אחרי שגם הטיוטה וורסו יורדת מפס הייצור ומחיריהם של רכבי הפנאי עם שבע מושבים נושקים למאתיים אלף ₪ החלטנו לחפש אלטרנטיבה זולה. המסחרית של רנו בגירסתה הארוכה בשם גרנד קנגו, מציעה רכב שבע מקומות במחיר משתלם, אז שמנו את שלט "פקח יקר, אני רק פורק סחורה" ויצאנו לדרך

הקנגו של רנו הוא רכב מסחרי ותיק ואמין ממיטב התוצרת הצרפתית, כמסחרי הוא לא מציע פינוקים מיוחדים, אין לו מסך מולטימדיה או בקרת אקלים ובשונה מהגרסאות הקצרות של הקנגו שמגיעות עם תיבה אוטומטית כאופציה, הגירסא הזו מגיעה רק עם תיבת ששה הילוכים ידנית וקלאץ'.

אנחנו לא מחפשים עיצוב מיוחד ברכב מסחרי, כך שאין לנו הרבה מה לכתוב בנושא, מעבר לזה שניתן לשים לב שהוא יוצא דופן באורך שלו אבל כן שמנו לב לידיות הרכב בצבע כסוף ושהטמבון מגיע בצבע הרכב , נאה יותר ומאידך חשוף יותר לשיפושי חנייה.

רשימת האיבזור ברכב מסחרי, לא ארוכה בדרך כלל וגם כאן המצב לא שונה, אבל יש כאן את כל מה שצריך, תאים גדולים למסמכים ופנקסי חשבוניות, מזגן חזק ויש גם בקרת שיוט.

מערכת מולטימדיה אין כאמור, ממזמן לא ישבנו ברכב שיש לו רדיו דיסק… מאידך הוא איכותי והבלוטות' שלו מקורי.

הדבר הבולט ביותר היא הראות החוצה, עם קורות צד קטנות וחלון קדמי ענק. ההרגשה כאילו נוהגים ברכב דו גלגלי וחבל שכמעט אף יצרן לא חושב על הצד הפרקטי הזה.

מאחור יש דלתות הזזה שמתאימות מאד למיניוואן, רק שקשה לפתוח אותם מבחוץ וכמעט בלתי אפשרי לילדים לפתוח אותם מבפנים. המרווח לרגליים מצוין ויש גם מסילות, התקרה גבוהה מאד ונותנת תחושה מרווחת וגם לרוחב המצב כאן מרשים. החלונות גדולים ורואים היטב מה קורה בחוץ, זה גם מכניס חום לרכב ואת זה ניתן לסדר בעלות לא גבוהה ע"י השחרת חלונות, מה שחסר זה פתחי מיזוג אחוריים ויש לציין שזה אביזר לא מקובל ברכב מסחרי, אחרי עשרים דקות נסיעה המזגן החזק משתלט על חלל הרכב ודי נעים.

הכניסה לשורה השלישית מצוינת בעיקר מצד ימין, להפתעת היושבים שם המקום מאד מרווח לרגליים ונשאר אפילו מקום לעגלה ומטען.

הייעוד המסחרי מתחיל רגע אחרי שהמשפחה יוצאת מהרכב הכיסאות של השורה השלישית ניתנים להסרה פשוטה, מושבי השורה השנייה מתקפלים כמעט לרצפה ואפשר לפתוח חברת הובלות…

המנוע של הקנגו, הוא דיזל כמובן בנפח 1.500 סמ"ק שמספק 110 כ"ס ועושה את עבודתו מצוין גם כשהוא תחת עומס לא קל, בנסיעה רגועה ללא נוסעים (וללא עליות…) הוא גם מתגמל בצריכת דלק של 25 ק"מ לליטר ומעל 1.000 ק"מ בין תדלוק לתדלוק.

שהחזרנו את הרכב לסוכנות ביקשנו לברר את מחירו, הוא עומד על 145.000 ₪ , בפועל נאמר לנו באולם התצוגה תוכלו לקבל אותו בהנחה ענקית ללא משא ומתן מיוחד, כך שללא ספק מדובר כאן בהצעה משתלמת במיוחד

סיכום:
יתרונות: המון מקום לכולם, צריכת דלק מצוינת, זול לרכישה
חסרונות: ללא תיבה אוטומטית, ספרטני ופשוט