Yaakov Lederman/Flash90

גפני: "ראש עיר חרדי לא מאיים על תושבים אחרים"

המטה המרכזי של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול אירח אמש את כל ראשי המפלגות החרדיות שהתאחדו יחדיו למען הצלחת הרשימה המשותפת ובניצחון בראשות העיר. "בית שמש גדלה מהבחירות האחרונות בעוד כ-15000 מצביעים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המטה המרכזי של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול אירח אמש את כל ראשי המפלגות החרדיות שהתאחדו יחדיו למען הצלחתו של ראש העיר המכהן. במעמד השתתפו שר הפנים אריה דרעי, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו"ר סיעת יהדו"ת מוזס, יו"ר ועדת המדע אורי מקלב, ראש עיריית בני ברק ומזכ"ל אגו"י חנוך זייברט, סגן ראש עיריית בני ברק ומנהל המחלקה המוניציפלית של דגה"ת מנחם שפירא, חברי מועצת העיר מכל הסיעות החרדיות והמועמדים החדשים שמתמודדים ברשימות יהדות התורה וש"ס למועצת העיר.

לדברי מנחה האירוע, חנוך ברסלר, בית שמש גדלה מהבחירות האחרונות בעוד כ-15000 מצביעים ומתוכם 12 אלף בשכונות החרדיות, כך שאם בבחירות שעברו הפער בין המועמד החרדי למועמד החילוני עמד על 2%, הפעם כבר הפער עומד על 20% ויותר.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בדבריו במעמד כי בית שמש מתאחדת יחד וזו ברכה גדולה, כל היהדות החרדית עם אחדות מלאה וזה כבר מתכון ברור לסייעתא דשמייא. בדברים התייחס הרב ליצמן גם לבקשתו של ראש העיר להקים בית חולים בבית שמש, ואמר כי נכון לעכשיו יש החלטת ממשלה להקים בית חולים נוסף בבאר שבע ובקרית אתא. בית שמש לא נמצאת ברשימה, אבל אם אכן תוכניותיו של ראש העיר יגשימו את עצמם להכפיל את בית שמש, וודאי שזה יביא לשינוי החלטה לטובת בית שמש.

שר הפנים ויו"ר תנועת אריה דרעי אמר בפתח דבריו כי הוא נרגש לראות את האחדות בבית שמש, כל המפלגות למען ראש העיר ר' משה אבוטבול איש תנועת ש"ס שזכה עוד שמרן הגר"ע יוסף זצ"ל יעמיד אותו בראשות העיר. "ר' משה אבוטבול הוא אחד מראשי הערים המצויינים ביותר שיש בארץ, הוא קיבל את העיר במצב כלכלי קשה, הוא הוביל תוכנית התייעלות והוציא את העיר מהשבר, ואף זכה על כך השנה ל'פרס ניהול תקין' ממשרדי הפנים והאוצר. העשייה הברוכה שלו הביאה לכך שאנו מכניסים אותו גם ל'תוכנית המראה', ומשרדי ההמשלה יגבירו את התמיכה שלהם בבית שמש בכדי לתת לה עוגנים כלכליים".

"ככלל", הוסיף שר הפנים, "ר' משה אבוטבול הוא אשף תקציבים, אין עוד ראש עיר כאן שהצליח להביא כל כך הרבה תקציבים לעיר כמוהו, הוא אומנם איש צנוע, אבל ממוקד מטרה, ולכן יש לו סייעתא דשמייא גדולה להקים עיר ואם בישראל".

בהתייחסותו למערכת הבחירות אמר שר הפנים "בית שמש היא עיר גדולה, חשבנו כי אחרי הניצחון הקודם בבחירות יבוא השקט לעיר, אבל מה לעשות שוב רוצים לאתגר אותנו, ולכן מה שחשוב זה לצאת מהאדישות, בכדי שהניצחון הפעם לא יהיה על שברי אחוזים, אלא על 20% ומעלה, ובית שמש תוכל אחת ולתמיד להיכנס לרגיעה, ולא להגיע למאבקים מיותרים".

יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני אמר בדבריו כי בית שמש היא עיר לדוגמא, יש בה עסקני ציבור למופת, ויש בה ראש עיר שעובד ביחד ובהרמוניה למען הציבור. "יש כאן הפעם מערכה גדולה, מערכה על הלגיטימיות שלנו כציבור חרדי להציג את עצמנו. אנו שומעים כאן קולות של כל אלו שחושבים שהם יודעים יותר טוב מאתנו איך לנהל את הציבור, וזה דבר מביש ומעליב, אבל אנחנו אסור לנו להתבלבל, עלינו להיות ממוקדי מטרה, ולפעול למען הציבור החרדי, ואם אנחנו לא רוצים לחזור אחורה לימים שאדם חרדי היה כאן בעיר סוג ב', עלינו לאחד את כל המחנה למען שמירת בית שמש בידיים טובות".

גפני הוסיף בדבריו: "ראש עיר חרדי לא מאיים על תושבים אחרים, הוא צריך לתת לכל התושבים את השירות המגיע להם בזכות ולא בחסד, אבל למרבה הכאב כשמדובר בציבור חרדי, אם ראש העיר הוא לא משלנו מתחילים ההסתבכויות, תביא מסמך זה ומסמך אחר, דוחים בלך ושוב, וזכויות הציבור החרדי נרמסות".

יו"ר סיעת יהדות התורה חה"כ מנחם אליעזר מוזס אמר בדבריו כי שאלת בית שמש היא שאלה קיומית לרבבות משפחות חרדיות שעדיין לא גרות כאן. הציבור החרדי מגורש מכל מקום, המדינה בונה במחיר למשתכן כ-200 אלף יחידות דיור, אף אחד מהם לא לציבור החרדי, ואם בית שמש תיפול לידיים אחרות, יסגרו השערים לציבור החרדי, ולא יהיה מקום למשפחה חרדית להגיע לקורת גג משלה. מוזס שיבח בהמשך דבריו את האחדות בבית שמש, ואמר כי לפני כיובל שנים היו כמה מפלגות שרצו לבחירות, וטענו כי בכך יוכלו להגביר את מספר הקולות, אך כ"ק מרן האדמו"ר ה'אמרי חיים' מויזניץ זצ"ל זעק על כך, ואמר כי אין ברכה יותר משלום וזה הרווח הגדול ביותר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב גפני-קראתי את הנאום שלך על חשיבות ראש עיר חרדי והתמוגגתי מכל מילה,עכשיו רק נעשה העתק-הדבק לירושלים…(הסבר קצר למי שלא הבין-עליזה בלוך המתמודדת בב"ש מול אבוטבול הינה אשה דתיה ששומרת תרי"ג מצוות ולא התבטאה בשום דבר נגד יהדות או חרדים ולא משתמשת כלל בכל מהלך הקמפיין בתמונתה מתוך התחשבות בחרדים אז במה היא שונה ממשה ליאון? שהיא לא נאמנו של עוכר ישראל כאביגדור ליברמן מה שליאון כן?)

לצחוק או לבכות ?
מה עם ירושלים?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture