אלקין, הערב. צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

עזריה פורשת וחוברת לאלקין: "ברקוביץ אינו כשיר לנהל את העיר"

יושבת ראש 'ירושלמים' הודיעה על פרישה מהמירוץ לראשות עיריית ירושלים ועל חבירה ברשימה משותפת לרשימת 'ירושלים תצליח' בראשות השר אלקין, עזריה עצמה פורשת גם מהמירוץ למועצה. ברקוביץ: "עזריה הייתה מועמדת של קומבינה מראשית הדרך"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חברת הכנסת רחל עזריה, יושבת ראש 'ירושלמים', הודיעה היום (רביעי) על פרישה מהמירוץ לראשות עיריית ירושלים ועל חבירה ברשימה משותפת לרשימת 'ירושלים תצליח' בראשות השר זאב אלקין.  במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו השניים ציינה עזריה כי " אני מסירה מועמדות מראשות העיר". לטענתה זאת "כמו שהתחייבתי, ומגלה אחריות על העיר ירושלים ועל הציבור הציוני בעיר הזאת".

כחלק מהמהלך הודיעה עזריה כי היא מוותרת על מקומה ברשימה ובמקומה ישובצו במקומות 5 ו 6 חברי 'ירושלמים' . "לא ביקשתי לעצמי סידור עבודה ואין שום דיל. בחרנו בחירה ערכית ואני מפנה את הדרך לדור הבא של הנהגת ירושלמים שיהיה חלק משמעותי מסיעת השלטון".

עזריה הסבירה את ההחלטה לתמוך באלקין ואמרה כי "חברים בירושלמים דנו בשבועות האחרונים במי הכי נכון לתמוך. בדקנו את המספרים המוחלטים בירושלים: חילונים, חרדים, מסורתיים ודתיים. ולמי מקרב המועמדים הציוניים, שמייצגים את הציבור הציוני יש סיכוי אמיתי לנצח. בחנו היטב שני מועמדים לראשות העיר כדי להבין במי נכון לתמוך. שני קריטריונים מרכזיים היו לנו, האחד הסיכויים להיבחר לראשות העיר, והשני היכולת לנהל את העיר. בעניין הסיכויים עפ"י המספרים בירושלים, המועמד היחיד בקרב הציבור הציוני שהוא בעל סיכויים אמיתיים לנצח גם בסיבוב ראשון וגם בשני, הוא זאב אלקין".

עזריה השיבה לשואלים למה לא חברה לתנועת התעוררות ולעופר ברקוביץ: "הוא דומה יותר לירושלמים, ולכן היה המועמד הטבעי, אך הוא אינו יכול בסוף במספרים מוחלטים לנצח. נאלצנו לעשות את הבחירה בין מה שנראה טבעי, ויזרום טוב והגיוני, לבין הבחירה האחראית לטובת ירושלים. וכמו תמיד בירושלמים בחרנו בבחירה האחראית". בהמשך התייחסה ספציפית לברקוביץ וציינה כי "הוא אינו כשיר לנהל את העיר"

השר זאב אלקין אמר הערב כי "אני רוצה להודות לחברת הכנסת עזריה על הרצון לשותפות. חשוב כעת להתאחד סביב מועמד ציוני שמסוגל לנצח, לחבר ציבורים שונים ולנהל את ירושלים אל מול האתגרים. חשוב שתהיה סיעה יהודית גדולה בירושלים".

אלקין הוסיף כי, "יש בינינו חילוקי דעות, גם אצלנו ברשימה יש חילוקי דעות, אך בירושלים צריך הנהגה שיודעת לייצר חיבורים, אני רואה בשותפות הזו שותפות אמת ויודע שרחל פועלת רק ממניעים פשוטים טובת העיר. אנחנו בבחירות מאוד חשובות לירושלים. יש ניסיון ליצור קומבינות ישנות ולכן חשוב מול זה לייצר בלוק ציוני. אני קורא לעופר ברקוביץ להצטרף למהלך שיבטיח ראש עיר ציוני".

מתנועת התעוררות נמסר בתגובה כי "רחל עזריה הייתה מועמדת של קומבינה מראשית הדרך. הזהרנו מהיום הראשון, מדובר בריצה פיקטיבית שנועדה לפגוע בסיכויי המועמד הממלכתי היחידי. עזריה מעוניינת רק באינטרסים האישיים שלה ולא בטובת עירנו ירושלים ותושביה. גם הציבור של עזריה לא יקנה את הדיל הזה, ויצביע לנציג היחיד של ירושלים האותנטית – עופר ברקוביץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture