אלעד בדיון. צילום: האו"ם

"תתבייש לך, משת״פ": מנכ"ל בצלם לצד השגריר הפלסטיני באו"ם

מנכ"ל ארגון השמאל הקיצוני הוזמן לכינוס הקבוע של מועצת הביטחון על במצב במזרח התיכון, לצד השגריר דני דנון, השגרירה היילי, שליח האו"ם למזרח התיכון והנציג הפלסטיני באו"ם. "המדיניות הבלתי חוקית של ישראל נמשכת יותר מ-50 שנה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מועצת הביטחון התכנסה הערב (חמישי) לדון במצב במזרח התיכון, בדגש על "השאלה הפלסטינית". בדיון משתתף גם מנכ"ל ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם' חגי אלעד, שהוזמן לשאת דברים – למרות המחאות מצד גורמים מדיניים בישראל. השגריר דני דנון ציין כי מדובר בדיון האחרון בנושא בהשתתפות שגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי, שתעזוב בסוף השנה את תפקידה.

הדיון, שמתקיים בכל שלושה חודשים, כולל סקירה של שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב, לצד נאומים של דנון, הנציג הפלסטיני ריאד מנסור ושגרירת ארה"ב היוצאת, ניקי היילי.

מנכ"ל בצלם, חגי אלעד, אמר בדבריו כי "קשה ואולי אף בלתי אפשרי לבטא את עוצמת ההשפלה, הזעם והכאב שהם מנת חלקו של עם שזכויות האדם נשללות ממנו זה יותר מחמישים שנה. כאן, באולם זה, קשה להביא לידי ביטוי את המשמעות המוחשית, בשר ודם, של החיים החשופים שנאלצים הפלסטינים לשאת תחת הכיבוש. אולם, הקושי האמיתי אינו זה, אלא זה הטמון בהתמודדות עם מציאות בלתי נסבלת זו מדי יום ביומו, בניסיון לחיות, לגדל משפחה ולפתח קהילה תחת תנאים אלה".

"חלפו שנתיים מאז היה לי הכבוד לנאום בפני המועצה. שנתיים נוספות של כיבוש – שנתיים שבהן נמשכה השגרה שהתקבעה ב-49 שנותיו הראשונות. מאז דיברתי בפניכם, כוחות הביטחון הישראליים הרגו 317 פלסטינים, ופלסטינים הרגו 13 ישראלים. ישראל הרסה 294 בתים של פלסטינים וכוחות הביטחון המשיכו לעצור אנשים, בהם קטינים, באופן יומיומי; מתנחלים השחיתו ועקרו אלפי עצי זית וגפנים; חיילים המשיכו להיכנס כדבר שבשגרה לבתים פלסטיניים, לעתים באישון לילה, כשהם מעירים ילדים, רושמים את שמותיהם ומצלמים אותם; פלסטינים איבדו אין ספור שעות בהמתנה במחסומים ללא שום הסבר. כך ממשיכה שגרת הכיבוש באין מפריע".

נתניהו: "כיצד אני מגדיר את בצלם? חרפה. כך אני מגדיר אותם"

אלעד שישב בדיון לצידו של השגריר הפלסטיני התייחס בהרחבה לנעשה גם בגבול הרצועה והאשים את ישראל בכך שה"הפכה לכלא ענק תחת כיפת השמיים". לדבריו יש מדינות מתוכננת של ישראל שמשתווה בהתנהלותה אל מול גל המחאות ברצועת עזה, ותכניותיה עבור קהילת הרועים של ח'אן אל-אחמר. לדבריו "בניגוד לטענת ישראל, לצעדים אלה אין כל קשר לביטחון".

"אינני בוגד ואינני גיבור. הגיבורים האמיתיים הם הפלסטינים אשר נושאים בנטל הכיבוש באומץ ובנחישות; שמתעוררים באמצע הלילה למצוא חיילים פושטים על בתיהם; שיודעים שאם ייהרג בן משפחה, אין כמעט סיכוי שמישהו ייתן על כך את הדין; ושנאחזים באדמתם בידיעה שהבולדוזרים יגיעו במוקדם או במאוחר".

לסיום אמר כי "ישראל בוחנת את נחישותה של הקהילה הבינלאומית כדי לראות עד כמה תוכל למתוח את הגבול, ובאיזו מהירות תוכל להתקדם. מה שעלול להתרחש בכל יום בח'אן אל-אחמר יקבע את גורלן של קהילות פלסטיניות בכל רחבי הגדה המערבית. נכון לעכשיו, ישראל ממשיכה בהכנות לביצוע ההריסה. הצהרות רמות דרג מרחבי העולם לא הביאו לשינוי כלשהו – אפילו לא ההצהרה המשותפת שפרסמו חמש החברות האירופאיות הנוכחיות במועצה ב-20 בספטמבר, יחד עם איטליה – שהיתה חברה בעבר ועם בלגיה וגרמניה – שיהיו חברות בעתיד".

השגריר הפלסטיני ריאד מנסור הודה לאלעד על דבריו, ואמר כי "נאומו חשף עוד טפח מהמציאות המדאיגה של אנשים שזכויות האדם שלהם מופרות. הפעולות הללו מחלישות את הסיכוי ליציבות ושלום". שליח האו"ם למזרח התיכון מלאדנוב, אמר בהתייחסו למצב ברצועת עזה כי "ככל הנראה, אנחנו על סף עימות הרסני נוסף. נדרשות יותר ממילים כדי למנוע אותו". עוד הוסיף, כי ברצונו "לנצל את ההזדמנות הזו כדי להודות לממשלת קטאר על העברת 16 מיליון דולר לשם אספקת החשמל ברצועה".

לאחר מכן נאם שגריר ישראל באו"ם דני דנון ותקף בעברית את אלעד: "מר אלעד, אתה אזרח מדינת ישראל שמשרת את האויבים שלנו. הם משתמשים בך נגדנו. חיילי צה"ל שומרים עליך ואתה בא לפה כדי להכפיש אותם? תתבייש לך, משת״פ", אמר דנון. קודם הדיון אמר דנון כי "'בצלם', שהוכיח כבר שהוא משתף פעולה עם אויבי ישראל, עושה את זה הפעם עם מדינה שכינתה את חיילי צה"ל 'רוצחים'. זוהי לא רק בושה וחרפה לארגון – אלא גם חציית קווים אדומים של מדינות זרות עם אג'נדה אנטי-ישראלית שמממנות ומזמינות אותו לתת 'עדות' נגדנו. 'בדיון נחשוף לא רק את ההסתה והשקרים של הפלסטינים אלא גם את אלו של חגי אלעד ו׳בצלם׳, ונמשיך להגן על ישראל והאמת".

‏בהמשך דבריו חשף דנון בדיון ספר שמחולק בבתי הספר ברשות הפלסטינית ובו מוגדרת דלאל מוגרבי, שרצחה 38 ישראלים בפיגוע טרור, כ"גיבורה" ו"הכתר של האומה": "זו הסיבה שילדים מעדיפים להרוג ישראלים במקום למצוא עבודה. זה מתחיל בביה"ס ונגמר בפיגוע בברקן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הליצן הזה נקרא על שם נביא..
לאן הגענו.
קמים בפרץ אין.

אנא לסלק את מנכ"ל בצלם ולהקיאו ממדינת ישראל וארץ ישראל בכלל.
הוא אינו חלק מעם ישראל וזכותו לחיות את שארית חייו עם הגויים.
זאת בקשתי מהשלטונות. כמו כן לא לתת לו להמשיך להיות אזרח במדינת ישראל.

בושה

אכן המדחנה חונקת אותם ולכן עושים מה שהם עושים.

הלוואי והמדינה תתבטל ונחזור לימים שלא פחדנו מערבים ויגמר כל השפיכות דמים של ישראלים שנגרמים עי המדינה

צריך לשלול לו את האזרחות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture