Abed Rahim Khatib/Flash90

דובר צה"ל מגיב לביקורת על אירועי הגדר: "האירוע לא יצא משליטה"

דובר צה"ל מגיב לביקורת על חוסר הדיווח על אירועי הגדר אמש וטוען כי מדובר בהחלטתו ולד בהוראה מלמעלה: "לא הייתה חדירה לשטח ישראל או פגיעה בתשתית ביטחונית פעילה. אחד המתפרעים חצה לשטח ישראל לזמן קצר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בימים האחרונים נמשכים כל העת מהומות על גדר המערכת כשלעיתים אף מצליחה קבוצת מחבלים לחצות את הגדר, להצית עמדת צ"הל ולחזור לרצועה. כוחות צה"ל מגיבים כל העת באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לפלג גוף תחתון לאלה שמסכנים חיים ובחסדי שמים הכל נשאר לבינתיים במרחב הגדר.

אך הדברים האלא לא חדשים, כבר מספר חודשים שבמחבלים מתפרעים על הגדר, אך בניגוד לעבר אז מי שדיווח לכלי כלי התקשורת ולעולם על הנעשה היה דובר צה"ל שפעל להוכיח לולם את הטרוריסטיות של ההפגנות. אך נראה שמאז שישראל מנהלת מגעים, לא ישירים כמובן, עם ארגון הטרור חמאס, בצה"ל ממעטים לספר לציבור ולעולם מהנעשה מהגדר. התוצאה היא שלעיתים מתפרסמים תיעודים בכלי התקשורת החמאסיים שמציגים את אירועי החדירה ללא כל תגובה ישראלית.

אתמול ההפגנות היו עוצמתיות במיוחד וכללו אירועי חדירה והתפרעות חמורים אך לא התקבלה שום הודעה מטעם דובר צה"ל. הדבר גרר ביקורת חריפה על כך שבישראל מעוניינים להסתיר את המציאות בכדי לא לפגוע במגעים. היום, רק בשעות הצהריים, דובר צה"ל הוציא הודעה בעניין וטען כי "בשום שלב האירוע לא יצא משליטה".

"בהפרות הסדר האלימות שהתקיימו אתמול בסמוך לגדר המערכת בחלקה הצפוני של רצועת עזה השתתפו אלפי מתפרעים. במהלך הפרת הסדר הסבו המתפרעים נזק לגדר הביטחון הישנה, שנמצאת בשטח הפלסטיני והציתו אותה (לא הייתה חדירה לשטח ישראל או פגיעה בתשתית ביטחונית פעילה באירוע זה). המתפרעים השליכו מטענים ורימוני רסס, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה״ל" מסר דובר צה"ל.

עוד הוסיף "כמו כן, אחד המתפרעים חצה לשטח ישראל לזמן קצר, הצית באמצעות בקבוק תבערה עמדה צבאית נטושה הסמוכה לגדר, העמדה הוצתה וכבתה מיד. אין נפגעים ונגרם נזק לרשת הסוואה בלבד. במהלך הפרת הסדר האלימה פעלו הלוחמים למניעה של חדירה רחבה לשטח הארץ. מדיניות הפעלת הכוח למול פגיעה בתשתיות ביטחוניות וחדירה לשטח ישראל ברורה וממומשת באופן יום יומי בחודשים האחרונים".

לסיום ציין כי "האירוע נשלט בתצפית ובאש מתחילתו ועד סופו ובשום שלב לא יצא משליטה, הלוחמים פגעו בעשרות מתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי לעבר הפורעים בהתאם להוראות הפתיחה באש. כוחות צה״ל ימשיכו לפעול להבטחת ביטחון תושבי האזור, למול ניסיונות טרור שונים, כפי שעושים כל העת".

הכתב הצבאי ש'ידיעות אחרונות' כתב לאחר ההודעה כי "דובר צה״ל הבהיר לי שלא קיבל שום הנחיה על המדיניות התקשורתית אתמול. ההחלטות בנושא לטוב ולרע שלו. הוא תיקן בהודעה שיצאה לפני מספר דקות אז לפחות אחריות יודעים לקחת בדוצ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture