Tomer Neuberg/FLASH90

נתניהו: "קיבלתי מטראמפ כל מה שביקשתי בנוגע למשבר מול רוסיה"

נתניהו: "כל אחד מפרש את המונח מדינה בצורה אחרת". גורם מדיני: "נתניהו מתכוון לצלצל לפוטין עם שובו לישראל. ייתכן גם שיתקיים מפגש בין רה"מ לנשיא הרוסי". ‏הבית הלבן: "טראמפ ונתניהו אישרו מחדש את הקשר הבלתי מעורער בין שתי המדינות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב שיחת עם העיתונאים המתלווים עליו לעצרת הכללית של האו"ם והתייחס בהרחבה לפגישתו מוקדם יותר היום עם הנשיא טראמפ. לטענת נתניהו דבריו של הנשיא טראמפ לגבי תמיכה בפתרון שתי המדינות לא הפתיעו אותו. נתניהו סיפר כי במהלך הפגישה אמר לטראמפ כי מה שחשוב אינו השם אלא המהות: "אמרתי לנשיא שמה שחשוב הוא שהפלסטינים לא יוכלו לאיים עלינו ולכן יש לקיים שליטה ביטחונית ישראלית מלאה".

נתניהו סיפר עוד לכתבים כי חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר אמר במהלך הפגישה כי "כל אחד מפרש את המונח מדינה בצורה אחרת". נתניהו אמר כי הוא הגיב לדברים ואמר לטראמפ: "השאלה היא אם המדינה שתהיה לידנו תהיה כמו קוסטה ריקה או כמו איראן". ראש הממשלה אמר כי אינו יודע מה לוח הזמנים לפרסום תכנית השלום האמריקנית. "אני לא שולט בלו"ז של ארה"ב. הם יוציאו את התכנית כשהם יחליטו. אני מניח שהם מדברים על זה גם עם מדינות ערב".

נתניהו ענה לשאלה אם בימי כהונתו אכן תהיה ״מדינה פלסטינית מינוס״, כפי שהוא מגדיר זאת, ואמר כי: ״אני מציע שתחכו ותראו. חשוב לקבע את מה שבלתי קביל מבחינתנו: ישראל לא תוותר על השליטה הביטחונית ממערב לירדן. זה לא יקרה כל עוד אני ראש ממשלה ואני חושב שהאמריקאים מבינים את זה״. על הודעת יו״ר הבית היהודי נפתלי בנט כי לא יישב בממשלה בה תהיה מדינה פלסטינית שהיא ״אסון לישראל״, ענה נתניהו בחיוך ציני: ״אז אני יכול להבטיח לכם שלא תהיה מדינה פלסטינית שתהיה אסון לישראל״.

נתניהו סיפר כי העלה מול הנשיא את סוגיית אספקת טייל ה-S-300 מרוסיה לסוריה וביקש מהנשיא במהלך פגישתם כמה בקשות בנוגע למשבר מול רוסיה. "קיבלתי את כל מה שביקשתי בנוגע לאירועים האחרונים מול רוסיה. הנשיא נתן מיד הנחיות מפורשות ליועציו. אני מרוצה מאוד מהפגישה עם הנשיא. שמעתי ממנו תמיכה בלתי מסויגת בישראל לגבי האירועים בסוריה", אמר נתניהו לכתבים אך סירב לומר האם ביקש מטראמפ לשוחח עם פוטין כפי שטראמפ אמר שיעשה.

נתניהו אמר כי יש לפעול בתבונה בנוגע למשבר עם רוסיה. "מצד אחד אנחנו רוצים להמשיך בקשר טוב עם הרוסים ומצד שני לשמר את חופש הפעולה שלנו נגד ההתבססות האיראנית בסוריה. נוצרה בעיה בעקבות הפלת המטוס. אני פועל כדי שהיכולת לפעול נגד איראן בסוריה לא תיפגע".

בתוך כך, בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר הערב כי קיימת אפשרות שנתניהו ייפגש עם פוטין בעוד כמה שבועות. הבכיר בפמליה ציין כי הנשיא פוטין לא השיב בשלילה לבקשה לקיים פגישה בינו לבין נתניהו. הבכיר הוסיף כי בימים האחרונים היועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת דיבר עם מקבילו הרוסי כמעט מדי יום. ‏גורם מדיני אמר כי רה"מ נתניהו מתכוון לצלצל לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם שובו לישראל.

‏הבית הלבן מסר הערב כי טראמפ ונתניהו אישרו מחדש את הקשר הבלתי מעורער בין שתי המדינות ואת מחויבותה של ארה"ב להבטיח את ביטחון ישראל. השניים שוחחו על המשך התיאום ההדוק נגד ההשפעה המזיקה של איראן. כמו כן, טראמפ הדגיש את את מחויבותו להשגת הסכם שלום בר קיימא בין ישראל לפלסטינים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture