בית הכלא קציעות

נגד ועדת השחרורים: הפרקליטות עתרה נגד שחררו של רוצח הדס מלכא

בעקבות החלטת ועדת השחרורים בכלא קציעות לפני כשבועיים, לשחרר את האסיר האני דארי, שסייע ברצח הדס מלכא ז"ל, פרקליטות מחוז דרום עתרה נגד ההחלטה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על מנת לבטל את ההחלטה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פרקליטות מחוז דרום הגישה בשעות הצהריים לבית המשפט המחוזי בבאר שבע עתירה נגד החלטת ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר לשחרור מוקדם של האסיר האני דארי, תושב ישראל, אשר יחד עם תושב השטחים הסיעו שב"חים שביצעו את הפיגוע בשער שכם בירושלים ביוני אשתקד, בו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל.

האסיר נדון לתקופת מאסר של 14 חודשים, לאחר שהודה והורשע בביצוע עבירות של גרם מוות ברשלנות של השוטרת הדס מלכא ז"ל והסעת שב"ח בנסיבות מחמירות. בוועדת השחרורים, אשר התקיימה בכלא קציעות, לפני כשבועיים, ב-17.9.18, קיבלה הוועדה את בקשתו של האסיר לקיצור שליש ממאסרו, והורתה על שחרורו המוקדם על תנאי בניגוד לעמדת הפרקליטות.

לטענת הפרקליטות, בעתירה נגד ההחלטה, אשר הוגשה באמצעות עו"ד ענבל ברסאנו, שגתה הוועדה בכך שלא ייחסה די משקל לנסיבות החמורות של העבירות נשוא המאסר ולתוצאות מעשיו, והתעלמה מהמסוכנות שיש לייחס לאסיר נוכח מאפייני האישומים בהם הודה והורשע, בלי לשים לב לכך שתכלית החוק הינה הרתעתית ביטחונית ונועדה להגן על גבולות המדינה ואזרחיה.

על פי העתירה, האסיר האני דארי, שהינו תושב עיסאוויה שבמזרח ירושלים, אשר אין זו הפעם הראשונה שהסיע שוהים בלתי חוקיים, שיתף פעולה עם תושב שטחים, תכנן, והסיע באמצעות האוטובוס שברשותו שוהים בלתי חוקיים ובשל כך ניסה להימנע בעורמה ובדרך של מעקף ממושך, מבידוק ביטחוני של נוסעיו. "כל אלו מצביעים על קו מחשבה מגובש וסדור שפוטנציאל הסיכון לביטחון המדינה חד וברור לו", נכתב בעתירה. "במעשיו, אפשר לתנועת טרור לנצל את היכרותו עם ישראל וגבולותיה ונגישותו למעברים, לשם החדרת מחבלים מסוכנים. לצערנו, במקרה דנן, לא ניתן לומר כי קרה נס. הסיכון התממש והשוטרת הדס מלכא ז"ל נרצחה על ידי מרצחים אשר הגיעו לירושלים בהסעתו של המשיב".

על פי מה שעולה מהעתירה, החלטת הוועדה חורגת ממתחם הסבירות מאחר ולא ניתן כאמור משקל ראוי למסוכנות האסיר, שהינה בהתאם להלכה הפסוקה שיקול עיקרי בהחלטה בדבר שחרורו המוקדם מן המאסר, אשר משקפת היעדר תוכנית שיקום וטיפול המתייחסת ונותנת מענה למסוכנות וכן לחוות דעת מטעם שירות הביטחון הכללי המתנגדת לשחרורו, זאת בין היתר על רקע המצב הביטחוני ומעורבות השוהים הבלתי חוקיים בפעולות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל, ועוד.

עוד עולה מהעתירה, כי עמדת משפחתה של הדס מלכה ז"ל, אשר הוצגה בהתאם לחוק זכויות נפגעי עבירה, מבטאת בכאב רב את השלכות מעשי האסיר והתחושות הקשות שחווים בני המשפחה מידי יום מאז נרצחה בתם, הדס ז"ל, ומהווה אף היא שיקול ממשי נגד השחרור המוקדם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture