נתניהו וליברמן מחריפים את הטון; הקבינט יתכנס כדי לדון בהסלמה

המתיחות בדרום: רה"מ ("חמאס לא הבין את המסר") ושר הביטחון: ("שלב האין ברירה מאחורינו. צריך להנחית מכה קשה על חמאס") מאבדים סבלנות ומחריפים את הטון. הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס בהמשך היום כדי לדון בהתפתחויות האחרונות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המתיחות בדרום: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום למצב בדרום ושיגר מסר מאיים לחמאס: "הוא לא הבין את המסר. אנחנו קרובים לפעילות מסוג אחר בעזה. חמאס יספוג מכות קשות ביותר".

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס בשעות הקרובות כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בגיזרת הדרום.

בתוך כך, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, העניק הבוקר ראיון לוחמני במיוחד לאתר YNET במהלכו יותר מרמז על ההיתכנות הממשית של מבצע צבאי בעזה כבר בזמן הקרוב.

"לפני שהולכים למלחמה, חייבים למצות את כל האופציות האחרות, כי כשאתה שולח חיילים לקרב אתה מבין שכמה מהם לא חוזרים הביתה. חובה עלינו למצות כל דרך אחרת, כל אפשרות אחרת. בכניסתי למשרד הביטחון אמרתי – לישראל אין שום זכות, אין אופציה, אין את הלוקסוס לנהל מלחמות יש ברירה. אנחנו יכולים לנהל אך ורק מלחמות אין ברירה. בחודשים האחרונים עשינו כל מאמץ, הפכנו כל אבן והשלב הזה של אין ברירה מאחורינו", אמר ליברמן בפתח הראיון.

הוא הוסיף: "חמאס הפך אלימות על הגדר לנשק אסטרטגי שבאמצעותו הם מקווים לשחוק את יכולת העמידה ואת ההרתעה שלנו. באמצעות אלימות על הגדר הם רוצים להפעיל לחץ גם על הציבור הישראלי וגם על ממשלת ישראל. הדלקים לא ישנו את המצב. חמאס נחוש להמשיך באלימות עד להסרת המצור באופן מלא בלי להגיע להסדר בנושא שבויים ונעדרים, בלי לוותר על הסעיף המרכזי – השמדת מדינת ישראל – וכמובן בלי פירוז. המצב הזה בלתי אפשרי. הגענו לרגע שחייבים להנחית מכה הכי קשה שאפשר על חמאס, אבל הדבר אני מניח יגיע לקבינט והקבינט יצטרך להחליט".

ליברמן נשאל: ככל שזה תלוי בך – מבצע צבאי בעזה בלתי נמנע? והשיב: "אני חושב שאנחנו הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ, ניסינו למצות כל אפשרות". לדבריו, "צה"ל נמצא במוכנות שיא מאז 67'. כמובן כשאתה מדבר על המכונה הענקית כמו צה"ל, 700 אלף איש, עשרות אלפי כלים, תמיד יש מה לשפר, תמיד יש מה לסדר ובהחלט יש חלק מהביקורת שאני מקבל חלק עניינית, חלק יש טעויות".

עוש מדברי ליברמן בראיון: "מה שאנחנו רואים בפועל, כולל אתמול מאיסמעיל הנייה, שאין שם כוונה להפסיק את האלימות על הגדר. זה לא משנה מה אני אתן. הגענו לאותו רגע שצריך לקבל החלטות. מי שמוסמך לקבל את ההחלטות זה הקבינט, אבל אני עוד פעם רוצה להדגיש שאנחנו מנהלים מדיניות נחושה ועקבית".

על המתיחות עם השר בנט: "אני מציע שכל אחד יטפל בתחומו. אני לא מוכן להתייחס לנער גבעות מרעננה ולא לטוקבקיסט מבית יהודי. אני פועל לפי משנה סדורה. הגשתי מסמך מסודר עוד בסוף 2016 ופרסמתי בכל כלי התקשורת מה תפיסתי לגבי רצועת עזה..אני לא עוסק בפוליטיקה, אני עוסק בביטחון ומה שמנחה אותי אך ורק ביטחון. אני חושב שאני פועל באחריות, שיקול דעת ויש לי ניסיון של יומיים-שלושה בתפקידים הכי רגישים במדינת ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture