צילום: פלאש 90

מפלגת העבודה בדרך לפירוק? חכי"ם על גבאי: "תאונת עבודה"

חברי כנסת במפלגת העבודה תוקפים את גבאי בחריפות וטוענים כי הוא יביא את למפלגה נתון חד ספרתי בבחירות. האופציות: החלפת גבאי בלבני, פרישה מהמפלגה, פיצול המפלגה או חבירה לרשימת הגנרלים ברק, יעלון, גנץ ואשכנזי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הסכינים במלגת העבודה כבר נשלפו, בינתיים בעילום שם. היום צוטטו מספר חברי כנסת במפלגה תוקפים את גבאי בחריפות ומכנים אותו "תאונת עבודה". בשיחות סגורות עם ח"כים ופעילים בולטים במפלגה, בהם כאלה שתמכו בגבאי בעבר, טוענים כי הוא יביא את למפלגת העבודה נתון חד ספרתי בבחירות, מה שיביא לסיום הקריירה הפוליטית שלהם. חברים בסיעה מדברים על הצורך להיערך ליום פקודה שבמסגרתו ייצאו בקריאה משותפת לפעול כדי למנוע את קריסת המפלגה. הדברים נחשפו ב'כאן חדשות'.

"התקווה מאכזבת", אומר חבר בכיר בסיעה. "הוא לא בכיוון בכלל, המלחמה במזרח והוא בכלל בדרום. אנחנו כפסע מכך שכולנו נעשה טופס טיולים יוצא. זה יכול להסתיים ב7-8 מנדטים". חבר כנסת אחר בסיעה אומר כי "גבאי כבר מכיר בעובדה שהוא לא יהיה ראש ממשלה – והוא עושה למפלגה כחלוניזציה – הוא מעדיף סיעה קטנה של 10 חברי כנסת ולהיות עם 2 שרים בממשלה – מאשר להתמודד עם סיעה גדולה ומגוונת. חברים בסיעה זועמים על אמירה של גבאי לאחרונה – אני אפיל את הבית עליכם".

וזה ממשיך, "גבאי מתנכר לשטח המפלגתי – מנסה ליצור מנגנונים מקבילים לאלה המפלגתיים – "עוקף וועידה", עוקף סניפים", "עוקף מנגנון", וכך הוא מאבד רבים מתומכיו בקרב חברי סיעת העבודה". ח"כ נוסף אומר כי "גבאי מתנכר לדרכה האידיאולוגית של הממשלה, הוא קרוב בעמדותיו הכלכליות, שהן רחוקות מסוציאל דמוקרטיה, לעמדותיו של נתניהו".

עוד מדווח ראש הדסק הפוליטי של 'כאן חדשות', יואב קרקובסקי, כי חברי הסיעה שמדברים ביניהם חוששים לצאת בפומבי מתוך מחשבה שעליהם לעשות זאת כמהלך מאורגן – לא אחד שייצא ויחטוף את האש. בינתיים חברות הכנסת הקרבות לו הן מיכל בירן ושלי יחימוביץ' שממשיכה לשוחח ולייעץ לו מפעם לפעם.

קרקובסקי מדווח על מהלכים ממשים להחלפת גבאי או לפירוק המפלגה, כמה פתרונות עולים כמעשים פוליטיים אפשריים – המלכת ציפי לבני לראש המחנה הציוני למרות שהתחייבה אחרת בפני גבאי, נכון לעכשיו לבני לא שותפה לרעיונות הללו. חברי כנסת בכירים במפלגה – שוקלים לפרוש מהמפלגה – וגם שאלת פיצול המפלגה עומד על הפרק. אפשרות נוספת שהועלתה על ידי אחד מחברי הכנסת: חבירה של המחנה הציוני לרשימת הגנרלים שעליה מדובר בחודשים האחרונים – גם ברק – יעלון – גנץ ואשכנזי.

גבאי אמר בתגובה בראיון ליומן צהריים ברשת ב': "קורא לטוענים לצאת החוצה ולדבר בקולם. מי שעסוק בפריימריס של עצמו שימשיך בכך. אני אפרסם רשימת מומלצים. זאת חובתי כלפי חברי המפלגה לומר להם עם איזה נבחרת אפשר לעבוד ולנצח". עוד הוסיף: "כל הגיבורים שמדברים מאחורי הקלעים, שייצאו החוצה ויאמרו את הדברים. אנחנו עובדים קשה כדי להצליח, כל השאר לא מעניינים אותי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture