גבאי בשדרות

"נמאס מהממשלה שמחזקת את החמאס. הגיע זמן תגובה"

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, פנה לנשיא מועצת הביטחון בבקשה לגנות את ירי הרקטות. פוליטיקאים ימין ומשמאל דורשים עמדה תקיפה מול החמאס: "יש להנחית מהלומה קשה וכואבת על חמאס ומנהיגיו שממזמן עבר את הגבול"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון, פנה הבוקר (רביעי) לנשיא מועצת הביטחון של האו״ם בבקשה לגנות את ירי הרקטות שארע במהלך הלילה לעבר הדרום. ״מדינת ישראל קיבלה תזכורת נוספת לטרור של ארגון החמאס שירה אמש רקטות לעבר בתי מגורים בדרום הארץ. מדובר במחבלים נפשעים, שגרמו לילדים קטנים לרוץ ממיטתם לעבר מרחב מוגן באמצע הלילה עד אשר לקו בהתקף חרדה אל מול המראות של ההרס והחורבן״, כתב השגריר לנשיא המועצה. ״ברגעים אלו מצופה לשמוע ממועצת הביטחון קול גינוי ברור נגד החמאס במקום לתת לגיטימציה לארגון ׳בצלם׳ שהוזמן לדיון המועצה מחר ונערך להכפיש את חיילי צה״ל״ סיכם השגריר.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "נמאס מהממשלה שמחזקת את החמאס. נמאס מממשלה שמאפשרת לחמאס לפגוע ולשבש את החיים של אזרחי הדרום. נמאס מהכישלונות הבטחוניים של נתניהו ומהסיסמאות החלולות של ליברמן ונמאס מקבינט שמערב פוליטיקה בבטחון המדינה. מחזק את תושבי הדרום".

יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד התייחס לפני זמן קצר לירי הרקטה לעבר באר שבע הלילה. "פגיעה ישירה של רקטה בבית בבאר שבע. אין לימודים בעיר. החמאס הפסיק לפחד ונתניהו מסתתר מאחורי מריבות בנט-ליברמן. מי שרוצה כל הזמן קרדיטים על הצלחות, שייקח גם אחריות על כשלונות. עד מתי החמאס יכתיב את המציאות בדרום?", שאל לפיד.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), בתגובה לירי הרקטה לעבר באר שבע, מזהיר: "איננו חפצי מלחמה, אבל אנחנו אחראים לחיי אזרחינו וחיילינו ולביטחון מדינתינו. לכן, הגיע זמן תגובה! מי שיברח מטרור, אחראיות ותגובה גם כעת, לאחר הטיל שנפל בבאר שבע ללא נפגעים, עלול להיות אשם במידה ויפלו עוד טילים חס ושלום עם נפגעים. הגיע זמן תגובה מרתיעה – פגיעה בראשי החמאס. למען ביטחון ישראל".

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), עוזר שר הביטחון לשעבר, הגיב להסלמה בדרום. "הבוקר, לאחר הירי לבאר שבע ובזמן פעילותו של צה"ל, אנו נותנים גיבוי מלא לממשלה ולכוחות הביטחון כדי להחזיר את השקט לתושבי עוטף עזה והדרום. אני מחזק את התושבים על כושר העמידה שלהם. יש להחזיר את כח ההרתעה, להנחית על החמאס מכה קשה, כך שיבין שלשיבוש חייהם של מיליוני אזרחי ישראל, יש מחיר כבד. ישראל חזקה יותר מתמיד, ותעשה את הנדרש כדי להחזיר את תחושת הביטחון ולהגן על אזרחיה"

שר הביטחון לשעבר ח״כ עמיר פרץ התייחס לירי הרקטות הלילה מעזה לעבר באר שבע וגוש דן. "אי אפשר לבצע את אותן הפעולות ולצפות לתוצאות שונות. הגיע הזמן שהדרג המדיני והדרג הצבאי יגבשו החלטות חד משמעיות, ויבהירו לחמאס שהוא נושא באחריות לכל תקיפה מרצועת עזה וכי הוא משחק משחק מסוכן שעלול לקרוע את החבל שמתוח עד לקצה. התנהלותה האחראית של האם שהובילה לממ״ד את ילדיה מנעה נפגעים בנפש, והיא צריכה להפוך סמל ודוגמא כיצד על האזרחים להתנהג בתקופה מתוחה זו".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, התייחסה להסלמה בדרום ולשיגור שתי הרקות לעבר באר שבע וגוש דן. "יש להנחית מהלומה קשה וכואבת על חמאס ומנהיגיו שממזמן עבר את הגבול – תרתי משמע. יש לפעול בנחישות ובעוצמה כדי להשיב את ההתרעה הישראלית שנשחקה וכמובן את הביטחון ליושבי הדרום. ישראל לא רוצה מלחמה, אך עליה לעשות הכל כדי להגן על אזרחיה וגבולותיה".

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני), יו"ר ועדת המשנה למוכנות צה"ל, התייחס להסלמה בדרום. "אנו מתדרדרים למלחמה שאנו לא חפצים בה בשל אוזלת ידו של קבינט העוסק בקרבות פנימיים מתוקשרים במקום ביוזמה וקידום מהלכים. אסור היה לנו להגיע למצב המזעזע של הרס בית בב"ש, פגיעה אחת שיכולה להצית את השטח. הקבינט חסר כיוון, לא יוזם וההרתעה נשחקת – הוא ממשיך לשחק לידיי חמאס שקובע את גורלנו".

חה"כ מאיר כהן (יש עתיד), תושב הדרום: "הנס הגדול שאירע הבוקר בבאר שבע, כבר לא מותיר ספק. בעוד ראש הממשלה מלאה את תושבי הדרום בשיח על הסדרה, ממשיך חמאס להכות בישראל ולהכתיב את שגרת חיי תושבי הדרום. חוסר קבלת ההחלטות של נתניהו מקומם, ונדאלת השאלה, עד מתי הוא יאזוק את ידי צה"ל. כנראה שרקטה בלב ליבה של הנגב, גם כן משעממת אותו".

ח"כ איציק שמולי: "ממשלה משותקת ומסוכסכת שרוצה בהסדרה אבל בעצם פוחדת להחליט עליה, הביאה להתעצמות החמאס ולשחיקת ההרתעה שהשיג במאמץ הצבא. קבינט חסר אחריות שמצטיין בהדלפות, במריבות ובהכרזות חלולות הפך את ארגון הטרור המתועב לבעל הבית האמיתי – ברצותו יישובי הדרום חיים; ברצותו הופכים לבשר תותחים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הסיכויים שלך להיות ראש ממשלה אתה יודע מה אפילו שר או יודע מה אפילו יו"ר האופוזיציה הם קטנים יותר אפילו מסיכויין של ליאון להיות ראש העיר הבא של ירושלים… (למי שלא מתמצא-ליאון הוא המועמד עם הסיכויים הנמוכים ביותר מבין כל המתמודדים)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture