צילום: יעקב לדרמן / פלאש 90

"מוישה מוישה": בית המשפט דחה את הערר והכשיר את מועמדות אבוטבול

בדרך לניצחון? ביהמ"ש המחוזי דן הבוקר בבקשה לפסול את מועמד המפלגות החרדיות לראשות העיר בית שמש ובסופו של דבר הוחלט לדחות את הערר • "תוצאה זו איננה גורעת מזכותם של שני הצדדים להתמודד ומשאירה את גורל הבחירות בידי התושבים"

היחיד שינצל? בצל פסילת מועמדותו של פינדרוס באלעד ופסילת מועמדותה של קליש בחיפה התקיים הבוקר בבית המשפט המחוזי בירושלים דיון בעתירה לפסול גם את מועמד המפלגות החרדיות בבית שמש, כשבסופו של דבר החליט השופט אברהם רובין לדחות את העתירה ואף חייב את העותרים בהוצאות משפט.

הנימוק לתביעה אותו הגיש חבר מועצת העיר בית שמש, ריצ'ארד פרס, הוא בטענה לפגם פרוצדורלי שנפל בעת הגשת ההתמודדות, הנוגע לשעה שבה היא הוגשה.

ההחלטה בעתירה התקבלה לאחר כמה דעות, אך כבר מדבריו של השופט אברהם רובין, במהלך הדיון, ניתן היה להסיק כי הוא צפוי לדחות את העתירה על הסף, כשאף הביע חוסר נחת וחוסר הסכמה עם טענות העותרים, תוך שהוא מצדד שוב ושוב בתשובות ההגנה. בנוסף הוא המליץ לעותרים למשוך את העתירה תוך שהוא מציין "אני מציע לכם להתמודד בבחירות בצורה דמוקרטית ולא באמצעות בית המשפט".

בפסק הדין בו הוחלט לדחות על הסף את העתירה, כתב השופט, כי "תוצאה סופית זו, היא תוצאה ראויה כאשר היא איננה גורעת מזכותם של שני הצדדים להתמודד בבחירות, והיא משאירה את גורל הבחירות בידי תושבי הרשות המקומית", כשאף חייב את העותר ריצ'רד פרס וסיעת "בית שמש שלנו" בהוצאות משפט בסך 15,000 שקלים.

בתוך כך, המועמדת לראשות העיר חיפה, עינת קליש, הודיעה הבוקר רשמית כי היא תעתור לבג"ץ בעקבות ההחלטה לפסול את מועמדותה. "נעתור לבג"ץ. ממשיכים כרגיל", כך קליש בהודעה רשמית.

דרמה גם בחיפה: ביהמ"ש פסל את המועמדת שנתמכה ע"י 'דגל התורה'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו