נתניהו לאופוזיציה: "מה שבאמת מטריד אתכם זה אובדן השמאלקרטיה"

ראש הממשלה נשא היום נאום סוער במליאת הכנסת והתקוטט עם האופוזיציה: "יש אנשים שטוענים כי 'גנבו להם את המדינה', המדינה שלנו לא גנובה, היא מגניבה" • על הגיוס: "אני מקווה שנעביר בקרוב את חוק הגיוס מתוך הכרה בחשיבות התורה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום אחר הצהריים נפתח כנס החורף של הכנסת שבמרכזו נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלכו התייחס לנושאים המדיניים והביטחוניים וגם התקוטט עם חברי הכנסת של האופוזיציה. במהלך נאומו הוצאו מהאולם חברי הכנסת תמר זנדברג ואחמד טיבי.

נתניהו שיבח את עצמו על עשור של ניהול המדינה, "העשור הזה היה עשור מופלא, של יציבות, ביטחון, שגשוג, בנייה ופריחה מדינית. כל ההישגים הללו הושגו כשאנו מצויים בעין הסערה. המזרח התיכון סוער וגועש סביבנו, אבל בניווט אחראי ובוטח לא נתנו לסערה לטלטל אותנו".

ראש הממשלה התייחס לתהליך השלום עם הפלסטינים ואמר כי, "אנו נכונים לחדש את המו"מ לשלום עם הרשות הפלסטינית. השלום הוא משאת נפשנו, ואני עושה הכל כדי למנוע מלחמות מיותרות. אך אם נידרש לפעול מול אויביינו – הם ירגישו היטב את נחת זרוענו. המכשול לשלום אינו אצלנו – הוא אצל הפלסטינים"

על מערכת היחסים עם ארה"ב אמר נתניהו כי, "ביססנו את יחסינו עם ידידתנו הגדולה ארה"ב, ואני מבקש להבהיר – השגנו זאת לא על ידי הרכנת ראש, אלא תוך עמידה איתנה על האינטרסים הלאומיים והביטחוניים שלנו. טראמפ הביא את שיתוף הפעולה בינינו לגבהים חדשים".

ראש הממשלה הוסיף כי "אנחנו פועלים נגד איראן בסוריה גם בימים אלה ממש". לדבריו, "נמשיך לפעול בכל כוחנו לדחוק אחורה את איראן. מהעז הזה יוצא מתוק – בגלל האיום האיראני המשותף וההערכה העצומה כלפינו, ישראל קרובה למדינות ערביות רבות כמו שלא הייתה מעולם. אני מאמין שהקשרים יתרחבו עוד יותר, לא רק בהסתר אלא בהדרגה גם בגלוי".

רה"מ פונה לאנשים אשר לדבריו טוענים כי "גנבו להם את המדינה" ואומר: "המדינה שלנו לא גנובה, היא מגניבה". לקריאות האופוזיציה הגיב כי, "מה שבאמת מטריד אתכם זה לא אובדן הדמוקרטיה, אלא אובדן השמאלקרטיה – השליטה שלכם".

נתניהו הוסיף כי: "ביקורת עניינית היא דבר הכרחי בדמוקרטיה, אבל אתם נתפסים להגזמות קיצוניות, להשמצות שאין להן קשר למציאות, כאילו אנחנו בדרך למדינה פשיסטית. העם שלנו לא יפקיד בידיכם, משמיצי המדינה, את הנהגת המדינה".

יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני נאמה לאחר מכן ואמרה כי, "זה המושב האחרון של הכנסת העשרים ואני מקווה שזוהי הכנסת האחרונה שבה בנימין נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל. זה לא עניין אישי, זה עניין לאומי. אני מייצגת כאן מיליונים מאזרחי ישראל, אלה שראש הממשלה שלהם קורא להם בוגדים ועוכרי ישראל. ה"חטא" הנורא שלהם זה שהם חושבים אחרת ממך. הרי לא נאמנות למדינה אתה רוצה, אלא נאמנות אישית לך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture