צילום: פלאש 90

בין דירת קבע לדירת עראי: הטייקונים שמכרו את הדירה שלהם

מה משותף למתיו ברונפמן, נוחי דנקנר, שרי אריסון, ואפילו למליארדר הנעלם גומא אגאייר? כל אלה ועוד – העמידו השנה למכירה את ביתם או בית נוסף שבבעלותם, כשחלקם עוברים מדירת קבע לדירת עראי • סקירה חגיגית לכבוד חג הסוכות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

את הסקירה החגיגית על העשירים שיצאו מדירת קבע לדירת עראי – או סתם כך החליטו למכור איזשהו נכס שבבעלותם – אי אפשר שלא לפתוח דווקא בחדשה מהימים האחרונים שפורסמה באתר 'ביזנעס':

המיליארדר היהודי-קנדי מתיו ברונפמן, מי שמחזיק בשליטה של ענקית הריהוט 'איקאה', הודיע לאחרונה כי בכוונתו למכור את פנטהאוז היוקרה שלו, השוכן במגדל בפארק אווניו שבמנהטן, תמורת 12.5 מיליון דולר.
ביזנעס שימושי
מעבר לנוף המרהיב שמשתקף מחלונות דירת היוקרה, המהווה גורם מכריע בהחלטה האם לרכוש את הנכס, כולל הפנטהאוז 4 חדרי שינה, 4.5 חדרי אמבטיה וגודלו משתרע על שטח של 333.7.

מי שעיצב את הפנטהאוז הוא האדריכל זוכה הפרסים כריסטיאן דה פורצמפאר. חלק מתקרות הדירה גבוהות, חלונות הפנטהאוז הן מהרצפה עד התקרה ומתאפשר לראות בעדם את נופי העיר כמו האמפייר סטייט בילדינג ו-4 כיווני אוויר.

בבניין היוקרתי שבו ממוקמת הדירה, 400 פארק אווניו סאות', גם מציעים לדיירים בריכת שחייה עם ג'קוזי, חדר כושר וספא, סימולטור גולף וחדר קולנוע.

מה שמעניין יותר ולא פורסם עדיין ב'ביזנעס' הוא כי לפני כחצי שנה שכר ברונפמן דירת יוקרה ענקית במגדל רוטשילד בתל אביב בשכר חודשי של כ-30 אלף שקל לחודש, בה הוא מתגורר כשהוא שוהה בישראל. גם כן עראי…

ישר מהכונס
הבעלים של קבוצת 'אדמה' הכושלת, אורן קובי, נאלץ להיפרד השנה מנכס נוסף היקר לליבו – אחרי שדירתו בבאר יעקב הועמדה למכירה, דירה נוספת במגדלי YOU, שתי דירות בשוהם ונכס בבאר שבע נמכרו – הועמד למכירה לפני מספר חודשים גם מיני פנטהאוז בן למעלה מ-200 מ"ר שהחזיק בקומה השלושים ושלש של מגדלי אקירוב. הנכס הוצע לרוכשים פוטנציאליים על ידי כונס הנכסים.

לפנטהאוז שתי מרפסות הפונות אל הים, ושטחן מגיע ללמעלה מ-40 מ"ר, ולדירה צמודות שלש חניות תת קרקעיות.

המחיר שדורש הכונס, לא מרתיע: רק 18 מיליון שקלים.

יצוין, כי מרבית חובותיו האישיים של אורן קובי כוסו מיוזמתו והוא לא נחשב כפושט רגל ואף הגיע להסדר עם נושיו באופן מעורר השראה.

הטריפלקס של אריסון
שמה של האשה העשירה בישראל וברשימת עשירי תבל – שרי אריסון – נקשר בכותרות כלכליות כה רבות במהלך השנה החולפת, אך רק אחדות מהן עסקו בנכסיה בישראל ובכוונותיה לעבור ממנה.

עם זאת, מנבירת 'ביזנעס' לכבוד חג הסוכות בכותרות העבר עלה כי בין היתר, פורסם כי שרי אריסון, המחזיקה מאז 2012 במגדל השופטים בתל אביב שבפינת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך – בית רב מימדים שהיא מתגוררת בו – עומד למכירה.

הבית בן 1,000 המטרים הרבועים ושלוש הקומות שבבעלותה, הפך במהלך 2015 לדירה לדוגמה, ומנופים העלו לתוכו רהיטים ופריטים אקסקלוסיביים נוספים, במטרה להציג את ה'דירה' בפני לקוחות פוטנציאליים. אולם כיום, שלש שנים אח"כ שרי אריסון מתגוררת בו כשהיא בישראל, והוא טרם נמכר על ידה.

הבית נרכש על ידה בכ-13 מיליון דולר, שהיו שווים בימים ההם 56 מיליון שקלים.

המחיר המבוקש, אם אתם עדיין בעניין: 150 מיליון שקלים, נכון ל-2015. מאז, סביר להניח שהמחיר רק זינק, כיאה למגדל המיועד למאיון העליון של תל אביב, ושראש הממשלה לשעבר אהוד ברק משלם בו שכר דירה של כ-30,000 שקלים בחודש.

ועוד שלש דירות…
נקנח במספר מכירות נוספות של בתים. הראשונה והפחות מרתקת שבהן, היא דירת הדופלקס בקומות 38-39 במגדל לאונרדו סיטי טאואר במתחם הבורסה ברמת גן של רות עופר, אלמנת איש העסקים יולי עופר, שהעמידה למכירה את דירת הפנטהאוז שבבעלותה .

בדירה – המושכרת בינתיים בעשרות אלפי שקלים בחודש – המשתרעת על 400 מ"ר בשני מפלסים המחוברים באמצעות מעלית פנימית, לא התגוררו בני הזוג עופר מעולם. הבעלות על הדירה 'נולדה' בעקבות מעורבותו של יולי עופר בהקמת הבניין וברכישת אחת הדירות הראשונות בו.
המחיר המבוקש: 15 מיליון שקלים.

איש העסקים נוחי דנקנר שכבר חווה חוויות לא סימפטיות בעליל במהלך השנה החולפת, נאלץ להיפרד מהווילה שלו ברחוב שלמה המלך בהרצליה פיתוח, בתמורה ל-47 מיליון שקלים ששולשלו הישר לנושים הבנקאיים שלו.

הווילה כוללת כאלף מ"ר בנוי בשטח כולל של שני דונם, בריכה צמודה, חדרי שינה ואירוח, חדר כושר, מעלית פנימית, חדר קולנוע, מרתף וחניה לשתי מכוניות וסירה.

הקונה המאושר הוא איליה טורפיאשווילי, מבעלי חברת הגיימינג 'פלאריום' שרשמה אקזיט זמן מה לפני הרכישה, כשהחברה שהוא מבעליה נמכרה לחברה אוסטרלית בחוזה שעמד על חצי מיליארד דולר.

לקינוח, נספר על מוכר שנעלם זה מכבר, אך דירת הקבע שלו נמכרה רק במהלך השנה החולפת. זהו המיליארדר היהודי גומא אגייאר שנעלם לפני כחמש שנים ליד חופי פלורידה וגופתו לא נמצאה מעולם אך הוא הוכרז כמת. עתה, אלמנתו מכרה את הפנטהאוז שבבעלותו בממילא, ב-41 מיליון שקלים.

לאלמנה נכסים נוספים שהיא מעמידה למכירה, ברחבי ירושלים, בין היתר דירה בעיר העתיקה ובית בשכונת ימין משה.

מקור: http://bizzness.net/

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture