ועידת החינוך השנתית של ארגון "בצוותא" • הערב

ועידת החינוך השנתית שעל ידי ארגון "בצוותא" יארח הערב (ראשון) בבני ברק אלפי הורים ומחנכים, וחונכים בעולם הישיבות בוועידת החינוך שתעניק כלים מעשיים בנושאים חשובים ביותר העומדים על הפרק

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בימים האחרונים סיימו בועידת ההיגוי להכין את תכני הכינוס המקצועי, ומסכמים בסיפוק שהועידה שבוודאי תעניק בסיעתא דשמיא כלים מעשיים להמוני מחנכים והחונכים וכמובן ההורים, מכל החוגים והעדות.

עולם התורה והחינוך, ובהם ראשי ישיבות, מגידי שיעורים, משגיחים, מנהלי תתי"ם מחנכים ומלמדים – לצד אלפי הורים שהחינוך בראש מעייניהם, צפויים להשתתף בוועידת החינוך השנתית של "בצוותא", שהמבינים טוענים שיהפוך לאירוע המדובר של החינוך התורני בארץ ישראל, הן בשל תכניו המיוחדים, הן בשל המרצים, מחנכים מהשורה הראשונה, והן בגלל הכלים הלכה למעשה שרוכשים בשעות גדושות אלו. היערכות מיוחדת מתבצעת השנה במשרדי 'בצוותא' על מנת שהכנס יוכל לקלוט את כל הבאים לשעריה.

ארגון "בצוותא" קנתה לעצמה שם של כבוד בממלכת החינוך הפרטני בעולם הישיבות, שמאות חונכים יושבים דבר יום ביומו בהיכלי הישיבות ולומדים ביגיעה ובהתמדה עם התלמידים מכל המגזרים וכל החוגים, בנועם ובחן, בהשקעה מרובה בהבנת נפש התלמיד ובמיוחד להאהיב עליו תורה ויראת שמים שיצליחו לעלות במסילה העולה בית קל מתוך בריאות הנפש כשדגש מיוחד על בניית אישיות התלמיד לשו"ת.

הכנס השנתי בסימן: הענקת כלים מעשיים ופתרונות ליישום מיידי בעז"ה מאת גדולי המחנכים בשורה הראשונה בעולם החינוך התורני. השנה במיוחד צפויה הועידה לעסוק בציפור הנפש של עולם החינוך, ביסודות שעליו מתקיימים מוסדות החינוך בכל אתר ואתר.

בועידה שתתקיים ביום ראשון כ"ח תשרי, באודיטוריום רמת אלחנן ברח' רבינוב 4 בעיר התורה והחסידות בני ברק, במהלך הועידה יעסקו בנושאים הנבחרים הבאים שכל אחד מהם חשוב ביותר ונחוץ מאוד לבניין הילדים והתלמידים. החינוך של ההורים והמחנכים צפוי לעבור מהפך לטובה תודות לכלים שיינתנו בעז"ה בוועידה זו. פתיחת שערים בשעה 15.30.
ועידת החינוך יחולק ל4 מושבים כדלהלן:
א. מפת הדרכים בנושא 'מוגנות' הנוער, כללי זהב למידה ומניעה ובניית חוסן נפשי בריא
ב. חינוך בהקניית ערכים ואהבת הגמרא בלב התלמיד
ג. רב שיח עם הרבנים והמחנכים בנושאי חינוך
ד. הכרת מפת הנפש של הילד – החניך.

הנחיית הועידה בידיו האמונות של המחנך הדגול המרתה הנודע הרב נתן טאוב שליט"א משגיח רוחני בת"ת כלל חסידי באשדוד.
הנושא הראשון: א – מפת הדרכים בנושא הרגיש והחשוב לא פחות "מוגנות" הנוער, כללי זהב לשמירה ומניעה ובניית חוסן נפשי בריא, ע"י הרה"ג רבי שמעון ביניק שליט"א משגיח רוחני בישיבות קארלין ומגדולי המומחים בתחום, יציג את המצגת המאלפת, פרי פיתוח ייחודי לכנס, זאת בעקבות פניות רבות מאנשי השטח ובדיקות מעמיקות שנעשו בשנה החולפת והכרת נחיצות הענין. כאשר חלק מהנושא של 'מוגנות' יסוכם בצורה אומנותית ומעשית במצגת זו.

הנושא השני: חינוך בהקניית ערכים ואהבת הגמרא; נטיעת ערכים של תורה ומצוות, דביקות בה' ואהבתו – בלב הנפשות הרכות. ע"י אורח הכבוד יופיע בהדרתו מרן הגאון רבי חיים פינשטיין שליט"א ראש ישיבת 'עטרת שלמה', שיסביר בנאומו עד כמה נחוץ להחדיר מתיקות התורה בקרב הנוער בכדי שיישארו קשורים לתורה. בשיחתו המאלפת יעניק מספר עצות ודרכים לגרות את יצר הסקרנות של הבחורים מתוך נבכי סוגיות הגמרא, בכדי לחברם לדבריהם הקדושים של התנאים והאמוראים, ולהצליח בס"ד בהחדרת החשק ללימוד בקרב בחורי הישיבות וצעירי הצאן.

במושב השלישי ישאו דברים הנוגעים לכלל גילאי הילדים והתלמידים: הגאון רבי יהושע פינק שליט"א – דומ"ץ קהל מחזיקי הדת, יחד עם המחנך הנודע הרב משה בלוי שליט"א שניהם מראשי ארגון הנודע 'תושיה' שידברו על העוצמה שיש ביד ההורים והחונכים באשר הם, להשפיע על הדור הצעיר; הגאון רבי יהושע פינק שיעניק עצות, דרכים ורעיונות – בכל מה שקשור להנחלת הערכים והרב משה בלוי, שיוסיף להעניק כלים יעילים ותובנות נוספות ומסכמות בעבור אנשי החינוך, מחנכים, חונכים ומשגיחים בעולם הישיבות.
דגש מיוחד במושב זה הוא רב שיח עם הרבנים, שהקהל יוכל להעביר שאלות בכתב, ובס"ד הרבנים המחנכים הדגולים יענו ככל שיספיק הזמן שעומד לרשותינו.

המושב השלישי – הבנת נפש התלמיד / הילד – המחנך עתיר הניסיון הרב שמחה צישינסקי יו"ר 'קיוויתי' ומייסד שיטת תרפיית הבחירה CBT של צישנסקי. שיעניק סל כלים עשיר באופן פרקטי ומרתק ביותר, כדי שכל מחנך, יוכל להשתמש בהם בהצלחה, באשר הוא.

דברי נעילה ישא הרב חיים אייזנבאך שליט"א – מנהל אגף הכשרה של 'בצוותא' בו ימסור בס"ד בטוב טעם מידע על פרטי התוכניות לחנוכים ולהורים לשנה"ל הבעל"ט תשע"ט.

התכנים האיכותיים של הועידה נבחרו בקפידה על ידי הרבנים חברי ועדת ההיגוי של 'בצוותא', כנושאים שנוגעים בציפור הנפש של החינוך התורני המסור לנו מרבותינו ואבותינו, במטרה לקבל כלים בדרך ישראל סבא – לא רק בתיאוריה – אלא הלכה למעשה, באופן שכל מי שהחינוך יקר ללבו, יחזור הביתה עם אוצרות דעת ותבונה שיחכימו אותו ויחוללו את המהפך החיובי.

הציבור מתבקש לדייק בלוח הזמנים בכדי שהכנס יוכל להתחיל במועדו. עקב העומס הצפוי ובכדי שמארגני הכנס יוכלו להיערך ולקבל כראוי וכיאות את כל המשתתפים, כאשר לפי המידע שבידינו, צפוי גל גדול של מחנכים ואבות שיפקדו את הוועידה.
מתבקשים כולם לאשר את השתתפותם במרכז 'בצוותא' 072-2224422 שלוחה 4

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture