Abed Rahim Khatib/Flash90

ניר ברקת: "אציג תוכנית עבודה לסילוק אונר"א מירושלים"

לאחר החלטת ארה"ב לעצור תקציבים לארגון אונר"א, גוף בתוך האו"ם, האמור לסייע לפליטים במחנות פליטים פלסטינים, בין היתר גם במזרח ירושלים, כעת ראש עיריית ירושלים מבטיח להכין תוכנית עבודה שתביא לסילוק הארגון ממזרח העיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עיריית ירושלים בראשות ניר ברקת, הגה תוכנית לסילוק ארגון אונר"א, על כלל מוסדותיה (בתי ספר, מרפאות ועוד) מירושלים, כאשר מי שיחליפה וידאג לצרכי האוכלוסייה במזרח העיר, תהיה העירייה עצמה, כשיחד עם זאת ההגדרה של שועפט כמחנה פליטים תשלל, כך פורסם אמש במהדורה המרכזית של חברת 'החדשות'.

ההחלטה זו מגיעה לאחר החלטתה של ארה"ב להפסיק את התקציב לאונר"א, יחד עם הכוונה שלה לשנות את הגדרת הפליט, כשתוכנית זו, כבר הוצגה לפני מספר שבועות במהלך ועידת המשפיעים של חברת החדשות על ידי ראש העיר ניר ברקת, כשצעדים אלו, למעשה, יהוו 'פיילוט' לסוגייה שסביב ארגון אונר"א.

אונר"א (UNRWA) זהו גוף בתוך האו"ם שעוסק בפליטים פלסטינים, ב-59 מחנות פליטים בסוריה, לבנון, ירדן, יו"ש, רצועת עזה ובמזרח ירושלים, שם הוא אחראי מאז שנת 1965 על כ-30 אלף תושבים במחנה הפליטים שועאפט.

"אונר"א הוא גורם זר ומיותר שנכשל כישלון חרוץ ואני מתכוון לסלקו מירושלים", אמר ראש העיר ניר ברקת. "רק אחוז אחד שהולך ופוחת בוחר ללמד בבתי הספר שלהם את ילדיו וההסתה שם גואה, הניקיון שבאחריותם מתדרדר, שירותי הרווחה שלהם לא מאפשרים תקווה לתושבים ושביעות הרצון מהם נמוכה מאוד. בכל פרמטר אונר"א לא מתפקד ונכשל. הנחתי את הדרג המקצועי בעירייה להכין תכנית עבודה אותה אציג לראש הממשלה לסילוקו של אונר"א מירושלים".

בכיר אמריקני: "נשקול החזרת המימון לאונר"א אם ישנה את דרכו"

ברקת אף אמר, כי "החלטת הממשל האמריקאי יוצרת חלון הזדמנויות לטיפול מיידי ונחוש בכוונות הפלסטינים להנציח את 'בעיית הפליטים' בירושלים. בירושלים אין פליטים ולא יהיו פליטים, אלא רק תושבים והם יקבלו את כל השירותים מעיריית ירושלים כמו כל תושב אחר, יהודי או ערבי. לא ניתן לשקר הפליטים ליצור ריבונות בתוך ריבונות".

המועמד החרדי לראשות העיר יוסי דייטש בירך על סילוקה של אונר״א ואמר: ״אונר״א הוא ארגון אויב שמקומו אינו בירושלים. סילוק הארגון מהעיר היא הצעד הראוי והנכון, שהיה צריך להיעשות כבר מזמן. בקרוב, לכשאבחר לראש העיר ירושלים, ירושלים תהיה מטופלת כראוי, בכל האזורים ועבור כל המגזרים. התשובה לארגוני אויב בעיר היא הפשרת הקפאת הבנייה בירושלים ובניה ליהודים בכל שכונות העיר, כולל בשיח׳ ג׳ראח, שם התמקמה אונר״א ועוד העזה לקרוא למקום חלק מהרשות הפלשתינית. הבנייה בכל חלקי העיר היא משימה ראשונה במעלה שאבצע מיד כשאבחר. תושבי ירושלים משוועים למנהל, ירושלמי בנשמה, שאוהב את העיר ומחויב לה בכל נימי נפשו״.

המועמד לראשות העיר השר זאב אלקין הגיב לפרסום ואמר: "כבר זמן רב שאני טוען כי ארגון אונר"א מנציח את הבעיה הערבית באופן מלאכותי כדי לשמש כלי ניגוח כנגד מדינת ישראל, ולכן אני טוען כי הוא היה צריך כבר מזמן לעבור מהעולם. עוד כשכיהנתי כסגן שר החוץ התנגדתי לתקצובם והשנה לשמחתנו הופסק התשלום האמריקני לארגון זה בצעד מבורך של האמריקנים. אני מברך את ראש העיר ניר ברקת על צעד נוסף לקראת חיסול הארגון, מדובר בתכנית אמיצה שתשים סוף לעיוות הזה שפעל מתוך עיר הבירה, פגע לאורך שנים במדינת ישראל והוביל להקצאת כספים מיותרים למכבסת השקרים של הארגון הזה. אמשיך במדיניות זו עד אשר יצאו לחלוטין מירושלים וייחשף השקר הערבי בדבר פליטים פלסטיניים לכאורה."

המועמד לראשות העיר, עופר ברקוביץ, גיבה את מהלכו של ברקת ואמר כי "לאונר"א אין מה לעשות בעיר תחת ריבונות ישראלית וטוב מאוחר מאשר לעולם לא. כמו שיש שופטים בירושלים, יש ריבון אחד בירושלים וכך יש לנהוג במערב העיר ובמזרחה ולאחר שאבחר, עיריית ירושלים תחזור למלא את חובותיה הריבוניות בכל חלקי העיר ואני מתחייב לפעול למען כלל התושבים, דתיים, חילונים, חרדים וערבים. שירותים במזרח העיר צריכים להינתן בגלל שאנחנו הריבון במזרח העיר. לתת שירותים רק במקומות שאונר"א פעלה משמעותו לתמרץ ארגונים הפוגעים בריבונות במזרח העיר. לאחר שאבחר לראש העיר ירושלים בכוונתי לוודא שכל הגופים שמומנו על ידי אונר"א ימומנו על ידי הגופים הריבוניים בירושלים, עיריית ירושלים וממשלת ישראל ובכך תתחזק הריבונות הישראלית בעיר הבירה בכל חלקיה".

באונר"א זועמים: "אי אפשר לעשות דה-לגיטימציה לפליטים הפלסטינים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture