בעריש פילמר

למען השבת: רב העיר הגרמי"ל לנדאו הגיע לדיון בבית המשפט

בשעה זו מתקיים דיון בערר שהגישו החברות שאחריות לעבודות הרכבת הקלה שמבקשות לבטל את את החלטת בית המשפט שהוציא צו מניעה זמני נגד ביצוע חלק מהעבודות. הגר"ש בעדני הודיע כי למרות חולשתו יגיע הערב לעצרת המחאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בשעה זו מתקיים בבית המשפט השלום בתל אביב דיון בערר שהגישו החברות צ'יינה סיביל ודניה סיבוס שאחריות לעבודות הרכבת הקלה בגבולות בני ברק. העותרים מבקשים לבטל את את החלטת בית המשפט מאמש שהוציא צו מניעה זמני נגד ביצוע חלק מעבודות הרכבת הקלה (הקו האדום) באזור בני ברק.

רב העיר בני ברק רבי משה יהודה לייב לנדא מתייצב כעת באופן חריג ולכבודה של השבת בבית המשפט השלום בתל אביב לדיון בנושא חילול השבת בעיר יחד עם ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט.

אתמול קיבל בית המשפט את טענת עיריית בני ברק והשופטת אירית קלמן-ברום החליטה למנוע עבודות מעל פני הקרקע בשבת ומועדי ישראל, כאשר עבודות מתחת לפני הקרקע מותרות.

בהחלטתה נכתב כי "מדינת ישראל התחייבה שלא לבצע עבודות הקמת הרכבת הקלה בשבתות ובחגי ישראל". עוד כתבה כי "העבודות היחידות שמתבצעות הינן עבודות הכרחיות מטעמי בטיחות למניעת פגיעה ברכוש ובנפש. הנני נעתרת חלקית לבקשה שמורה שלא לבצע עבודות הקמת הרכבת הקלה בשבת למעט עבודות מתחת לפני הקרקע שאי ביצוען במועד עלול להסב אבדות בנפש".

הבוקר הגישו החברות המבצעות – צ'יינה סיביל ודניה סיבוס – בקשה דחופה לבטל את צו המניעה שלטענתם "ניתן במעמד צד אחד, מתוך הטעיה וחוסר ניקיון כפיים של המבקשת (עיריית בני ברק), הוא עצירת העבודות להקמת הקו האדום' (המקטע המזרחי), כליל, כאשר עצירת העבודות עלולה להסב נזק לחיי אדם, והמשיבה מודעת לכך".

בבקשה טוענות החברות כי עצירת מכונת הכרייה עשויה לגרום לשקיעת קרקע מתחת לרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק, ואף לקריסת המנהרה. עוד נטען כי כדי להפעיל את המכונה ולמנוע את הסכנה, יש צורך גם בעבודות שיתבצעו סמוך למכונה – אך מעל פני האדמה. לדבריהן, עובדות אלו הוצגו לעירייה לפני כחצי שנה, ואף לאחרונה במסגרת הליך משפטי. עוד נטען כי ההתחייבות שהוצגה לבית המשפט לפיה החברות הסכימו לא לעבוד בשבת, היא ציטוט חלקי ומגמתי, וכי באותו מסמך נכתב מפורשות שהחברה יכולה לחזור בה מהסכמתה זו בהתראה של 21 ימים מראש, כפי שלדבריהם נעשה במקרה הנוכחי, בין היתר בנסיבות הקשורות לשמירה על חיי אדם.

החברות מציעות להוריד מתחת לפני האדמה לפני כניסת השבת את רצועות הבטון שמהוות את דפנות המנהרה, אף שלדבריהן מדובר בהליך יקר יותר באופן משמעותי. כמו כן הן מציעות לכסות בפרגוד את מערך ה"דייס", המכונות שמלוות את מכונת הכרייה ונמצאות מעל פני הקרקע.

צילום: שוקי לרר

מנת"ע נמסר כי היא "מקימה את הקו האדום לשירותם של מאות אלפי תושבים, ובהם תושבי בני ברק. כל העבודות מתבצעות על פי החוק ומתוך אחריות לבטיחות הציבור. עצירת מכונת כרייה בקרקע רכה ומתחת לציר תנועה מרכזי עלולה לגרום לקריסת הקרקע ולסכן חיים ורכוש. יצוין כי עבודת המינהור מתבצעת מתחת לפני השטח על ידי צוותים סיניים".

ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט מסר כי "פיקוח הנפש היחיד שיש לנת"ע הוא מתי הם יגזרו את הסרט לסיום העבודות, ולא יקרה כלום אם זה ייקח עוד כמספר שבועות". לדבריו, "אנחנו לומדים את הצו, יש בצו דברים חיובים ויש שאנחנו חולקים עליו, מבחינתו ההפגנה מתקיימת ועודנה, מי יחליט מהו פיקוח נפש? אנחנו חושבים שכל העבודות שהיו שם, אם בשנה האחרונה לא עבודה כך לפי ההסכם עם דניה סיבוס ושום דבר לא נפל, אז לדעתי כל התירוץ של מסוכנות לא קיים, וזאת גם ההוכחה שבשנה האחרונה לא קרה דבר ואיש לא נפגע".

בינתיים, נמשכות ההכנות לעצרת התפילה ומחאה שתיערך על ידי תושבי בני ברק שיתייצבו הערב, ליל שבת קודש פרשת האזינו, לתפילת קבלת שבת ותפילת ערבית המונית ברחובה של עיר, במחאה על חילולי השבת המחפירים בעבודות כריית תוואי הרכבת הקלה. הציבור הענק יתכנס בשמונה נקודות התאספות שנקבעו לאורך כביש גהה ודרך ז'בוטינסקי – המקום בו השבת מתחללת ויש לגדור פרצותיה.

בידיעה שהתפרסמה הבוקר בחלק מהיומנים נכתב כי "הציבור נקרא להשתתף בעצרת התפילה ההמונית, על ידי מועצת גדולי התורה, רבני העיר, גדולי רבני קהילות עדות המזרח, ראשי ישיבות וגדולי תורה מכל החוגים והעדות, שהורו להתייצב להביע את כאב השבת ולהגן עליה".

בבני ברק נמשכות ההכנות הקדחתניות, והתכונה הגדולה לקראת תפילת ליל שבת ההמונית, שתתקיים היום, ליל שבת קודש פרשת האזינו, על פני כביש גהה ודרך ז'בוטינסקי בבני ברק. אמש נמסר, כי מפני קדושת המעמד והיותו עצרת תפילה, וכדי לשמור על גדרי הצניעות, הורה רבה של בני ברק הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא שליט"א שנשים לא תשתתפנה בעצרת התפילה כלל.

ממטה הפעולה המארגנים את המעמד הגדול נמסר, כי התפילות תיערכנה על ידי כל בית כנסת וקהילה במניין משלהם, בשמונה נקודות התאספות, אשר נקבעו כדלהלן: רחוב רבי עקיבא פינת ז'בוטינסקי, רחוב ז'בוטינסקי פינת רחוב רמב"ם, רחוב ז'בוטינסקי פינת רחוב סוקולוב, רחוב ז'בוטינסקי פינת רחוב הרב שך, רחוב ז'בוטינסקי פינת רחוב אהרונוביץ, רחוב ז'בוטינסקי פינת כביש גהה, גשר גבעת שמואל – רמת אלחנן, על פני כביש גהה, צומת קוקה קולה – גהה. הוועד המארגן את עצרת התפילה הדפיס סידורי תפילה מיוחדים עבור הקהל, בכל נוסחי התפילה. הסידורים יחולקו בבתי הכנסת וכן יהיו סידורים גם בשטח, בשמונה נקודות ההתאספות.

הכרוז:

רבה של בני ברק, הגרמי"ל לנדא שליט"א, הורה לחתנו, הגאון רבי יוסף יצחק בלינוב שליט"א, להתקין עירוב מהודר, כדי שהקהל יוכל לטלטל
כדת וכדין בשבת קודש, בכביש גהה ובכביש ז'בוטינסקי. כדי למנוע חילול שבת, ביקש ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט מהמשטרה, שלא
תהיה נוכחות משטרתית במקומות העצרת. לדברי זייברט פעילותם מיותרת במקום, שכן הציבור בא להתפלל, ורק להתפלל.

המעמד פורסמו בכל רחבי העיר מודעות רבות, הכוללות את כרוזי מועצת גדולי התורה, רבני העיר, גדולי התורה של עדות המזרח וגדולי תורה מרבית החוגים והעדות. אמש הופצו בכל תיבות הדואר בעיר בני ברק, חומרי הסברה על המאבק.

למרות חולשתו הרבה מתכוון הגר"ש בעדני שליט"א לצאת ולחזק את המעמד ואף התבטא שמכיון שחתמתי על קול קורא חובה עלי להגיע, כבוד הרב יצא מביתו דרך בן יעקב, בר יוחאי, השומר לצומת קוקה קולה גהה. הגאון הגדול הגר"ש מחפוד שליט"א יוצא עם המנין שלו אחרי מנחה לקבלת שבת בכביש גהה בתחנת דלק פז. הגאון רבי נתנאל זכריהו שליט"א הרב הראשי לקהילת עדן, יצא מבית מדרשו ברחוב רבי עקיבא 78 בני ברק לכיון מכון מור זבוטינסקי לקבלת שבת ותפילת ערבית.

חסידי ויז’ניץ יתכנסו בהוראת האדמו״ר לתפילת ערבית בליל שבת בצומת הרחובות אברהם בן-דוד פינת כהנמן ולא בכביש גהה. הסיבה: חשש של הרבי מפני חילולי שבת שייגרמו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נקווה שבאמת לא יקרוס כלום, כי אם ח"ו יקרוס- חוץ מהסכנה הנוראה- איזה חילול ה' יהיה…

השבת שומרת אותננו יותר מימה שאנו שומרים אותה

בס"ד
הלוואי ותקרוס המנהרה ולא תקרוס השבת
קידוש ה גדול יהיה בקריסת מחללי השבת

מפחד אתה שיפול ואז יהיה חילול ה'????????
מה אם אמונת חכמים שזה הקידוש ה' הגדול כמאמר חז"ל
אמונה אין משמעותה לציית לגדולים ודי, אמונה היא לציית ןלאמין בתוך לבך שזה כך ובלי שום פחד!

תודה על ההדגשה "בחלק מהיומונים" כי הרי פטור בלא כלום אי אפשר

אם יכול לקרוס
אז א"כ טיפשות שמפגינים נגד
ואין בזה שום חילול ה'
ובעזרת השם ההפגנה תקרוס
הפגנת יח"צ של זייברט
הוראת גדולי הדור הוא לא לצאת להפגנה
כן הורו רבותינו גדולי ומנהיגי הדור רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א, ורבינו מרן ראש הישיבה שליט"א
ומרן הגר"ד לנדו אף הורה שבתי כנסיות יהיה תפילות כרגיל, וימסרו שם דברי חיזוק בכבוד השבת,
גורמים מבקשים לדבר על חילול שבת שיהיה מהשוטרים הרבים שהולכים להפגנתם, וכן שלקחת חשמל כשר בשבת ולהתחזק בטלטול בערים גם איפה שיש עירוב כיון שיש תקלות רבות, ובפרט היום שיש מפגינים ועוברים על טלטול דאורייתא אשר עונשה סקילה רח"ל, וכן לא לתמוך בראשי עיר אשר נלחמים בשבת כגון: יהב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture