צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

ליברמן במעבר קוניטרה: "המדינה הפלסטינית פשוט לא מעניינת אותי"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן סייר במעבר קוניטרה בגבול ישראל-סוריה, "אנחנו נקפיד על מילוי של כל סעיף וסעיף באותו הסכם ההפרדה מ-74'". על המתיחות עם רוסיה: "זה ברור שכל האחריות על הפלת המטוס הרוסי היא על צבא סוריה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר הבוקר במעבר קוניטרה בגבול ישראל-סוריה, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק וקצינים בכירים נוספים. ליברמן קיבל סקירה ביטחונית על היערכות צה"ל לפתיחת מעבר קוניטרה, "אנחנו נמצאים ליד השער של מעבר קוניטרה, אמרנו מלכתחילה שאין לנו עניין בהתערבות במלחמת האזרחים בתוך סוריה, מעולם לא התערבנו, ומה שמעניין אותנו זה להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל", אמר לתקשורת ובסיום הביקור.

"עצם העובדה שאנחנו הגענו לכאן, לשער אלפא, ומבחינתנו גם כוח אונדו"ף התחילו לפעול ולסייר בסיוע צה"ל, זה אומר שאנחנו מוכנים לפתיחת המעבר כפי שהיה קודם וכרגע הכדור נמצא במגרש הסורי. מבחינת היכולת להפעיל את המעבר, גם מבחינה ביטחונית וגם מבחינה אדמיניסטרטיבית, הכל מוכן וסגור. מה שכן אני חוזר ואומר, אנחנו נקפיד על מילוי של כל סעיף וסעיף באותו הסכם ההפרדה מ-74'. אנחנו בודקים את עצמנו יום יום, אנחנו נמצאים בקשר יומיומי עם חיילי אונדו"ף שנמצאים פה מימיננו, מי שיסתכל על המגדל יראה את חיילי אונדו"ף פועלים ועושים פתיחת ציר ואני מקווה שגם כאן החיים יחזרו לנורמאליות ולשגרה" הוסיף שר הביטחון.

ליברמן נשאל מה שומעים בישראל מהצד הסורי על הנכונות לשיתוף פעולה בפתיחת המעבר והאם הרוסים מתערבים בעניין, "אני לא מתערב בצד הסורי, אני רואה שבמעבר מהצד השני נמצאים המשטרה הסורית, אנשי המכס הסורים, אני רואה שמבצעים גם שם עבודות, יש שם סיורים של המשטרה הצבאית רוסית" השיב והוסיף כי "כפי שכבר אמרתי אנחנו מוכנים להחזיר את החיים לשגרה. הכל נמצא בצד השני ותמיד בין שער אלפא לשער בראבו זה הנורמאליות של האזור הלא נורמאלי הזה".

שר הביטחון נשאל האם זו לא הכרה בפועל במשטר אסד שחזר לשלוט בסוריה, עם כל ההיסטוריה של מה שהוא עשה לאזרחים שלו במשך 7 שנים האחרונות, ישראל מכירה בריבונות שלו כאן? "אנחנו מעולם לא שינינו את הקו, אמרנו שלא מתערבים, זה עניינם של הסורים". אסד הוא לא חבר שלנו, מבחינתי מדובר בפושע מלחמה וכל אותם גופים בין לאומיים שכל כך חרדים לזכויות האדם, אני לא רואה אותם פועלים דווקא בצד הסורי ולא מבקשים הבהרות מאסד או מהמשטר וזה לא ענייננו. אנחנו דואגים אך ורק לביטחונם של אזרחי ישראל."

אתה רואה מצב שבו עוד כמה חודשים חקלאים דרוזים ימכרו תפוחים לסוריה? "אנחנו בהחלט נשקול את כל האופציות, ואתה בוודאי מכיר שבעבר הייתה פה בעיקר תנועת התפוחים וכלות, זה עיקר העיסוק של המעבר הזה, אבל יחד עם זה זו כרגע תקופה אחרת וברגע שייפתח המעבר גם מהצד השני נשקול כל דבר לגופו של עניין בהתאם לנסיבות ביטחוניות."

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ליברמן התייחס למתיחות עם הרוסים אך סירב להרחיב בעניין"אנחנו מעריכים את יחסינו עם רוסיה, והתיאום הביטחוני בין צבא רוסיה לצה"ל זה דבר חשוב ביותר. אנחנו גם מצטערים על אובדן 15 הקצינים והחיילים הרוסים, יחד עם זה אין לנו שום עניין לנהל שיח תקשורתי עם רוסיה, כל מה שצריך ויש הרבה מגעים ויש הרבה תיאומים, הכל בצינורות החסויים, מבחינתנו כל מי שקצת יתעמק זה ברור שכל האחריות על הפלת המטוס הרוסי היא על צבא סוריה. על כל השאר נדסקס איתם בפורומים הסדורים". לדבריו "אנחנו ממשיכים בתיאום הביטחוני וכמו שכבר כמה פעמים הבהרתי אין לנו שום עניין לנהל שיח תקשורתי עם הרוסים, יש לנו דרכים לתקשר". כשהעיתונאים המשיכו לשאול אמר כי "אין לי מה להוסיף בנושא הרוסי, הייתה הודעת דובר צה"ל, מעבר לזה אין לי מה להוסיף".

על דבריו של נשיא ארה"ב כי הוא אוהב את פטרון שתי המדינות אמק ליברמן כי "המדינה הפלסטינית פשוט לא מעניינת אותי, מה שמעניין אותי זו המדינה היהודית ופה יש הרבה יותר בעיות אקוטיות מסתם סיסמאות. זה שבמדינת ישראל יש 20% אוכלוסיה ערבית שיוצאת פעם אחרי פעם להפגנות, למחאות, עם דגלי פלסטין ולא עם דגלי ישראל, לי יש בעיה עם זה וזו הבעיה האמיתית. אנחנו צריכים לדאוג למדינה היהודית וכל השאר זה פחות מעניין". ליברמן נשאל האם מדינה פלסטינית זה חלק מאינטרס ישראלי והשיב כי "האינטרס הישראלי זה מדינה יהודית, מדינה יהודית ובטוחה. כל השאר פחות מעניין אותנו."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יובע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture