David Cohen/Flash90

ת"א ביטלה את שמחת בית השואבה: "הכפייה החילונית עברה כל גבול"

יומיים בלבד לפני האירוע הועבר מיקום שמחת בית השואבה המרכזי בתל אביב. הרקע: דרישת ארגוני הנשים והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר לקיים את האירוע ללא ההפרדה. דרעי: "פגיעה בזכות של ציבור, לקיים ולכבד את מורשתו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

האירוע בהשתתפות הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף היה אמור להיערך בגן התקווה בעיר ומארגני האירוע נערכו להגעת אלפים. כראוי לאירוע מסוג זה הוא היה צפוי להיערך בהפרדה ובשיוויוניות בין גברים ונשים.

בעקבות פניית גורמים פוליטים ואררגוני הנשים בעיר ליועץ המשפטי לעירייה הורה זה למארגן האירוע, נתן אלנתן, כי האירוע צריך להתקיים ללא הפרדה. אלנתן סירב לדרישתו כיוון שהיא נוגדת את ההלכה ולאחר משא ומתן עיקש ואף התארגנות לעתירה לבית המשפט הגיעו הצצדים לפשרה כי האירע ייערך במיקום חילופי בהתאם להלכה.

המקום החדש, המכיל כ-2,000 מקומות ישיבה, "אולמי ויולה" – רח' הלוחמים 1 תל אביב יפו (מול בית חולים וולפסון) שעת האירוע ללא שינוי, יום חמישי בשעה 8 בערב. האירוע במימון משרד הפריפריה והמחלקה לתרבות תורנית בעירייה. יופיעו הזמרים חיים ישראל ושלמה כהן.

המועמד לראשות העיר ויו"ר ש"ס, נתן אלנתן מסר כי "גורמים פולטיים ציניים לא בוחלים בשום אמצעי בכדי לבנות עצמם על גב המסורת היהודית. צר לי שהגענו למצב הזה ואני שמח שלבסוף נמצא הפתרון למגינת ליבם של רודפי היהדות. אני קורא לכל תושבי העיר לבוא ולחזק את המסורת בעיר למען ישמעו ויראו".

בתוך כך, היום פורסם המסמך אותו שלח היועמ"ש של עיריית תל אביב, עוזי סלמן, לאלנתן, בו הוא אוסר על קיום כל אירוע בהפרדה בחסות העיר. בין הייתר כותב סלמן כי "עיריית תל אביב-יפו שחרתה על דגלה, בין היתר מניעת הפרדה כלשהי על בסיס מגדרי באירועים הנערכים במרחב הציבורי הפתוח שלה, תעמוד גם הפעם על עקרון בסיסי זה והאירוע יערך ללא מחיצות המפרידות בין נשים לגברים".

היועמ"ש הוסיף כי ההחלטה מתקבלת למרות שמדובר באירוע חרדי, שלדבריו, "האירוע מיועד לציבור החרדי והעירייה אינה יכולה להכתיב את אופן הישיבה בו, דבר הנתון לבאי האירוע על פי בחירתם ורצונם החופשי כל אחד על פי דרכו ואמונתו, לרבות אלו אשר בוחרים לקחת חלק באירוע כשהם מעורבים זה בזו".

שר הפנים אריה דרעי, הגיב היום בזעם לפרסום וכתב כי "בחג הסוכות אנחנו נוטלים ארבעה מינים, לכל מין ייחודיותו ויתרונותיו. האתרוג לא יכול להפוך להדס וההדס לאתרוג, כל אחד כברייתו, אך למרות שהם נפרדים מטבעם, הם שווים באופן נטילתם. כך אנו נוטלים את ארבעת המינים מזה אלפי שנים, וגם אם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, תחליט שאין זה ראוי, נאמר לה בקול בוטח כי לא נוותר על מורשתנו והמסורת היהודית. איסור קיום אירועים בהפרדה מגדרית, הינה פגיעה בזכות של ציבור, לקיים ולכבד את מורשתו".

חה"כ יהודה גליק מ'הליכוד' כתב כי "שמחת בית השואבה, שהייתה אמורה להיחגג הערב בתל אביב, הפכה לשנאת בית ישראל, בחסות הליברלים הסלקטיביים. כרגיל, הסלקטיביים החליטו לקחת בעלות על הליברליזם ולכפות את אורח חייהם על ציבור שלם שאינו שותף לדרכם והגרוע מכל הוא שפעם אחר פעם הם מוצאים שותפים חשוכים בפרקליטות שמקדמים אג'נדה של מיעוט שבבחירות הבאות לא יגרדו אפילו את אחוז החסימה וכופים אותו על ציבור של כעשרים אחוז ממדינת ישראל. תל אביב אינה שייכת לקומץ הגזען והנרגן שכופה את דעתו אחרים. גם לקהל החרדי-דתי-מסורתי, מותר לחגוג בדרכו שלו, שאינה פוגעת באף אדם את שמחת בית השואבה, כרצונם – בהפרדה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) מסר כי "הכפייה החילונית עברה כל גבול, נראה שעד שלא יצליחו לפרק את המחיצות בבתי הכנסת לא ישקטו. לשכת היועץ המשפטי לממשלה יחד עם סגניו, חברו להיועץ המשפטי של עיריית תל אביב שכחו שהם עובדי ציבור ולא עובדים אצל מועמדים לראשות ומועצת העיר תל אביב בכדי לספק להם עוד ספין לקלפי".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ הרב יואב בן צור אמר כי "עיריית ת"א שוב שוכחת שהיא חלק ממדינת ישראל בעלת צביון יהודי, ערכים ומסורת בת אלפי שנים. מדובר בצעד צבוע נוסף המוכיח עד כמה הפלורליזם בת"א הוא צר ומבטא קולות של קיצוניים וגורמים אנטי יהודיים בחברה. אין כל ספק כי מהלכים מסוג זה הם חלק מתעמולת בחירות של השמאל הקיצוני בעיר".

ח״כ ינון אזולאי תקף את החלטתו של היועמ״ש ואמר ״החלטתו של היועמ״ש תמוהה, כמה חבל כי גורמים בעלי אינטרס לא בוחלים לפגוע בכל דבר שנודף ממנו ריח של יהדות והכל בגלל שיקולים פוליטיים". אזולאי הוסיף: "אותם אנשים הזועקים על חשיבות חופש הביטוי בשם הדמוקרטיה – כשזה מגיע ליהדות, פתאום אין דמוקרטיה. עיירית תל אביב פוגעת באמונתם של מגזרים רבים ומונעת מהם לקיים אורח חיים על פי רצונם ועל פי השקפת עולמם. כולי תקווה כי אותם גורמים כבר יהיו לא רלוונטים בקדנציה הבאה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כך לא מתנהלת מדינה יהודית. עריית תל אביב ממש זורה אפיקורסות ושנאת חנם.

רשעים ארורים

זה לא תל אביב

שמאלנים מטונפים מתי יגיע המבול וישטוף חלאות כאלה

בוקר טוב לאוהבי ה' ותורתו . אני השמאל שכחו מזה להיות יהודים . בגץ נותן לגיטציה מסחרית להרוס כל חלקה טובה של מסורת . שבעבורה אני עם ישראל חיים וקיימים אלפי שנים . כאשר כל האמפריות קרסו ונעלמו . מה שמחזיק את עם ישראל בקיומו . זו יהדותו בלבד . ומה שגורם לחורבן ולנסיונות שהיו בכל מהלך הדורות מיום בריאת העולם לרצוח ולשנוא את עם ישראל במאות מליונים אלו השמאל יפי הנפש מעוותי המוח שונאי ה' הם שמעוררים את שנאת הגויים לישראל . אני אומר ללא מורא ופחד . הם עושים זאת כיוון שהם לא יהודים . הם עירוב של ערב רב שונאי יהודים . אבל שטופי הזימה הללו שתומכים במחבלים שרוצחים בנו ועושים להם טכסי אזכרות .ואומרים עליהם קדיש . זה בסדר ותקין מבחינתם . ניתן להגדיר את עיוות הטפשים הללו כמחלה נפשית . והם כך נראים . מטופשים שונאי ה' ושונאי דת ויהדות . והכל בסיבת תזרימי כספים מהמרצחים העויינים את ישראל . אנו ממתינים לכל יכול כשתתמלא כוס התרעלה . אז יהיה אבוי לכם ומוטב הייתה מתהפכם עליכם ועל טיבי ןזועבי ודומיהם שהם דם מדמכם . בשר חמורים מבשרכם . אנו ממתינים יש לנו סבלנות הקב"ה יודע בדיוק בזמן שלו איך לשבור את גאוותכם . ערב טוב אוהבי ניאוף סמים וזנות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture