אחרי אולמרט: לבני נפגשה עם אבי מאזן "חזור לשיח"

יו"ר האופוזיציה נפגשה עם יו"R הרשות הפלסטינית והפצירה בו: "חזור לשיח מול ארה״ב על בסיס עקרון שתי מדינות הלאום, האופוזיציה בישראל ורוב הציבור בישראל תומכים בעיקרון שתי מדינות". השר לוין: "אפילו האמריקנים הבינו שאין טעם להתדיין עם האיש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי שבשבת האחרונה נפגש ראש הממשלה והאסיר לשעבר אהוד אולמרט עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמש נפגש מממן הטרור עם ח"כ ציפי לבני שמכנת בתפקיד ממלכתי כיו"ר האופוזיציה, בשונה מאולמרט שאינו נושא היום בתפקיד רשמי.

בשונה מאולמרט, לבני לא הללה ושיבחה את אבו מאזן, כך לפחות על פי ההודעה הרשמית שיצא מטעמה. לבני הגדירה את אבו מאזן כ"אופציה הפחות גרועה חרף הביקורת שיש לי עליו". לדבריה ״הבחירה במזרח התיכון היא בין אופציות גרועות ואבו מאזן הוא האופציה הפחות גרועה חרף הביקורת שיש לי עליו. מתכוונת להמשיך ולתרום את חלקי לעידוד מסלול שיתרום לרגיעה באזור״. לבני הבהירה כי מטרת הפגישה היא מניעת התדרדרות ביטחונית, תקווה לעתיד ולא בעיסוק במו״מ מהעבר (כמו שהיה בפגישה עם אולמרט כשהשניים התפרקו על המשא ונתן שניהלו לפני יותר מעשור).

"הפתרון בעזה תקוע והוא עובר דרך חזרת הרש"פ לעזה ולא דרך מתן לגיטימציה לגוף טרוריסטי קנאי ואלים כחמאס" אמרה לבני. "הסתגרות, מהלכים חד-צדדיים נגד ישראל ושבירת הכלים תהיה בבחינת בכייה לדורות. הם עלולים להוביל להתדרדרות בשטח, אבדן שליטה ולאבדן פתרון שתי מדינות הלאום. במקום חמאסטן, הרש"פ צריכה להתגייס לפתרון בעזה ובמקום לתקוף את ארה"ב – לחזור לשיח איתה. חומרת המצב מחייבת את כולנו לחפש דרכים שיביאו לרגיעה. בלי התבצרות של כעסים ועלבון."

"חזור לשיח מול ארה״ב על בסיס עקרון שתי מדינות הלאום – מדינה פלשתינית מפורזת לצד ישראל, לא בגלל העונשים והקיצוצים התקציביים אלא למרות זאת, גם אם יש לך חששות וכעסים וגם אם אינך מסכים לכל התנאים", אמרה לאבו מאזן. לדבריה "האופוזיציה בישראל ורוב הציבור בישראל תומכים בעיקרון שתי מדינות לאום אבל נתנגד לכל מהלך חד-צדדי בפורומים בינלאומיים נגד ישראל. מימון משפחות מחבלים והפעולות בבית הדין הפלילי בהאג (ICC) – לא מקובלות, גורמות לאבדן אמון ומחזקות את הקיצונים".

לאחר הפגישה אמר לבני כי "במקום האשמות הדדיות שמשרתות רק פוליטיקת פנים – צריך לפעול, הקיפאון משרת את הקיצונים. מנהיגים אמיצים חייבים להתייצב ולחתור לפתרונות שימנעו התפרצויות אלימות. על רקע המצב המסובך בצפון, נדרש שקט בגזרות האחרות. הפתרון בעזה תקוע והוא עובר דרך חזרת הרש"פ לעזה ולא דרך מתן לגיטימציה לגוף טרוריסטי קנאי ואלים כחמאס"

לבני טוענת כי "המדיניות שלי תואמת את עמדת מערכות הביטחון: בריתות עם המתונים נגד הקיצונים. במקום לדבר עם חמאס, על ממשלת ישראל לדבר עם הרשות הפלשתינית הלגיטימית. אבו מאזן משתף פעולה ביטחונית עם ישראל והוא עדיף על קיצוני החמאס וארגוני הטרור האחרים״.

השר ‏יריב לוין אמר הבוקר כי "הפגישה של לבני עם אבו מאזן היא לא פחות מבזיון. קשה לי להבין את ריצת האמוק לחיקו של אותו טרוריסט מכחיש שואה שמחנך ילדים לטרור. אפילו האמריקנים הבינו שאין טעם להתדיין עם האיש, הוא המכשול הכי גדול לשלום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture