צילום: פלאש 90

10 ימים אחרי שהופסקה: חודשה אספקת הדלק לעזה

ההחלטה התקבלה אמש ע"י שר הביטחון לאחר שבסוף השבוע הוחלט על פתיחת המעברים לאור מה שהוגדר "ריסון יחסי שנוקט חמאס בפעולות האלימות על הגדר". מי שממנת את ההעברת הדלקים לרצועת עזה היא קטאר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, החליט אמש לחדש החל מהבוקר (רביעי) את אספקת הדלק לעזה, זאת לאחר שבסוף השבוע הוחלט על פתיחת המעברים. הרקע לצעדים הללו: "ריסון יחסי בפעולות האלימות על הגדר" כפי שמגדירים בישראל את ההתרחשויות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול: "הדבר הראשון שאני מחויב לו זה הביטחון. לא רקטות, לא מרגמות ולא בלונים. יש לנו עניין עם חונטה תיאולוגית שהשתלטה על שני מיליון איש. הם היו 3,000 לפני ההתנתקות האומללה, השגויה והטרגית. היום הם 65 אלף חמושים המחויבים להשמדתנו, והם לא בני שיח, אבל הם מבינים יפה את המסרים שלנו, ולא ניתן להם להמשיך".

3000$ להרוג, 500$ לפצוע: ליברמן חשף את "מחירון הדמים" של חמאס


כזכור, שר הביטחון אמר לפני יומיים בהופעה בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת: "אין שום מחאה עממית, יש הפעלת אלימות ממוסדת ע"י חמאס. 15,000 איש לא מגיעים לבד ברגל לגדר המערכת. הם מגיעים בהסעות מאורגנות ועל כל אוטובוס חמאס משלמים אלפי שקלים.

לדבריו, "אנחנו מדברים סך הכל מאז ה-30 למרץ על עשרות מיליונים שהוציא חמאס על המכשיר החדש הזה שהם המציאו, הפעלת אלימות, הם משלמים על כל הרוג 3,000 דולר, על כל פצוע קשה 500 דולר ועל פצוע בינוני ומטה 200 דולר. לכן אין פה שום מחאה עממית, מדובר באלימות ממוסדת, מאורגנת, הכרזות של חמאס כל יום שישי בהן הוא קורא לאנשים להיכנס לאוטובוסים, וגם אלו שנוסעים בדרך כלל מקבלים תמריצים, כמה גרושים משלמים לאלו שנוסעים להתעמת עם כוחות צה"ל בגדר. לכן יש פה מכשיר חדש, יש להם כלי חדש, שהם קוראים לו "צעדת השיבה", זה בפועל הפעלת אלימות והם שולטים בגובה הלהבות".

"יש להם מן וסת והם משחקים עם הווסת הזה, מעלים, מורידים, לכן מה שאנחנו עושים זה שגם לנו יש וסת שנקרא "כרם שלום", גם אנחנו מפעילים את אותו וסת ואני מנסה ליצור זיקה ישירה בין רמת האלימות ליתרונות כלכליים או פגיעה בכלכלה. תושבי עזה שהם למעשה בני ערובה אצל חמאס, חייבים להבין שיש זיקה ישירה בין אלימות לפעילות כלכלית. יש שקט ורגיעה- שקט ורגיעה מביאים הטבות ויתרונות כלכליים. יש אלימות- תהיה פגיעה בכלכלה, בפרנסה, בתעסוקה. לכן פה יש וסת של אלימות שמפעיל חמאס ויש וסת שאני קורא לו כרם שלום ואנחנו משתמשים בו במקביל", כך ליברמן.

בנושא ההסדרה אמר שר הביטחון: "זה לא מספיק, כשאנחנו מדברים על ההסדרה ואני פה מבטא את דעתי- אני לא מאמין בשום הסדרה מול חמאס. זה לא עובד, זה לא עבד בעבר, זה לא יעבוד בעתיד. אנחנו יודעים רק מההיסטוריה הקרובה אלינו שבפעמיים שהגענו לשקט ורגיעה, פעם אחת ביהודה ושומרון שזה היה אחרי "חומת מגן", ואחרי "צוק איתן" קיבלנו 4 שנים של שקט, מה-26.08.14 עד 30.03.18 זה מה שקיבלנו. ולכן הדרך היחידה היום, ואמרתי שמבחינתי למדינת ישראל אין את הלוקסוס לנהל מלחמות או מבצעים "יש ברירה", אנחנו בנויים לנהל אך ורק מבצעי "אין ברירה", זה ההבדל בין ששת הימים ללבנון הראשונה".

ליברמן סבור ש"אנחנו הגענו למצב אין ברירה, כל דבר אחר מחוץ למכה הכי קשה, הכי כבדה שאנחנו מסוגלים להנחית על חמאס ברצועת עזה- לא יעזור. אנחנו ממש במצב של אין ברירה. וחמאס עוד פעם מבהיר בצורה ברורה, אומרים את זה כמו תמיד, ואמרתי את זה עשרות פעמים, לעם היהודי יש פגם גנטי- אנחנו לא רוצים לראות את האמת, לא רוצים להקשיב לאמת, אנחנו כל הזמן מנסים לפרש. בשנות ה-30 לפני שהיטלר תפס את השלטון, אמרו היהודים "הוא לא יעשה את זה, כשהוא יגיע לשלטון הוא יבין שצריך אחרת", בשנות ה-70 לפני שחומייני תפס את השלטון אמרו אותו דבר. עכשיו שמענו את כל ראשי חמאס, גם אחרי יום שישי לפני שבועיים, 'לא משכורות ולא דלקים לא יעזרו, אנחנו לא נפסיק את האלימות על הגדר עד הסרת המצור'. בלי הסדר בנושא שבויים ונעדרים, בלי לוותר על הסעיף המרכזי באמנה שלהם שהוא השמדת מדינת ישראל, בלי להפסיק את בניין הכוח קרי ייצור רקטות וחפירת מנהרות, ובלי להפסיק את ההסתה ביו"ש. כל הדברים האלה מחוץ להסדר שכרגע מוצע".

"כל יהודי שנרצח ביו"ש, דבר ראשון חמאס מברך וקורא להמשיך. כלומר בהסדר שכרגע מוצע, לפי המודל הקטארי או של האו"ם, מותר להם להסית, מותר לברך על רצח יהודים, מותר להם לייצר נשק, מותר להם לחפור מנהרות, הם לא צריכים לבטל את הסעיף המרכזי, הם לא צריכים להגיע להסדר בנושא שבויים ונעדרים, ואנחנו נספק להם את כל הדברים".

לכן עמדתי היא מאוד מאוד ברורה- אני חושב שאנחנו הגענו לאותה נקודה שצריך לקבל החלטות, מיצינו את כל האופציות, נתנו לשליח המיוחד של האו"ם להוביל פה מהלכים, למצרים, לקטארים, וההודעה שלהם היא ברורה. כל אחד שמנסה לפרש אותה ולהגיד 'לא בדיוק הם מתכוונים, נכון שהם אומרים את זה, אבל הם לא מתכוונים'- שמענו את זה כבר 10 פעמים בהיסטוריה שלנו 'אל תפרשו אותם לא נכון, באמת הם אומרים אבל הם לא מתכוונים לזה'. הם מתכוונים לכל מילה שהם אמרו. לכן פה צריך להגיע למסקנות ברורות, ומעבר למסקנות גם לפעילות", סיים ליברמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture