוטה לכל ממשלה, להערכתי ההחלטה הקשה ביותר בפני כל ממשלה, כי לעולם לא תוכל להוכיח מה היה קורה אם לא היינו תוקפים. אבל בהינתן ידיעה חד משמעית, כמו במקרה זה, ישראל הייתה חייבת לתת מכה מקדימה כדי למנוע מן האויב את ההצלחה הראשונית ואת הקורבנות הרבים שהצלחה זו גבתה מאיתנו".

לדבריו, "אני חושב לא רק על אלפי ההרוגים, אלא גם על אלפי הפצועים בגופם ובנפשם, על השבויים, על הנעדרים. לקחי המערכה חקוקים בנו היום לא פחות מאשר אז. אנחנו שומרים ללא פשרות על האינטרסים הביטחוניים של מדינתנו. אנחנו סורקים כל הזמן את האופק כדי לאבחן בעין בוחנת, בעין ביקורתית, את הסכנות שאורבות לנו, וגם את ההזדמנויות שנקרות בפנינו. עלינו לעשות כל מאמץ למנוע מלחמה, אבל אם היא תכפה עלינו – נפעל במלוא הכוח נגד מבקשי נפשנו".

נתניהו הדגיש כי "מבקשי נפשנו מובלים היום במזרח התיכון בראש ובראשונה על ידי איראן, שבתוקפנותה קוראת בגלוי להשמדת ישראל. חובתנו להגן על עצמנו מפני סכנה זו. כך נוסיף לעשות".

בסיום הדברים השמיע נתניהו מסר אופטימי כשאמר: "במזרח התיכון של ימינו רווי הסכנות מפציעות גם קרני אור. יחסינו עם העולם הערבי המתון מקבלים תפנית חסרת תקדים. מדינות מרכזיות מבינות יותר ויותר את ערך הקשרים עם ישראל. זה אולי יארך עוד זמן מה, אבל אני מאמין שההתקרבות ההדרגתית תניב פירות משמעותיים של נורמליזציה ובהמשך גם של שלום".

"היעד הזה מנחה אותי, במקביל לביצור כוחנו בהגנה, בהרתעה ובהתקפה. נוסיף להבטיח, בעזרת השם, שחוט חיינו לעולם לא יינתק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture