עיריית תל אביב-יפו הגישה היום עתירה לבג"ץ כנגד שר התחבורה וחברת נתיבי איילון בבקשה למתן צו ביניים המשעה את החלטת השר לעכב את העבודות על הגשר. השר כץ: "כשמצבו של חולדאי בסקרים מחמיר, היוזמות מתרבות"

עיריית תל אביב-יפו הגישה היום עתירה לבג"ץ כנגד שר התחבורה וחברת נתיבי איילון בבקשה למתן צו ביניים המשעה את החלטת שר התחבורה לעכב או להפסיק את העבודות על גשר יהודית ומחייב את נתיבי איילון להמשיך את העבודות לביצוע הגשר כמתוכנן עד להכרעה בעתירה זו.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר כי העתירה הוגשה "לאחר שעד היום, למרות פניות חוזרות ונשנות ובקשות הארכה של משרד התחבורה, לא הובהר לעירייה מדוע המשרד החליט לעצור את עבודות הקמת הגשר בשבת". בעתירה נטען כי כי "העיכוב בבניית הגשר והסחבת גורמים נזקים כבדים לתושבי העיר תל אביב-יפו ולמטרופולין. ומשכך אין בכוונת העירייה להמתין עוד והוחלט על פניה לערכאות משפטיות".

בין נימוקיה בעתירה טוענת העירייה כי החלטת שר התחבורה אינה חוקית שכן השר אינו מוסמך לתת הוראות לחברת נתיבי איילון ובפרט חסר סמכות לתת לה הוראות ביחס לעבודה בשבת, והדבר אף נקבע בחוות דעת מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התחבורה, שאושרה על ידי היועמ"ש לממשלה רק לפני כשנה.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "העתירה טרם התקבלה במשרד". בחברת נתיבי איילון ביקשו שלא להגיב. כזכור, שר התחבורה ישראל כץ החליט לפני כחודשיים כי בניית הגשר תידחה בחצי שנה בכדי למנוע את חילול השבת המחפיר. "לא ראש עיר מחליט אם לסגור את נתיבי איילון" אמר כץ.

השר כץ מסר בתגובה: "כשמצבו של חולדאי בסקרים מחמיר, היוזמות מתרבות. במקום לאפשר את קידום מיזמי התחבורה הציבורית החשובים המעוכבים על ידו, ראש עירית תל אביב חולדאי שוב מציף את עניין הגשר הפוליטי ערב הבחירות לרשויות המקומיות. חברת נתיבי איילון תפעל להקמת הגשר בעיתוי ובאופן המתאימים, ועל פי מדיניות משרד התחבורה – למתן קדימות להשלמת קו הרכבת החשמלית הישיר מירושלים לתל אביב, ולצמצום הפגיעה בציבור".

"בניית הגשר תידחה בחצי שנה. השיקול שלי הוא שיקול לאומי"