צילום: פלאש 90

ימים של הכרעה: המועד האחרון להגשת הרשימות – מחר ב-21:00

אחרי חודשים של ספינים, שמועות, פילוגים, איחודים וכיוצא בזה, הישורת האחרונה כבר כאן. מי הגיש כבר את רשימתו הבוקר, מי יגיש ברגע האחרון ומי בכלל עוד לא יודע באיזו קונסטלציה הוא ירוץ. 30 שעות לפני הרגע האחרון, אנחנו כאן לעשות סדר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אחרי חודשים של ספינים, שמועות, פילוגים, איחודים וכיוצא בזה, הישורת האחרונה כבר כאן, והיום ומחר ייגשו כל המועמדים ברחבי הארץ לוועדת הבחירות בעירם ויגישו את רשימתם למועצה המקומית. 30 שעות לפני הרגע האחרון, אנחנו כאן כדי לעשות סדר.

נתחיל עם אורו של עולם, ירושלים, שם ניגשו לבינתיים רק שתי רשימות. הראשונה היא 'מצילים את ירושלים' של יוסי חבליו שתומך בעופר ברקוביץ לראשות העיר והשנייה היא 'מאוחדים' ברשות אריה קינג, רשימה משותפת עם סיעת יחד. ביהדות התורה כנראה יגישו את רשימתם ברגע האחרון, כשטרם ברור האם אגודת ישראל ודגל התורה ירוצו יחד, כשכמובן ברקע הפיצול בשאלת התמיכה לראשות העיר.

באלעד הוגשה לבינתיים רק רשימה אחת, בני תורה. במקום הראשון יצחק שמואלי, בשני בנימין מינצר, בשלישי יצחק אפשטיין, ברביעי שמואל אפשטיין ובמקום החמישי שמעון מנדלבאום. המפלגה צפויה לתמוך בישראל פרוש לראשות העיר. בעיר צפויות לרוץ בנפרד, דגל, אגודה, שס, יחד ורשימות מקומיות.

בבני ברק לא צפויות הפתעות מרעישות. מי שכנראה יוכתר לראשות העיר ללא מאמץ הוא הרב אברהם רובינשטיין. למועצה ירוצו אגודת ישראל, דגל התורה, יחד וכן רשימה משותפת לליכוד ולבית היהודי בראשות יעקב וידר. ובכל זאת, הפוליטיקה לא פסחה על עיר התורה בגוש דן ועל פי דיווחים הבוקר מפלגת קד, בני תורה ספרדים, בראשות מיכאל קקון, תתמודד עצמאית בבני ברק.

בחיפה לא צפויים כנראה להגיע לעמק השווה ושס, דגל התורה ואגודת ישראל ירוצו כל אחד בנפרד, הרקע לעימות היא שאלת התמיכה בראש העיר יונה יהב שבדגל התורה מגדירים אותו כאויב החרדים.

בביתר הוגשה הבוקר רשימת בני תורה, במקום הראשון יאיר ליכטמן, בשני יעקב סומפולינסקי, בשלישי גדליה ווילק, ברביעי משה זייבלד ובחמישי אהוד רוזנברג. גם רשימת למעננו בראשות מנחם זיידה שמתמודד גם לראשות העיר הוגשה ועדת הבחירות, במקום השני הרב מאיר קדוש, במקום השלישי אליהו זלמנוביץ, מספר ארבע הרב נחמן זוננשיין, בחמישי הרב אברהם פפנהיים ובשישי חיים מאיר (חיימקה) לודנר. עוד בעיר, רשימה בשם 'אנשים' בראשות יקי הרשקופ וישראל פכטר. אגודת ישראל, דגל התורה, שס ויחד.

ברחובות הוגשה הבוקר רשימת אגודת ישראל בראשות פנחס הומינר שלדבריו זוכה לתמיכה חוצת חוגים וקהילות מורכבת מפעילי ציבור מוכרים בעיר. במקום השני ברשימה מוצב אופיר אזרד, במקום השלישי עו״‏ד שלום וייס, במקום הרביעי אלי טייטלבוים, את החמישייה הראשונה סוגר רס״‏ן במיל' יעקב ויינטראוב ובהמשך הוצבו נציגי הקהילות דז'יקוב ויז'ניץ, צאנז והכלל חסידי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture